2018-12-14, 22:38
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Var Fredin personen som orsakade att backup:en fick skjuta.
Om den historien nu stämmer. Det kan också ha gällt ett annat tillfälle, t.ex en händelse på Gotland när en beväpnad man observerades i Palmes närhet. Ärkeängeln är väl Enerström...?
Citera
2018-12-30, 13:45
Medlem
Gratis121s avatar
Kan ju vara så att PU har jobbat med detta spår och kommit en bra bit på vägen och därför anser att stocklassas uppgifter samt grävande stört den ordinarie utredningen endel genom att få DF Wedin och kompani att bli än mer försiktiga i sina konversationer, kan vara en anledning varför KP vill tona ned det hela lite vilket jag kan tycka han gjort i intervjuer ang detta spår.
Jag tror i a f att stocklassa är rätt ute, men att DF höll i vapnet vill jag låta vara osagt, men inblandning? Ja troligt!
Citera
2019-01-03, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Boende i Stockholm, med god lokalkännedom.
Känner idag ingen större ånger.
Ensam GM, (Leif säger en, eller två räcker bra).
Åldern, lite äldre än nödvändigt. Rent teoretiskt kan GM vara det mesta mellan 25-50, men så tycker inte Olsson eller Persson.
Eget vapen.

I det närmaste karbonkopior.
Lyssnade på senaste poddsvsnittet av Palmemordet där Stocklassa intervjuas.
Kan det trots allt ligga något i AE spåret?
Tycker att han verkar tillräckligt kapabel, men är antagligen för lång (195 cm).
För mej känns denna bok som ytterligare ett blindspår, ungefär som Skandiamannen.
Osvuret ör dock bäst.
Citera
2019-01-03, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Lyssnade på senaste poddsvsnittet av Palmemordet där Stocklassa intervjuas.
Kan det trots allt ligga något i AE spåret?
Tycker att han verkar tillräckligt kapabel, men är antagligen för lång (195 cm).
För mej känns denna bok som ytterligare ett blindspår, ungefär som Skandiamannen.
Osvuret ör dock bäst.

En kort kommentar tills vidare bara eftersom jag sov mig igenom delar av intervjun. Jag uppfattade hur som helst att han är säker på sin sak. Nu har vi två säkra herrar inom loppet av ett halvår. Skulle man inte kunna få dom under samma tak, gärna tillsammans med Guillou som ju är i paritet när det gäller att vara säker på sin sak. Sen en särskild inbjudan till LGWP. Gunnar W kan vara moderator så det inte spårar ut fullständigt. Paneldebatt på bästa sändningstid, det vore nåt.

Har du läst Stocklassas bok?
Citera
2019-01-03, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
En kort kommentar tills vidare bara eftersom jag sov mig igenom delar av intervjun. Jag uppfattade hur som helst att han är säker på sin sak. Nu har vi två säkra herrar inom loppet av ett halvår. Skulle man inte kunna få dom under samma tak, gärna tillsammans med Guillou som ju är i paritet när det gäller att vara säker på sin sak. Sen en särskild inbjudan till LGWP. Gunnar W kan vara moderator så det inte spårar ut fullständigt. Paneldebatt på bästa sändningstid, det vore nåt.

Har du läst Stocklassas bok?
Jo, det vore nåt 😀

Jag har lyssnat igenom boken som talbok. Problemet är just det du beskriver, att man nickar till med jämna mellanrum,
En del har väl fastnat ändå, och jag kan väl säga att jag inte blir särskilt upphetsad av de delar som rör Stieg Larssons arkiv, även om jag också inser att en del namn som figurerar där är intressanta.
Sydafrikakopplingarna känns lite långsökta på det sätt de presenteras förpackade med vapensmugglingar och annat bus.
Sverige hade nog med sitt eget byk, och finns det några kopplingar till vapenaffärer så bör man leta på hemmaplan.
Annars är ju AE en svårbedömd figur. Hur tokig som helst verkar det som, och hade också supporters högt uppe bland människor som eventuellt skulle kunna ha intressen av att bli av med Palme.
Gillade inte riktigt infiltrationen av kilt-mannen. Kändes lite oetiskt.
Citera
2019-02-07, 23:13
Medlem
jugbandbluess avatar
halvbra som spänningsroman. men att en konspiration med CIA, EAP, sydafrika, gunnarsson, skandiamannen, högerextremister och vapenhandlare skulle haft kål på palme med hjälp av en närsynt allergiker i kilt, det köper jag inte riktigt.
Citera
2019-04-06, 15:03
Medlem
WalterSchmidts avatar
Skrattretande, Patetiskt men samtidigt Skrämmande att en Vänsterbliven Stalin-Kommunist som Stieg Larsson nu i var och varannan man och kvinnas mun och framförallt gammelmedia utsetts till "Den Helige Stieg". Denna Kommunist sysslade näst intill på heltid bl.a annat med att åsiktsregistrera en hel del svenska medborgare som enligt Stieg hade fräckheten att på Sveriges Politiska Karta befinna sig på motsatt sida av mittlinjen. Jag upprepar....Åsiktsregistrering. Det säger väl en hel del om vad denne journalist, författare och privatspanare angående mordet på Olof Palme, egentligen var för en typ av människa. Det var också denne Stieg som var hjärnan bakom och grundade den Vidriga Fascistorganisationen EXPO. EXPO är en alltigenom avskyvärd organisation som borde förintats och för all framtid totalförbjudas för att visa sitt äckliga tryne i ett "så kallat" demokratiskt samhälle.
Med allt detta sagt, så är boken tråden handlar om riktigt bra. Om man orkar stå ut med de ständigt irriterande återkommande påminnelserna om Stiegs "Fantastiska Kamp och Kartläggning Av Högerextremister" vilket enligt både Stocklassa och S.Larsson tycks innefatta alla partier, rörelser och grupperingar längre högerut. Personligen så har jag sedan länge trott på det s.k "Sydafrikaspåret" i kombination med "Polisspåret".
Citera
2019-08-25, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Tydligen, enligt artikeln, en grupp bakom mordet - sydafrikaner, Säpomän, poliser + Enerström och hans medhjälpare. Oklart vem som sköt. Enerström är väl död. Vem är 63-åringen som ska pekas ut?

Teorin liknar tipset till KG Bäck. Även Enerström själv fick liknande info (de män som besökte honom och planerade en statskupp).

Vi får väl se hur bevisen ser ut.😎
Jag tror det var john st....n.k
Citera
2019-10-28, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Att Paulus skulle kunna vara ett kodord för Palme är rimligt. Något skulle då ha misslyckats som antagligen hade med den likaledes psyksjuke Alf Enerström att göra.

Palme sågs väl närmast som anti-krist av somliga, vilka bl a sysselsatte sig med förbön för Sverige. Tystnadskulturen i vissa kvasi-religiösa kretsar kan också säkert bidra till 30 års brist på läckor.
Citera
2019-12-21, 11:34
Medlem
styrlunds avatar
Efter att ha läst den här boken börjar jag misstänka att det var Stieg Larsson som skrev boken Det sista kontraktet under pseudonymen John W Grow.
Citera
2020-01-11, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Efter att ha läst den här boken börjar jag misstänka att det var Stieg Larsson som skrev boken Det sista kontraktet under pseudonymen John W Grow.

Vad får dig att tro det? Har du läst Kontraktet?
Citera
2020-04-11, 17:05
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
Det är alltså denna snubbe som pekas ut?
https://www.facebook.com/david.fredin.7/

Måste vara en gammal profilbild i så fall.

Han har egna idéer om mordet om det är samma person som pekas ut
http://hagenbo.blogspot.com/2016/01/...lof-plame.html

Han verkar ju helt psyksjuk enligt Aftonbladet-artikeln. Tror att han var på jorden för 2000 år sedan genom någon ängel och skulle mörda

"Det han kommer att berätta är en märklig, till synes förvirrad historia om honom själv, förlagd i historisk tid.
Men parallellerna till Palme-mordet är omöjliga att missa.
– Det var under andra tempeleran, för 2 000 år sen. Jag fick chansen att bli historisk, men den här ängeln... Ängeln sa till mig för sent att gå ner. Och jag tänkte, kanske tiden är annorlunda här? Men jag skulle göra något som tog tid, så jag blev så upprörd att jag vägrade att gå ner. Och det ställde till med en massa. Saker gick fel.
– Jag försökte ställa det tillrätta. Profeten Paulus sa att han var Jeshua, men det var inte sant. Så jag gick ner och försökte lönnmörda honom, för jag visste att han var farlig. Det gick ganska långt.
– Jag gick in i arkivet och såg att det inte fanns något på Paulus ... Men jag gjorde han var en romersk spion. Så jag försökte avrätta honom, men jag lyckades inte."

Citat:
Ursprungligen postat av HectorDaiquiri
Ja, kan ju vara samma som med facebook-kontot, bilden kan vara från typ 1998 eller nåt. Ser ut som han har ett födelsemärke till höger vid näsan som det står i AB. Ganska likt bilden i AB som de maskat också.

Sen gillar han ju massvis Israel-sidor. Står i AB att han flytt till Israel för att söka asyl som jude.

Om det är han är det alltså en inbiten SD:are och jude - som söker asyl. Därtill har han egna konspirationsteorier om mordet. Han är som ett konglomerat gjort för Flashback.

Hans "egna" konspirationsteorier är ju inte hans egna eftersom Bertil Wedin har exakt samma teorier. Det är ett klassiskt beteende att till varje pris vilja smutkasta fienden hur orimlig en teori än är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in