Eftersom min son lyckas råka ut för det mesta så ringde jag honom direkt när jag fick nyhetsflashen. Nu vet jag att vissa kommer och hoppa på mig men sanningen kommer att uppdagas och då får ni be om ursäkt.
Grabbens polare bevittnade det, han själv kom ett par minuter senare. Killen en svensk, född 05, och går i en klass med matteinriktning, snille, har blivit huggen i buken. Skolan är Berzelius. Grabben som högg är en invandrad gymnasieelev. Dra din egen slutsats.
Edit. Och mycket riktigt var det på väg från skolan.
Ensamkommande hazar som firade dagens beslut att Gymnasielagen skall gälla?😐
Det här känns lite extra då jag själv brukade traska hem från Berzelius som en 13 årig mattenörd.
Det var lite kaos redan då men det verkar ha blivit värre. Hoppas nu riktiga konsekvenser väntar gm, och att brottsoffret klarar sig utan men för livet.
Fantastiskt. Nu har vi fått dagliga våldtäkter och knivattackar i våra fina skolor i det nya Sverige Var det någon som inte ville ge ifrån sig sin mobil den här gången?
Fantastiskt. Nu har vi fått dagliga våldtäkter och knivattackar i våra fina skolor i det nya Sverige Var det någon som inte ville ge ifrån sig sin mobil den här gången?
Samtidigt som svenska riksdagspolitiker har fullt upp med att under en hel dag bråka och rösta om vem som ska vara 3:dje vice eller 4:de vice talman...läget är inte gott i Sverige. Långt därifrån.
Senast redigerad av Konrad 2018-09-25 kl. 17:02.
Det kan lätt bli motsättningar i den åldern. Många hormoner som snurrar runt i kroppen, och kombineras detta med ett ännu inte fullt utvecklat konsekvenstänkande kan utgången bli tragisk. Kanske var killen som blev knivhuggen lite nördig som matteintresserad, och det kanske inte var något som föll gärningsmannen i smaken. Kan gärningsmannen ha varit en så kallad "jock" som gärna ville visa sig tuff inför det motsatta könet? Jag hoppas att alla inblandade kan gå styrkta ur detta.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!