2018-09-25, 16:21
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Är inte "lindrigt skadad" och "opereras akut" en oxymoron?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...pererades-akut
Citera
2018-09-25, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furorem
Eftersom min son lyckas råka ut för det mesta så ringde jag honom direkt när jag fick nyhetsflashen. Nu vet jag att vissa kommer och hoppa på mig men sanningen kommer att uppdagas och då får ni be om ursäkt.

Grabbens polare bevittnade det, han själv kom ett par minuter senare. Killen en svensk, född 05, och går i en klass med matteinriktning, snille, har blivit huggen i buken. Skolan är Berzelius. Grabben som högg är en invandrad gymnasieelev. Dra din egen slutsats.

Edit. Och mycket riktigt var det på väg från skolan.

Ensamkommande hazar som firade dagens beslut att Gymnasielagen skall gälla?😐
Citera
2018-09-25, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
SVT:

Går GM på skolan?

Ja, enligt min son. Både högstadium och gymnasium.
Citera
2018-09-25, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Är inte "lindrigt skadad" och "opereras akut" en oxymoron?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...pererades-akut
Tyckte också det lät lite motsägelsefullt.
Kanske menar att skadan är lindrig, efter operation?
Citera
2018-09-25, 16:40
Medlem
Det här känns lite extra då jag själv brukade traska hem från Berzelius som en 13 årig mattenörd.

Det var lite kaos redan då men det verkar ha blivit värre. Hoppas nu riktiga konsekvenser väntar gm, och att brottsoffret klarar sig utan men för livet.
Citera
2018-09-25, 16:45
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Fy fan. Ingen gripen betyder att en knivman springer lös i stan, kanske påverkad och ute efter mer kaos...
Citera
2018-09-25, 16:47
Medlem
DigiFlaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteriaa
Tyckte också det lät lite motsägelsefullt.
Kanske menar att skadan är lindrig, efter operation?

Kanske man valde att ta det säkra före det osäkra och operera honom akut, utan att veta hur omfattande skadorna var.
Citera
2018-09-25, 16:49
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Kanske man valde att ta det säkra före det osäkra och operera honom akut, utan att veta hur omfattande skadorna var.
Ja, vi får hoppas. Om man syr ihop buken räknas det till operation, men det är ingen "allvarlig" skada.
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2018-09-25 kl. 16:53.
Citera
2018-09-25, 16:50
Medlem
Gospel.of.Lukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DigiFlax
Man kan ju opereras akut utan att ha allvarliga skador. Opereras akut innebär att det sker på momangen, alternativet är en planerad operation.
Citera
2018-09-25, 16:55
Medlem
karlsoons avatar
Fantastiskt. Nu har vi fått dagliga våldtäkter och knivattackar i våra fina skolor i det nya Sverige Var det någon som inte ville ge ifrån sig sin mobil den här gången?
Citera
2018-09-25, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Fantastiskt. Nu har vi fått dagliga våldtäkter och knivattackar i våra fina skolor i det nya Sverige Var det någon som inte ville ge ifrån sig sin mobil den här gången?

Samtidigt som svenska riksdagspolitiker har fullt upp med att under en hel dag bråka och rösta om vem som ska vara 3:dje vice eller 4:de vice talman...läget är inte gott i Sverige. Långt därifrån.
Senast redigerad av Konrad 2018-09-25 kl. 17:02.
Citera
2018-09-25, 17:04
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Det kan lätt bli motsättningar i den åldern. Många hormoner som snurrar runt i kroppen, och kombineras detta med ett ännu inte fullt utvecklat konsekvenstänkande kan utgången bli tragisk. Kanske var killen som blev knivhuggen lite nördig som matteintresserad, och det kanske inte var något som föll gärningsmannen i smaken. Kan gärningsmannen ha varit en så kallad "jock" som gärna ville visa sig tuff inför det motsatta könet? Jag hoppas att alla inblandade kan gå styrkta ur detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in