Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-24, 21:07
  #1
Medlem
WhaleMales avatar
Hej!

Vilket är det mest välbetalda nattjobbet/helgjobbet du haft?
Hur mycket per timme?

Jag är fortfarande högskolestuderande utan färdig examen.

Tacksam!

Mvh!
Citera
2018-09-24, 22:47
  #2
Medlem
Gick runt i olika shoppingcenter och frågade om en tia till parkering på ett vänligt sätt, ca 260kr timmen om inte mer men sen höll jag ju bara på några timmar, tills ordningsvakterna kasta ut mig blev ett gäng öl iaf! Fett värt
__________________
Senast redigerad av Diablitozastava 2018-09-24 kl. 22:52.
Citera
2018-09-25, 01:35
  #3
Medlem
EnLitenPalls avatar
statsbevattning ska vara hyfsat betalt jobb, för att vara ett jobb som inte kräver utbildning eller någon vidare erfarenhet
Citera
2018-09-25, 11:25
  #4
Medlem
Strongmanx2s avatar
Delvis liksanering samt brandsanering på Bårhus i Sthlm under början av 2000-talet.

Låg på ca 600kr i timmen med alla risktillägg och OB:n, stanken glömmer jag aldrig.
Citera
2018-09-25, 11:37
  #5
Medlem
Hoppade in som tillfällig vakt på ett fängelse nattetid i mitten av 80 talet(gick ut bildning 2 kvällar 2×4 timmar) fick ut lika mycket för ett 12 timmars pass som för 14dar på verkstan.
Och jobbet bestod av att sitta i vaktkuren och titta på övervakningskameror, meningen var att man skulle slå larm om nåt hände de 2 utbildade vakterna som jag jobbade med, hade stränga order om att aldrig lämna kuren vad som en hände .
Ett kanonjobb men det var bara vissa helgnätter och då framför allt jul och nyår.
Men bra betalt för lite jobb.
Citera
2018-09-25, 19:20
  #6
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Hoppade in som tillfällig vakt på ett fängelse nattetid i mitten av 80 talet(gick ut bildning 2 kvällar 2×4 timmar) fick ut lika mycket för ett 12 timmars pass som för 14dar på verkstan.
Och jobbet bestod av att sitta i vaktkuren och titta på övervakningskameror, meningen var att man skulle slå larm om nåt hände de 2 utbildade vakterna som jag jobbade med, hade stränga order om att aldrig lämna kuren vad som en hände .
Ett kanonjobb men det var bara vissa helgnätter och då framför allt jul och nyår.
Men bra betalt för lite jobb.

Shit, kommer du ihåg vad du fick? Hur söker man detta?
Citera
2018-09-25, 19:25
  #7
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Delvis liksanering samt brandsanering på Bårhus i Sthlm under början av 2000-talet.

Låg på ca 600kr i timmen med alla risktillägg och OB:n, stanken glömmer jag aldrig.

Usch haha, hur söker man detta?
Citera
2018-09-25, 19:26
  #8
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenPall
statsbevattning ska vara hyfsat betalt jobb, för att vara ett jobb som inte kräver utbildning eller någon vidare erfarenhet


Exakt vad gör man och vem skall man snacka med? : )
Vet du vad man tjänar?
Citera
2018-09-25, 19:46
  #9
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Usch haha, hur söker man detta?
Man sökte det inte, man fick erbjudandet. Iaf så funkade det så förr, lämnat branschen.
Citera
2018-09-25, 20:34
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Shit, kommer du ihåg vad du fick? Hur söker man detta?
Runt 4000 för 12 timmar. Fick detta via en bekant som jobbade som Plit, de fick inte tag i folk så vi var 5 personer som gick den utbildningen och hoppade in i nödfall.
Men jag vet inte om det går nuförtiden detta var ett litet fängelse som nu är nedlagt. Jag tror de flesta som satt där då idag hade fått fotboja eller frigång.
Citera
2018-09-25, 20:43
  #11
Medlem
Jag hade sommarjobb på en industri i Östersund som tillverkade borrkärnor. Detta var ett extremt välbetalt nattjobb för en typ 16-17åring som går gymnasiet. Minns dock inte riktigt timlönen, en femhundring kanske. Grejen var att jobbet var ren övervakning. Trist men extremt slött. Sommaren innan hade jag haft kommunjobb för 30 sek /h som var typ rensa rabatter och slita som ett djur.
Citera
2018-09-25, 20:58
  #12
Medlem
Jobbade på ett lager/terminal som varuplockare som sen körs ut till butik.
4 söndagar i månaden x 8 timmar gav ca 12 000 efter skatt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback