2006-02-12, 20:30
Medlem
Bossiemans avatar
Såg en dokumentär om detta och ett avsnitt av CSI som behandlade detta.
Visste inte att det existerade innan jag såg dokumentären. Verkar intressant men det är tydligen jävligt farligt, folk har dött.

Nån som har provat, nån som vet nåt om detta?
Citera
2006-02-12, 21:13
Medlem
inxs sångaren michael hutchinson dog väl av det ? om jag inte miss minner mig
Citera
2006-02-12, 21:20
Medlem
ZVIVIXs avatar
Autoerotisk asfyxifiering. I Sverige beräknas att cirka 15 personer per år dör till följd av asfyxifiering enligt en svensk studie från 1989. Men jag vill tro att flera som utövar detta, har en person i samma rum (partner eller prostituerad) bland annat för att reducera risken för en olyckshändelse.
Citera
2006-02-12, 21:40
Bannlyst
Han från antikrundan som dog för något år sedan dog visst under en sån akt.
Citera
2006-02-13, 13:50
Bannlyst
.

Sjuka personer, inte konstigt världen ser ut som den gör idag.
Citera
2006-02-13, 14:18
Medlem
contrerass avatar
Strypsex eller inte,men när jag har sex på fyllan så kan jag oftast inte få utlösning.Då får jag hålla andan ett tag så kommer satsen som ett brev på posten.
Citera
2006-02-13, 15:56
Medlem
arlaharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugo Girard
Sjuka personer, inte konstigt världen ser ut som den gör idag.

Ja, absolut. Att vuxna människor i sovrummets privata hörn ägnar sig åt aktiviteter som ger dem sexuell tillfredsställelse har ju ALL koppling i världen till krig, tortyr, misshandel, våldtäkter & co.

Do you want to know what's really wrong with the world?
People assume way too much. Making an ass of both you and me.
Citera
2006-02-13, 16:10
Medlem
requiem_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlaharen
Ja, absolut. Att vuxna människor i sovrummets privata hörn ägnar sig åt aktiviteter som ger dem sexuell tillfredsställelse har ju ALL koppling i världen till krig, tortyr, misshandel, våldtäkter & co.

Do you want to know what's really wrong with the world?
People assume way too much. Making an ass of both you and me.
Inshallah! Sharia förbjuder det, så får du inte tycka!
Det är ju löjligt att tro något så konstigt som att olika människor gillar olika saker!

Rolig slutkläm med assume.

Själv tycker jag det kan vara mycket upphetsande att sätta handen runt halsen på flickan och ta strypgrepp under sex. Fast det har nog mer att göra med dominans/underlägsenhet än strypningen i sig.

Hela strypa tills man är på gränsen att svimma kallas ju även "Breathplay" på engelska om någon undrar.
Citera
2006-02-13, 16:39
Medlem
Tiwazs avatar
Har haft strypsex ganska mkt med mitt ex men slutade just på grund att det är så farligt, man har mycket känsliga mjukdelar i halsen och det är också stor risk att man blockerar blodflödet till hjärnan, vilket på kort tid kan leda till hjärnskador eller t.om. döden. Inte så roligt dvs. Använd handen till att täppa till över munnen och näsan istället.
Citera
2006-02-13, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Han från antikrundan som dog för något år sedan dog visst under en sån akt.
ÖH?! NOT!!!
Citera
2006-02-13, 18:28
Bannlyst
Är själva ideen att inte andas ???

Jag trodde nog att man skulle strypa blodtillförseln till hjärnan LITEGRANNA !
Jag skall prova att hålla andan när jag runkar nästa gång hehe, gången efter det ska jag strypa mej med en handduk och återkomma hit efter det...
Citera
2006-02-13, 19:27
Medlem
ZVIVIXs avatar
De som utövar denna sexuella variant uppger sig uppleva en sexuell upphetsning vid minskad syrgastillförsel till hjärnan. Antingen upplever man sexuell upphetsning till följd av syrebristen i sig, eller så får man genom asfyxin en förstärkt sexuell upplevelse i samband med annan sexuell aktivitet.
Sedan hur man åstadkommer denna syrebrist och i vilken omfattning torde variera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in