Citat:
Hehe... Klart att den äger rum, men som jag visade i mitt enkla inlägg, så ska ju dessa människor hittas och fångas in. Sen för att klara av något sådant så måste det planeras under flera år. Kan nämna att en slutövning tar ca: 1år att ställa i ordning, och då rör det sig om några tusen soldater, och jag har för mig att man inte hittat några papper som styrker att man planerat detta, eller? Kan som exempel säga dig att det tar 1 pluton ca: 3-4timmar att söka igenom ett vanligt kvarter, under förutsättning att man inte får klartecken att bomba skiten först. Sen tänk dig att söka igenom en hel stad, och ytterligare en etc etc. Att det går att förflytta människorna är inte lätt, men det går. Sen ska du hitta dem oxå, och fånga in dem. Utifrån din erfarenhet, hur långtid skulle du uppskatta att det tar att fånga tex 1000 personer som gömmer sig i en stad med ca: 100.000 boende? Och jag antar att 10% av de som bor i städerna inte var judar, så det rör sig om mindre mängder människor som ska hittas, utspridda över hela europa. Sen efter att de har hittats, så ska de fraktas till en tågstation för att sedan fraktas vidare. Jag får det inte att gå ihop, men om vi säger att kanske 1.000.000 människor dödades i lägren då verkar det rimligare för mig iaf.
Ursprungligen postat av Budikate
Nej, jag förstår inte riktigt hur du tänker. Denna proceduren är lättare sagd än gjord, men det var en mycket välplanerad aktion.
Jag har inte sagt att 4,9 miljoner skulle på ett tåg under 1 år. Exemplet visade 4,7 milj. under 6 år. Oavsett så har inte 6 miljoner judar skickats till dödsläger. Man brukar räkna att 2 miljoner blivit avrättade "på plats" och i dess närområde.
Det finns många bilder på själva förflyttningen av judar, både som är på tåg och som är på väg till tåg.
Om du tittar på de enorma antal tyska krigsfångar som transporterades till arbetsläger runt om i världen (framförallt Sovjet) så är det också lättare sagt än gjort, men faktum kvarstår, att det genomfördes.
Om du tittar på Oktoberfesten i München så besöks den av 5-6 miljoner människor under loppet av knappt 3 veckor. 1 miljon människor bor i München, hur är det möjligt att de andra 5 miljonerna förflyttas dit på så kort tid tror du??? Oktoberfesten kanske inte ens äger rum....eller?
Jag har inte sagt att 4,9 miljoner skulle på ett tåg under 1 år. Exemplet visade 4,7 milj. under 6 år. Oavsett så har inte 6 miljoner judar skickats till dödsläger. Man brukar räkna att 2 miljoner blivit avrättade "på plats" och i dess närområde.
Det finns många bilder på själva förflyttningen av judar, både som är på tåg och som är på väg till tåg.
Om du tittar på de enorma antal tyska krigsfångar som transporterades till arbetsläger runt om i världen (framförallt Sovjet) så är det också lättare sagt än gjort, men faktum kvarstår, att det genomfördes.
Om du tittar på Oktoberfesten i München så besöks den av 5-6 miljoner människor under loppet av knappt 3 veckor. 1 miljon människor bor i München, hur är det möjligt att de andra 5 miljonerna förflyttas dit på så kort tid tror du??? Oktoberfesten kanske inte ens äger rum....eller?

/mvh Ikh