2014-05-25, 18:28
  #3901
Medlem
Det finns ett annat dokument som säger att det är bråttom att bygga klart ugnarna på grund av "special treatment".

Ett brev från Aug 21, 1942 nämner "Bathing installations for special actions" och att det är viktigt att de nya ugnarna byggs nära dem. "Bathing" verkar resultera i döda kroppar. Vilket också stryks av flertalet vittnen som har berättat att gaskamrarna förkläddes som duschrum.

Men som din post visar, använde de tydligen de orden för fler ändamål än avrättning.
Citera
2014-05-25, 21:19
  #3902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Det finns ett annat dokument som säger att det är bråttom att bygga klart ugnarna på grund av "special treatment".

Ett brev från Aug 21, 1942 nämner "Bathing installations for special actions" och att det är viktigt att de nya ugnarna byggs nära dem. "Bathing" verkar resultera i döda kroppar. Vilket också stryks av flertalet vittnen som har berättat att gaskamrarna förkläddes som duschrum.

Men som din post visar, använde de tydligen de orden för fler ändamål än avrättning.

Special action och special treatment är ju inte exakt samma sak vare sig i ord eller betydelse.
Citera
2014-05-25, 21:45
  #3903
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laughlines
Men som din post visar, använde de tydligen de orden för fler ändamål än avrättning.

Posten visar ingenting. Författaren använde inte ordet som citat utan lade till det själv. Som vanligt tar revisionisterna varje tillfälle i akt till att antingen förvränga sanningen eller blåljuga.
Citera
2014-05-25, 22:04
  #3904
Medlem
Ja ni har nog rätt båda två.
Citera
2014-08-21, 00:48
  #3905
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Special action och special treatment är ju inte exakt samma sak vare sig i ord eller betydelse.
Har du blivit "förintelseförnekare"?

Berätta mer!
Citera
2014-12-13, 09:40
  #3906
Medlem
BlizzardKings avatar
En "överlevare" vid namn Klara Markus fyller 102 och blir uppmärksammad av Daily Mail:

"Mrs Markus, who had been imprisoned in Dachau and Ravensbruck before being sent to Auschwitz, survived the Nazi German camp in occupied Poland because the Nazis ran out of gas."

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2868386/Woman-SURVIVED-gas-chamber-turns-101-Auschwitz-victim-lived-room-ran-gas-celebrates-birthday.html
Citera
2014-12-13, 10:11
  #3907
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
En "överlevare" vid namn Klara Markus fyller 102 och blir uppmärksammad av Daily Mail:

"Mrs Markus, who had been imprisoned in Dachau and Ravensbruck before being sent to Auschwitz, survived the Nazi German camp in occupied Poland because the Nazis ran out of gas."

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2868386/Woman-SURVIVED-gas-chamber-turns-101-Auschwitz-victim-lived-room-ran-gas-celebrates-birthday.html
Intressant vittne, som fortfarande lever. Det säger hela historien är sann ju
De hade problem med leveranser av olika förnödenheter i slutet av kriget. De måtte skett med gasen också även om "fabriken" låg nästan sidan om.

Synd hon inte visste om vilken dag, när det hände. Stod bara kort innan befrielsen. Men vad jag vet så slutade de döda med gas, innan i nov 1944 , eller? Det bör inte vara väl kort innan ? Hon kanske kände det som så. ?
Citera
2014-12-13, 11:29
  #3908
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Intressant vittne, som fortfarande lever. Det säger hela historien är sann ju
De hade problem med leveranser av olika förnödenheter i slutet av kriget. De måtte skett med gasen också även om "fabriken" låg nästan sidan om.

Synd hon inte visste om vilken dag, när det hände. Stod bara kort innan befrielsen. Men vad jag vet så slutade de döda med gas, innan i nov 1944 , eller? Det bör inte vara väl kort innan ? Hon kanske kände det som så. ?
Det mest trovärdiga är, med tanke på det skrala bevisläget för det påstådda massmordet, att ingen gas användes i avlivningssyfte och att det cyanväte som levererades till lägren användes för att hålla människor vid liv, de var ju trots allt arbetskraft.

Du får naturligtvis tro på vilka tomtar och troll du vill men att käringen ljuger så klockorna stannar råder förstås ingen tvekan hos logiskt tänkande ärliga personer och enbart vittnesmål har aldrig kunnat säkerställa något folkmord i historien utom det judiska, där frånvaron av faktisk bevisning är pinsamt frånvarande.

Hur många judar brändes i Torahrullar vid Bar Kochba? 64 miljoner?
Citera
2014-12-15, 19:37
  #3909
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Det mest trovärdiga är, med tanke på det skrala bevisläget för det påstådda massmordet, att ingen gas användes i avlivningssyfte och att det cyanväte som levererades till lägren användes för att hålla människor vid liv, de var ju trots allt arbetskraft.

Du får naturligtvis tro på vilka tomtar och troll du vill men att käringen ljuger så klockorna stannar råder förstås ingen tvekan hos logiskt tänkande ärliga personer och enbart vittnesmål har aldrig kunnat säkerställa något folkmord i historien utom det judiska, där frånvaron av faktisk bevisning är pinsamt frånvarande.

Hur många judar brändes i Torahrullar vid Bar Kochba? 64 miljoner?
http://en.wikipedia.org/wiki/Criticism_of_Holocaust_denial (med en bra svensk googleöversättning) handlar om bevisningen för massmorden, rekommenderas!

Här litet om förintelsen av de norska judarna http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_deportees_from_Norway_during_World_War_II och

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Jewish_deportees_from_Norway_during_World_ War_II .

Läsvärt bl.a. om deras öde, http://www.expressen.se/andra-varldskriget/expressens-brita-hakansson-i-buchenwald-har-avslojas-forintelsen
__________________
Senast redigerad av Babord 2014-12-15 kl. 19:39.
Citera
2014-12-16, 07:12
  #3910
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Det mest trovärdiga är, med tanke på det skrala bevisläget för det påstådda massmordet, att ingen gas användes i avlivningssyfte och att det cyanväte som levererades till lägren användes för att hålla människor vid liv, de var ju trots allt arbetskraft.

Du får naturligtvis tro på vilka tomtar och troll du vill men att käringen ljuger så klockorna stannar råder förstås ingen tvekan hos logiskt tänkande ärliga personer och enbart vittnesmål har aldrig kunnat säkerställa något folkmord i historien utom det judiska, där frånvaron av faktisk bevisning är pinsamt frånvarande.

Hur många judar brändes i Torahrullar vid Bar Kochba? 64 miljoner?

Vilka arbetskraften ?? Judarna hade de ingen nytta påstod "Hans Frank" med flera. Hitler ville inte höra talas om det. Inte förrän i slutet blide det aktuellt.
Judarna var inte alls betydelsefull arbetskraft, den var i % liten. Först i slutet när de insåg sitt misstag att avliva de flesta judarna. Men då var det försent..... De flesta var lokalbefolkning från polen och ryssland, en miljon franska fångar också. med flera...

Så tyvärr blizzard, så viktiga var dom ...

http://www.answers.com/topic/forced-labor-in-germany-during-world-war-ii

Så det stämmer utmärkt vad hon säger, vilka bevis har du hon talar osanning?
Citera
2014-12-16, 09:52
  #3911
Medlem
Månsans avatar
Den här har ni alldeles glömt i diskussionen:

https://www.youtube.com/watch?v=fJIFOob4tdI

Den klassiska filmen handlar om en grupp ytterst framstående vetenskapsmän som genom ett våghalsigt experiment kommer fram till att Zyklon-B är ett helt harmlöst ämne utan potential att ta död på en människa.

Har de kända forskarna i filmen rätt så faller alla vittnesmål om gaskammare och utrotningsläger platt till marken. Zyklon-B tycks inte vara farligare än vanligt mat-os såsom jag tolkar filmen.
Citera
2014-12-16, 10:52
  #3912
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Den här har ni alldeles glömt i diskussionen:

https://www.youtube.com/watch?v=fJIFOob4tdI

Den klassiska filmen handlar om en grupp ytterst framstående vetenskapsmän som genom ett våghalsigt experiment kommer fram till att Zyklon-B är ett helt harmlöst ämne utan potential att ta död på en människa.

Har de kända forskarna i filmen rätt så faller alla vittnesmål om gaskammare och utrotningsläger platt till marken. Zyklon-B tycks inte vara farligare än vanligt mat-os såsom jag tolkar filmen.


Det finns ingen vettig "forskare" som skulle hävda att det är harmlöst för människor. Det är exakt samma medel som används i delstater i USA för avrättningar i gaskammare. Däremot krävs mångdubbla doser för insekter, ohyra och avlusning.

Dessutom så avrättades enbart ung 10% av förintelsens offer i gaskammare. Så det där att alla vittnesmål om utrotningsläger skulle falla platt till marken är felaktigt även om gaskamrarna inte hade existerat stämmer inte så bra med verkligheten.
__________________
Senast redigerad av MasterBait 2014-12-16 kl. 10:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in