Citat:
Ursprungligen postat av Nordisk.Stolthet
Man får avgöra trovärdigheten genom att slänga ett öga på artikelns källmaterial (och så klart kolla upp vem författaren är, t.ex. om det är en etablerad forskare eller bara en lekman). Det jag fann särskilt intressant med artikeln som försvarar Leuchters rapport är hänvisningarna till Polens kriminaltekniska institut t.ex, som uppges bekräfta Leuchters fynd.
I övrigt är det ju rätt naturligt att revisionister hänvisar till sina "egna" hemsidor då deras argument tenderar att samlas just där, medan det motsatta råder för "troende". Sen har ju "troende" det försprånget att de får forska fritt på etablerade universitet och liknande, och att de således kan dra nytta av den kredibiliteten, vilket så gott som aldrig är fallet med revisionister (åtminstone i västvärlden). För att inte tala om vilka resurser div. sponsorer, lobbygrupper etc. sitter på, till "troendes" givna fördel.
Hur som helst, finns det fler artiklar på ämnet Leuchter, gärna skrivna nu på "senare tid", skrivna av såväl revisionister som "troende"? Har tagit del av båda sidors huvudargument nu men det mesta verkar ha skrivits/debatterats på 90-talet, så hade varit kul att se om något nytt publicerats.
...........
Vi får se vart sanningen leder oss, själv hoppas jag på så mycket ärlighet som möjligt från bägge sidor, även om så klart psykologiska och andra faktorer alltid, överallt, kommer spela in, mer eller mindre.
Japp! jag håller med dig fullständigt. Jag försöker så gott det går, med hitta vad jag tycker låter logiskt. När man då upptäcker att det är många gånger lekman, så blir man ännu misstänksam emot det inte stämmer, eller de förvanskar material.
Jag är helt övertygade att många judiska snyfthistorier är inte helt logiska,överdrivna med mera. Men det betyder att det inte har hänt. Bara för en människa inte mins i detalj. Det gäller
alla vittnenbåde från tyska sidan och de mindervärdiga raserna, enligt tyska tron.
Så det med att man inte kan använda vittnen som bevis, enligt mig bara löjligt. Klart det är bevis.
Det med "troende" har fördelar, håller jag inte med om. De kan använda etablerande universitet, eller andra etablerade företag, liksom "förnekarna". Det går alldeles utmärkt vara anonym oavsett vilken orsak/ändamålet är.
Det är det stora missen Leuchter gjorde. Han anlitade ett kemiskt laboratorium, vilket var smart gjort av han. Han gav dem instruktionerna, de gjorde efter instruktionerna. De fann inget givetvis!! Woallla, det fanns ingen tecken på att Zyklon B hade använts.
Men här kommer missen, varför de inte fann något. För han hackade stora bitar ur väggarna och delvis på fel ställen. Han hade varit en ingenjör, så hade han skrapat på ytan bara. Det är därför de inte hittade inget, eftersom det blide så utspätt. Så det inte går hitta spår. Ungefär som slänga en nål i höstack. Sedan med hjälp av magnet hitta den. Vilken borde vara omöjligt, då innebär det inte finns nål? Det vara bara en av många missar.
Leuchter med många andra revisionister har krypit under jorden. Deras storhetstid är över, 70- 90 talet. Nu kommer deras sanning i skymundan, efterhand som den smulas sönder, och deras "seriösa" forskning

kommer fram. Leuchter, vad jag förstod är helt bankrutt, med stora problem. Inget jag har fått bekräftat, men hans "forskning" dödade hans leverbröd.