2011-02-28, 12:33
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schadenfreude
Se där en freudiansk felsägning

Så även om vägen dit är lång, så leder den dit?
Den är så pass lång att man aldrig kommer fram.
Citera
2011-02-28, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Vad är problemet han ska lösa?

https://www.flashback.org/sp29179237

Det med vittnen?

Citat:
Det med vittnen är alltid problem och så kommer det att förbli.
https://www.flashback.org/sp29148528

Men säj det problem som varar!!!

Citat:

Så nu löste jag mitt eget problem!

Citat:
Poängen är med det jag berättade är: Även om historien är osannolikt, så har den en bakgrund. Precis som nästan alla historier, det förvrängs, men har en bakgrund(skröna)

Är Förintelsen en sån förvrängd historia som har en bakgrund(skröna)?

Citat:
Problemet med förnekare, de hänger upp sig på de i slutet när de har blivit "osannolika" När kanske historierna har hänt 20, 30 , 40 , 50 år tidigare....

Hur gör man tvärtom mot förnekarna? Hur bär man sig åt att hänga upp sig på de (historierna?) i början, när de ännu var "sannolika"?

Citat:
Människor är inga några jäkla videokamera som kan inspela ett förlopp och sedan spela upp det exakt. Utan händelsen förändras under kanske 50 år.

Händelsen förändras inte alls, enligt VV:s sätt att se på saken/händelsen:

Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Om händelsen inträffat förändras den, enl mitt sätt att se på saken, inte alls.
[...]
/VV
https://www.flashback.org/sp29148319

Men ni menar kanske samma sak....

Citat:
Men alla har de ett gemensamma ursprung som "tyska"soldater,läger,tortyr,arbete,dödsfall,tåg,g hetto med mera... Vilket man få fram händelserna.

Poängen igen (se ovan) :
Citat:
Även om historien är osannolikt, så har den en bakgrund. Precis som nästan alla historier, det förvrängs, men har en bakgrund(skröna)

Händelserna fås fram genom att historierna "återvrängs" från skröna till bakgrund?

Man blundar och tänker : "tyska" soldater, läger, tortyr,arbete,dödsfall, tåg, ghetto med mera...vilket gör att man får fram händelserna?

Citat:
Även om alla historier berättas har de någorlunda samma ursprung.. som då kan dokumenteras på ett annat viss.

"Då"? När man fått fram händelserna genom att tänka "tyska" osv...så kan man dokumentera på ett annat vis?

vilket vis då?

Och är det verkligen nödvändigt, när man redan fått fram händelserna?

Är det nödvändigt eftersom det riskerar det att bli en skröna på nytt --- så här långt efteråt?

Citat:
För du ska inte inbilla mig, om du har varit med om något trauma för 30 år sedan , kan komma ihåg exakt alla detaljer. Att någon annan vittne till ditt trauma, kan exakt berätta samma detaljer...

Och kan inte vi göra det heller...(exakt berätta samma detaljer...)...då blir det skrönor istället?

Igen:

Citat:
Men alla har de ett gemensamma ursprung som "tyska"soldater,läger,tortyr,arbete,dödsfall,tåg,g hetto med mera... Vilket man få fram händelserna.

Bara man vet att en händelse som inträffat har ägt rum....

Citat:
En händelse som inträffat, har ägt rum oavsett hur många vittnen som säger si eller så.

/VV

...får det gärna bli si eller så med detaljerna, utan att det behöver blir lögn...

Citat:
De kommer skilja sig mycket, historierna kommer skilja sig mellan er. Betyder det då ni ljuger, att det inte har hänt?? Nej tänkte väl det.

Allt blir sant när händelserna som inträffat har ägt rum, oavsett hur många vittnen som säger si eller så.

Citat:
Så vittnen har säkert en bakgrund även om de låter väldigt konstiga ibland... Helst när de har upplevt så hemska grejor som hände i dessa läger.

Så nu löste jag mitt eget problem!

Förre postaren Babord löste sitt problem - ifrågasättandeproblemet - för drygt tre år sen -- så här....;

Citat:
Ursprungligen postat av Babord
För min del tror jag dock att ett ifrågasättande av hemskheterna under förintelsen, lättast uppkommer genom det som faktiskt förekom där!
https://www.flashback.org/sp9147922

Förintelsens JU!!!

Ju lättare uppkommet ifrågasättande, desto hemskare faktiskt förekomst...

Ifrågasättandet kan tjänstgöra som slagruta:

Citat:
ursprungligen postat av Forsaken
Slagrutan fungerar för vissa människor för att vårt högre jag som finns i det undermedvetna vet allt.
https://www.flashback.org/sp4265778

Med vissa undantag:

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Oscar111
En annan sak som är slående med denna förintelse eller det mekaniserade massmord som det beskrevs är det svala intresse segermakterna hade att ta reda på hur det gick till.

Inte alls.
Hur det gick till är uppenbart for alla som inte är fall för psyket.

/VV

https://www.flashback.org/sp6985392

Ifrågasättandets moment 22...
Citera
2011-03-01, 00:28
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Om händelsen inträffat förändras den, enl mitt sätt att se på saken, inte alls.
En händelse som inträffat, har ägt rum oavsett hur många vittnen som säger si eller så.
Ungefär lika ohederligt och infantilt resonemang som Pierre Vidal-Naquet and Leon Poliakov deklarerade i Le Soir i oktober 1991:

”---We must not ask ourselves how such a mass murder was technically possible. It was technically possible since it took place.---”

Vidare:

”---there is not and there cannot be a debate on the existence of the gas chambers...---”

http://www.biblebelievers.org.au/zionmyth3.htm

Verkar som FFörintelsehysterikerna i detta subforum använder samma debila teknik…
Citera
2011-03-01, 00:39
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Ungefär lika ohederligt och infantilt resonemang

Ohederligt?
Har det inträffat så har det. Även om 1000 personer säger något annat.
Är det ohederligt?

I fallet vi diskuterar är det snarare 1000tals som säger att något inträffat och noll (0) som säger emot, eller har ni fixat fram något vittne som var på plats som säger att det inte inträffade?

/VV
Citera
2011-03-01, 00:46
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ohederligt?
Har det inträffat så har det. Även om 1000 personer säger något annat.
Är det ohederligt?

I fallet vi diskuterar är det snarare 1000tals som säger att något inträffat och noll (0) som säger emot, eller har ni fixat fram något vittne som var på plats som säger att det inte inträffade?

/VV
Som du förhoppningsvis känner till så finns det inte en enda överlevares vittnesmål som är trovärdigt när det gäller homocidala gaskammare. I CD's tråd om lägervakter finns det även en del tyskar som motsäger den officiella historien.

Jag måste tillstå att jag finner det synnerligen ohederligt att inte vilja debattera en historisk händelse men jag förstår varför du är oense med mig i frågan.
Citera
2011-03-01, 00:50
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Som du förhoppningsvis känner till så finns det inte en enda överlevares vittnesmål som är trovärdigt när det gäller homocidala gaskammare.

Det påståendet får stå för dig. Det är nämligen inte sant för de flesta.
Har man dessutom massor med människor som anklagats för en sak och som inte då, efter eller senare tagit bladet ur munnen och sagt -: "Det vi anklagats för har aldrig hänt" ter sig ditt pladder som tämligen patetiskt.

Talande tystnad brukar sådant kallas.

/VV
Citera
2011-03-01, 01:03
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Det påståendet får stå för dig. Det är nämligen inte sant för de flesta.
Har man dessutom massor med människor som anklagats för en sak och som inte då, efter eller senare tagit bladet ur munnen och sagt -: "Det vi anklagats för har aldrig hänt" ter sig ditt pladder som tämligen patetiskt.

Talande tystnad brukar sådant kallas.

/VV
"Talande tystnad" får mig osökt att tänka på att jag aldrig sett dig presentera en trovärdig överlevare när det gäller gaskammare ...

Med tanke på trådens titel skulle jag hellre vilja säga; Tomma Tunnor Skramlar Mest...
Citera
2011-03-01, 01:30
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
"Talande tystnad" får mig osökt att tänka på att jag aldrig sett dig presentera en trovärdig överlevare när det gäller gaskammare ...

Med tanke på trådens titel skulle jag hellre vilja säga; Tomma Tunnor Skramlar Mest...

Jag har flera gånger tagit upp två ypperliga vittnen om gaskammare.
Eichman och Suchomel.

/VV
Citera
2011-03-01, 09:46
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Jag har flera gånger tagit upp två ypperliga vittnen om gaskammare.
Eichman och Suchomel.

/VV
Ingen av dem uppfyller kriterierna på "trovärdig överlevare".

Ingen av dem talar heller sanning.
Citera
2011-03-01, 09:52
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ingen av dem uppfyller kriterierna på "trovärdig överlevare".

Kan du klargör för kriterierna "trovärdiga överlevare"?
Citera
2011-03-01, 10:05
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Kan du klargör för kriterierna "trovärdiga överlevare"?
Det räcker gott med "överlevare" (vilket var vad jag efterfrågade). Varken Eichmann eller Suchomel uppfyller det kriteriet, eller hur?
Citera
2011-03-01, 10:53
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Det räcker gott med "överlevare" (vilket var vad jag efterfrågade). Varken Eichmann eller Suchomel uppfyller det kriteriet, eller hur?

Så vad är din poäng? Finns det inga överlevare så har ingenting skett? Är det verkligen så du resonerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in