2010-05-26, 18:52
  #2917
Medlem
FritzDaCat:

Citat:
Nej Erleb, ingen har hittills hävdat att det var rymdvarelser som dagligen skickades mellan Warsawas getto och Treblinka.


Men i tomma intet försvann dom – fastän dom inte var rymdvarelser?

Citat:
Vad som hände i Treblinka kan Elihau Rosenberg berätta om:

http://www.youtube.com/watch?v=ogmBWA9Y7Bk

Elie helvetessfärd? Googlar E. Himmelsfärd för parallellen…

Här är en hemsida som förnekar Jesu förnekelse av Elie Himmelsfärd:

Citat:
Förnekade Jesus att någon innan honom har stigit upp till himlen?
Här är versen ifråga:
Joh 3:13
Ingen har stigit upp till himlen utom den som stigit ner från himlen: Människosonen. (Bibeln 2000)
[…]
http://answeringislam.net/svenska/kristendomen/svarpfrgor/jesushimlen.html


Med reservation för riktning och befintlighet så kan man se paralleller:

Citat:
Skriften säger alltså att Elia och Henok steg upp till himlen. Notera även att texterna inte säger att Elia och Henok kom tillbaka till jorden, utan de förblev där. Varken Elia och Henok kom tillbaka till jorden och avslöjade himlens hemligheter.
[…]
Herren Jesus förnekade alltså inte att Elia och Henok hade stigit upp till himlen. Utan Han förnekade att någon innan och annan än Honom kan vittna om det eviga livet och ge frälsa mänskligheten. Den enda som kan göra det är den som själv kommer därifrån, nämligen Herren Jesus Själv!

Igen:

Citat:
[…]förnekade att någon innan och annan än Honom kan vittna om det eviga livet och ge frälsa mänskligheten. Den enda som kan göra det är den som själv kommer därifrån, nämligen Herren Jesus Själv!

Så bara den som varit i himlen och kommit därifrån kan vittna och informera om ifall Elia och Enok stigit upp till himlen.

Så...t o m Bibeln kan stupa på nyckelordet - informationsproblemet (läs Herr Lindholm nedan )...

Parafras för Elie helvetesfärd:

…förnekade att någon innan och annan än Honom kan vittna om den eviga Förintelsen och informera mänskligheten. Den enda som kan göra det är den som själv kommer därifrån, nämligen Vittnet Själv!

Samme Eliahu Rosenberg som en gång blev missuppfattad av protokollföraren till sitt vittnesbörd 1947 ang. Ivan Den Förskräckliges (aka Demjanjuk) våldsamma hädanfärd?

Citat:
Denna "faktaredogörelse" hade Rosenberg själv undertecknat och signerat på alla sidorna.
https://www.flashback.org/sp2487879

En illustration av ”informationsproblemet”, dvs nyckelordet?

Citat:
Nyckelordet är "informationsproblemet", för viss kunskap kan du bara erhålla genom att vara på en viss plats där du gör rätt saker tillsammans med rätt personer. Och det är väldigt svårt att överföra den kunskapen till t.ex. skriftliga order utan att väsentliga delar går förlorade.

MVH
/Herr Lindholm

https://www.flashback.org/sp3614463

VISS kunskap kan förnekas? Men bara av dom som själva var närvarande?


Citat:
Men hur kan man ha 100 % total förnekelse till något, som man inte var själv var närvarande? Ber man om hur det kan komma sig att vittnet är en lögnare eller bevisa det. Så kan de inte det, utan säger de kort o gott eller något liknande: de är omöjligt att vittnen har varit med om det, för de har inte hännt.
Ändå vill de man ska plocka fram ett trovärdigt vittne, som var på plats. Vad är trovärdigt vittne för dem?
Så om man vänder på steken och säger. Finns det trovärdiga vittnen som var på plats, som säger det inte har hännt. Vad får vi då? Tystnad....
https://www.flashback.org/sp23318528


Han (Rosenberg) var ju där, på plats? Då har det hänt!

Citat:
Nu ville domstolen höra protokollföraren från Wien 1947, en viss Friedmann. Denne vägrade emellertid till sist att uttala sig, då han från judisk sida blivit hotad till livet för det fall han bekräftade att Rosenberg faktiskt uttalat sig om Ivan den förskräckliges död såsom något han själv bevittnat.
https://www.flashback.org/sp2487879

Citat:
Finns det trovärdiga vittnen som var på plats, som säger det inte har hännt. Vad får vi då? Tystnad....
https://www.flashback.org/sp23318528

Yep!

Här är ännu ett vittnesmål från mannen på plats (Rosenberg) :


Citat:
"In Treblinka we learned that little children burn better than grown men. All it takes is a match to light them. That's why the Germans, damn them, ordered us to put the children in the pit first.”
E. Rosenberg's testimony at the Demjanjuk Trial in Jerusalem, quoted from U. Walendy, HT no. 34, Verlag für Volkstum und Zeitgeschichtsforschung, Vlotho 1988, p. 24.
http://www.vho.org/GB/Books/dth/fndtreb.html

Igen från Herkulesbigs manifest:

Citat:
Finns det trovärdiga vittnen som var på plats, som säger det inte har hännt. Vad får vi då? Tystnad....
https://www.flashback.org/sp23318528


Tidigare i tråden:


Citat:
Det finns inga trovärdiga vittnen som säger att det inte har hännt, alltså har de hännt.

https://www.flashback.org/sp23312475

VV vidimerar metoden:


Citat:
Finns det några vittnen alls, trovärdiga eller inte, som säger att det inte hänt?
Förutsatt att de var på plats.
Dagens förnekare duger alltså inte.

/VV
https://www.flashback.org/sp23313372

Citat:
De vittnen blir anklagade för att vara lögnare,sinnesjuka m.m Utan kunna säga eller ta upp varför de är falska vittnen.
https://www.flashback.org/sp23318528

Dom som var på plats kan inte ljuga eller vara sinnesjuka (utom tyskar och ukrainare?).

Så…då fanns dom? Tändsticksbarnen?

..................

PS!

Nu riskerar förstås det här inlägget att raderas som OT eftersom tråden ska handla om vittnen om Förintelsen och inte om vittnen om Himmelen.

Jämförelsen av Förintelsevittnesmålsläsning har dock paralleller med Bibelvittnesmålläsning, som ni märkte ovan – Herren Jesu Krist Himself har ju anklagats för förnekelse, om man får tro hemsidan…

Vem har varit i Himmelen och sett Enok och Eli, och vem har Sonderjobbat med Förintelse i Treblinka?

Vem vet? Vem ljuger? Vems ord kan man lita på?

Vi tycks inte ha trott allt vi läst tidigare i historien heller... tycks det...
__________________
Senast redigerad av Erleb 2010-05-26 kl. 18:57.
Citera
2010-05-26, 19:52
  #2918
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erleb
FritzDaCat:




Men i tomma intet försvann dom – fastän dom inte var rymdvarelser?



Elie helvetessfärd? Googlar E. Himmelsfärd för parallellen…

Här är en hemsida som förnekar Jesu förnekelse av Elie Himmelsfärd:


http://answeringislam.net/svenska/kr...sushimlen.html


Med reservation för riktning och befintlighet så kan man se paralleller:



Igen:



Så bara den som varit i himlen och kommit därifrån kan vittna och informera om ifall Elia och Enok stigit upp till himlen.

Så...t o m Bibeln kan stupa på nyckelordet - informationsproblemet (läs Herr Lindholm nedan )...

Parafras för Elie helvetesfärd:

…förnekade att någon innan och annan än Honom kan vittna om den eviga Förintelsen och informera mänskligheten. Den enda som kan göra det är den som själv kommer därifrån, nämligen Vittnet Själv!

Samme Eliahu Rosenberg som en gång blev missuppfattad av protokollföraren till sitt vittnesbörd 1947 ang. Ivan Den Förskräckliges (aka Demjanjuk) våldsamma hädanfärd?


https://www.flashback.org/sp2487879

En illustration av ”informationsproblemet”, dvs nyckelordet?


https://www.flashback.org/sp3614463

VISS kunskap kan förnekas? Men bara av dom som själva var närvarande?



https://www.flashback.org/sp23318528


Han (Rosenberg) var ju där, på plats? Då har det hänt!


https://www.flashback.org/sp2487879


https://www.flashback.org/sp23318528

Yep!

Här är ännu ett vittnesmål från mannen på plats (Rosenberg) :



http://www.vho.org/GB/Books/dth/fndtreb.html

Igen från Herkulesbigs manifest:


https://www.flashback.org/sp23318528


Tidigare i tråden:




https://www.flashback.org/sp23312475

VV vidimerar metoden:



https://www.flashback.org/sp23313372


https://www.flashback.org/sp23318528

Dom som var på plats kan inte ljuga eller vara sinnesjuka (utom tyskar och ukrainare?).

Så…då fanns dom? Tändsticksbarnen?

..................

PS!

Nu riskerar förstås det här inlägget att raderas som OT eftersom tråden ska handla om vittnen om Förintelsen och inte om vittnen om Himmelen.

Jämförelsen av Förintelsevittnesmålsläsning har dock paralleller med Bibelvittnesmålläsning, som ni märkte ovan – Herren Jesu Krist Himself har ju anklagats för förnekelse, om man får tro hemsidan…

Vem har varit i Himmelen och sett Enok och Eli, och vem har Sonderjobbat med Förintelse i Treblinka?

Vem vet? Vem ljuger? Vems ord kan man lita på?

Vi tycks inte ha trott allt vi läst tidigare i historien heller... tycks det...

Eliahu Rosenberg tycks ha en kuslig förmåga att vittna om saker han inte bevittnat. Kanske därför han vrider sin kropp i ångest över att avge sina falska vittnesmål. Vi har ju tidigare fått veta att blod brinner men Eliahu Rosenberg tar det ett steg längre med att antända småbarn med blott en tändsticka. Eliahu Rosenberg tillhör sannerligen guds utvalda folk och frågan är om inte han är "the chosen one".

Finns det något vittne som sett om Eliahu Rosenberg öht har en tatuering? Tur att man inte bor på 15:e våningen...
Citera
2010-05-26, 19:58
  #2919
Medlem
Pörrs avatar
Erleb, kravet på källhänvisningar gäller fortfarande.

/Moderator
Citera
2010-05-27, 09:42
  #2920
Medlem
unsungs avatar
Diskussion om Dr Mengele flyttad till tråden Dr Joseph Mengele med kollegor

// moderator
Citera
2010-05-27, 10:34
  #2921
Medlem
Pörrs avatar
Tillsägelse till Erleb för brott mot 0.06.

Synpunkter på modereringen tas i PM, inte i tråden.

/Moderator
Citera
2010-05-27, 12:26
  #2922
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Så då var det sant det han sa?
Kan du genom att utläsa pupiller på folk både utröna när de ljuger och vad de ljuger om?
Var det 'den flackande blicken' som var det avgörande beviset för din 'forskning'?

/VV

Han borde väl minnas vilket tåg han tog från Treblinka om han nu ens var där.

Ja, jag brukar ta fram förstoringsglaset för studera deras pupill när de ljuger, man ser en röd blinkande lampa i vänster öga när lögnen når klimax.
Inte så mycket den flackande blicken. det var mer den totala avsaknaden av inlevelse i berättelsen. Hans entoniga stämma och hur han verkade allmänt obekväm med att uttala dessa lögner. Naturligtvis signalerade hans kroppsspråk att något inte stod rätt till, fast det kunde även ha berott på en genetisk defekt eller neurologisk skada eller på sionism.

Hur uppfattade du hans vittnesmål? Med tanke på att du svalt "förintelsen" med hull och hår, känner du att det är svårt att ifrågasätta Rosenberg pga detta? Vill du krama Eualia? När du står i kön på bolaget med din sedvanliga abstinens, upplever du dig ståendes i kön till gaskammaren? Önskar du ibland att du var ombord på Estonia?
Citera
2010-05-28, 12:50
  #2923
Medlem
FritzDaCats avatar
I Erlebs senaste mastodontinlägg drar han tydligen paralleller mellan att ta dessa vittnessmål på allvar och religiositet.
Men vad ska man säga om de som tror på en ''sammansvärjning'' som tydligen ska ha ''förfalskat dokument och än idag hotar folk som vill avslöja det hela''?
Och de tror benhårt på dessa dumheter utan att ha ett enda vittnesmål om det.
Citera
2010-05-28, 13:40
  #2924
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Finns det något vittne som sett om Eliahu Rosenberg öht har en tatuering? Tur att man inte bor på 15:e våningen...

Här är jag nödd att korrigera dig, min gode Felia: det enda lägret där fångar tatuerades med registreringsnummer var Auschwitz-Birkenau. Arbetsjudarna i Reinhardt-lägren hade av allt att döma inte ens fånguniformer (utan kategoriserades med hjälp av armbindlar eller liknande).
Citera
2010-05-28, 14:05
  #2925
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av General Nogi
Här är jag nödd att korrigera dig, min gode Felia: det enda lägret där fångar tatuerades med registreringsnummer var Auschwitz-Birkenau. Arbetsjudarna i Reinhardt-lägren hade av allt att döma inte ens fånguniformer (utan kategoriserades med hjälp av armbindlar eller liknande).

Nu var frågan om hans tatuering en retorisk fråga med tanke på att han ljuger hej vilt i sitt absurda "vittnesmål".

http://www.whale.to/b/kues.html
Citera
2010-05-29, 07:24
  #2926
Medlem
Romano83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Han borde väl minnas vilket tåg han tog från Treblinka om han nu ens var där.

Ja, jag brukar ta fram förstoringsglaset för studera deras pupill när de ljuger, man ser en röd blinkande lampa i vänster öga när lögnen når klimax.
Inte så mycket den flackande blicken. det var mer den totala avsaknaden av inlevelse i berättelsen. Hans entoniga stämma och hur han verkade allmänt obekväm med att uttala dessa lögner. Naturligtvis signalerade hans kroppsspråk att något inte stod rätt till, fast det kunde även ha berott på en genetisk defekt eller neurologisk skada eller på sionism.

Hur uppfattade du hans vittnesmål? Med tanke på att du svalt "förintelsen" med hull och hår, känner du att det är svårt att ifrågasätta Rosenberg pga detta? Vill du krama Eualia? När du står i kön på bolaget med din sedvanliga abstinens, upplever du dig ståendes i kön till gaskammaren? Önskar du ibland att du var ombord på Estonia?

Det kan ju mycket väl, baserat på dennes kroppsspråk och "entoniga stämma", bero på att det uppenbarligen kan vara obekvämt att återberätta något så fruktansvärt som denna händelse, och vad dessa personer personligen har bevittnat? Det är ju inte direkt ett rånvittne vi pratar om.

Men visst finns möjligheten att han ljuger och dikterar för att påskynda och överdriva antisemitismen på så vis att alltid belysa de mest fruktansvärda och inhumana dåd som begåtts. Det förnekar jag inte. Däremot har jag fortfarande inte övertygats.

Angående dennes eventuella minne (eller rövarhistoria) angående Treblinka och tågen, så kan ju en sådan traumatisk händelse självfallet, vetenskapligt nog, påverka ens minne vid i stundens hetta. Jag anser helt enkelt att man bör ta upp och analysera den fakta vi redan har, samt den möjlighet/sannolikhet att de kan vara sanning, innan man fundamentalt intalar sig att revisionism och förintelseförnekelse är den "riktiga" sanningen...
Citera
2010-05-29, 09:40
  #2927
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romano83
Det kan ju mycket väl, baserat på dennes kroppsspråk och "entoniga stämma", bero på att det uppenbarligen kan vara obekvämt att återberätta något så fruktansvärt som denna händelse, och vad dessa personer personligen har bevittnat? Det är ju inte direkt ett rånvittne vi pratar om.

Men visst finns möjligheten att han ljuger och dikterar för att påskynda och överdriva antisemitismen på så vis att alltid belysa de mest fruktansvärda och inhumana dåd som begåtts. Det förnekar jag inte. Däremot har jag fortfarande inte övertygats.

Angående dennes eventuella minne (eller rövarhistoria) angående Treblinka och tågen, så kan ju en sådan traumatisk händelse självfallet, vetenskapligt nog, påverka ens minne vid i stundens hetta. Jag anser helt enkelt att man bör ta upp och analysera den fakta vi redan har, samt den möjlighet/sannolikhet att de kan vara sanning, innan man fundamentalt intalar sig att revisionism och förintelseförnekelse är den "riktiga" sanningen...

Föreslår att du läser länken jag postade i föregående inlägg om Eliahu Rosenbergs CV.

"Conclusion

The deposition made by Eliyahu Rosenberg in Vienna in 1947 does not only contain statements which defy common sense, there also several statements which contradicts the orthodox Treblinka historiography. Most important of them is the dating of the construction of the second-phase gas chamber building to March 1943, six months later than the standard narrative has it.

Rosenberg was born in Warsaw on March 10, 1924. He was thus 18 when deported to Treblinka II, and 23 at the time he made the deposition. Senility could not have been an issue, and merely four years had passed between the alleged events and their recounting. It would have been one thing if Rosenberg wrote that the construction began in August or November 1943; it is conceivable that he could have been mistaken by a month or two. Being wrong with a marginal of half a year is another thing entirely. According to standard historiography, construction on the new gas chamber building began in late summer/early autumn 1942. Rosenberg on the other hand has the work begin in March 1943, on the verge of spring. The winter between those two dates was the only one Rosenberg spent in the camp (in fact, it was the only winter during which the camp existed). We should thus expect the witness four years later to be able to tell which major episodes took place prior to the winter, and which took place afterwards.

Taken together with the statements regarding the size of the camp, the look of the corpses, and the alleged mass graves, the above contradiction serves to demonstrate the blatant unreliability of Eliyahu Rosenberg’s 1947 Vienna deposition. If his later accounts came closer to the standard version of the camp’s history, it is likely due to Rosenberg acquainting himself with other witness literature. "

Tar länken jag citerat från igen: http://www.whale.to/b/kues.html

Thomas Kues på Codoh delar alltså inte din uppfattning att det skulle vara något fel på Eliahus minne när han analyserat dennes avgivna vittnesmål. Rosenberg kan nog definieras som en verklig mytoman eller vad anser du?
Citera
2010-05-29, 13:00
  #2928
Medlem
unsungs avatar
OT raderat

// moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in