2009-09-11, 12:22
  #2617
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Den viktigaste frågan här är väl, vad är en jude? Vad betraktade tyskarna som judar? Är det en ras, en religion? Skiljer det sig mellan vad judar själva anser och vad tyskarna ansåg?

Är det här problemet ligger??
Tyskarna tog ihjäl 6miljoner judar enl deras och alla andras synsätt, men revisionisterna anser inte att de som dödades var judar och ifrågasätter därmed antalet.

Kan det verkligen vara så?

/VV
Citera
2009-09-11, 14:05
  #2618
Medlem
d00rkeys avatar
Nämen oj! .. Kan det i själva verket ha varit människor som nazisterna mördade!??
Citera
2009-09-11, 14:17
  #2619
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Är det här problemet ligger??
Tyskarna tog ihjäl 6miljoner judar enl deras och alla andras synsätt, men revisionisterna anser inte att de som dödades var judar och ifrågasätter därmed antalet.

Kan det verkligen vara så?

/VV
Jag vet inte, det var därför jag ställde frågan. Sammanföll nassarnas syn på vad som är en jude med judarnas egen? Tyskarna menade att det fanns 11 miljoner judar inom de territorier de skulle komma att ha kontroll över. Frågan är, enligt vilken definition var det? Du har fortfarande inte svarat på detta.

Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Nämen oj! .. Kan det i själva verket ha varit människor som nazisterna mördade!??
Man skulle ju kunna tycka att det borde vara så, att det var människor, men det var ju judar! Det är ju det som tydligen gör det så unikt och fruktansvärt, inte att tyskarna dödade människor vilka som helst, utan judar. Men nu börjar vi spåra ur här.
Citera
2009-09-19, 11:29
  #2620
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaesarDavid
Ett vittnesmål kan stödja en berättelse endast om det beskriver denna berättelse. Vad är så svårt att fatta med detta?
Jag beklagar om min poäng var för avancerad.

Ett vittnesmål är relevant enbart om det stöds av kriminaltekniska undersökningar, vilket inte är fallet med ett enda vittnesmål om gaskammare.
Citat:
Om Peer m fl talar sanning, så är det stöd för att förintelsen har ägt rum.

Om deras vittnesmål skulle vara falska, så är det inte stöd för något alls.
Tror du på Peers berättelse om hur han överlevde minst sex (6!) gasningar?
Tror du på Rudolf Vrba? Tror du på Wiesels lastbilsflak med spädbarn som tippades i öppna eldgropar?
Tror du på Filip Müllers tre (3!) år som Sonderkommando?
Citat:
Och i vilket fall finns massor av andra vittnesmål som beskriver förintelsen. Eftersom revisionister brukar underkänna vittnesmål från fångar och sonderkommandos, så räcker det att lyssna på lägervakterna och officerarna.

Och som jag nämnt massor av gånger, så finns inte ett enda vittnesmål som beskriver den revisionistiska versionen.
Som jag tidigare hävdat så anser jag att de flesta vittnesmålen stöder den revisionistiska versionen eftersom de bevisligen är lögner.

Det existerar inga trovärdiga vittnesmål till gaskammare!
Citat:
218 sidor, nu gav du mig en rejäl hemläxa.
Har du gjort hemläxan?
Citat:
Som sagt har jag inte satt mig in i de där vittnesmålen ännu, men deras sanningshalt är som sagt inte relevant för den stora bilden.
Märkligt att du inte känner till de stora förgrundsfigurerna i gaskammarmyten. Det är ju på dessa hela den pseudoreligiösa historien vilar.
Citat:
Även om jag är generös mot revisionisterna och antar att ungefär hundra vittnen antingen blåljugit eller hallucinerat (varför de nu skulle ha gjort det, om alla mådde bra i koncentrationslägren) så skulle det fortfarande inte ge något stöd till hypotesen att alla andra smet iväg till Sibirien och gömde sig.
Judar ”smet” inte bara österut. De emigrerade till vitt skilda delar av världen, Palestina och USA, Sydamerika och Sydafrika bl.a.
Citat:
Det ändrar inte på det faktum att det var mellan fem och sex miljoner judar färre i Europa vid krigets slut än vid krigets början, att en hel del av dessa (bland annat de norska) kunde spåras till de polska lägren men inte längre, att Goebbels, Himmler med flera höjdare berättade att judarna mördades i massor, och att inte en enda lägervakt eller nazitjänsteman lämnat någon alternativ förklaring till vart judarna tog vägen.
Det finns ingen demografisk statistik som stöder påståendet att 5-6 miljoner judar var ”försvunna” efter WWII. Walter Sanning och Carl o. Nordling visar på motsatsen, att det aldrig fanns så många judar inom tyskarnas intressesfär.

Så länge inga utgrävningar av påstådda massgravar kan verifiera dina utsagor, tillsammans med kriminaltekniska undersökningar, så kan ingen människa av heder och med logiskt tänkande acceptera den officiella versionen av $hoah.
Citera
2009-09-19, 13:40
  #2621
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
[...]
Märkligt att du inte känner till de stora förgrundsfigurerna i gaskammarmyten. Det är ju på dessa hela den pseudoreligiösa historien vilar.
Jaså?? Då är du nog inte så insatt i ämnet som jag trodde ändå?
När Röda Armén intog lägret Majdanek fann man gaskammare intakta. När de senare intog och befriade Birkenau så hade SS sprängt dylika anläggningar där! Bara det är ett skäl nog att tro att SS och nassarna hade något mäkta skumt (!) för sig där, i Auschwitz-Birkenau! Varför skulle de annars ta sig tid och möda att i krigets absoluta slutskede och under mer eller mindre brådisdagar spränga krematorier och avlusningsanläggningar som så uppenbart skulle befria dem från alla framtida skuld i gaskammarfrågan??


Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
[...]
Så länge inga utgrävningar av påstådda massgravar kan verifiera dina utsagor, tillsammans med kriminaltekniska undersökningar, så kan ingen människa av heder och med logiskt tänkande acceptera den officiella versionen av $hoah.
Joodå! Det går alldeles utmärkt!

Men du har ändå fel i sak. Utgrävningar har gjorts och de stöder de officiella versionen! Kriminaltekniska undersökningar har också gjorts och de stöder också den officiella versionen! .. Vilka kriminaltekniska undersökningar och utgrävningar kan du peka på som talar emot den??
Citera
2009-09-19, 14:05
  #2622
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Jaså?? Då är du nog inte så insatt i ämnet som jag trodde ändå?
När Röda Armén intog lägret Majdanek fann man gaskammare intakta. När de senare intog och befriade Birkenau så hade SS sprängt dylika anläggningar där! Bara det är ett skäl nog att tro att SS och nassarna hade något mäkta skumt (!) för sig där, i Auschwitz-Birkenau! Varför skulle de annars ta sig tid och möda att i krigets absoluta slutskede och under mer eller mindre brådisdagar spränga krematorier och avlusningsanläggningar som så uppenbart skulle befria dem från alla framtida skuld i gaskammarfrågan??
I’ll be damned. Så självaste Röda armén hittade intakta gaskammare i Majdanek? Finns det vittnen till det? Det får du nog dokumentera med en pålitlig källa.
Citat:
Joodå! Det går alldeles utmärkt!

Men du har ändå fel i sak. Utgrävningar har gjorts och de stöder de officiella versionen! Kriminaltekniska undersökningar har också gjorts och de stöder också den officiella versionen! .. Vilka kriminaltekniska undersökningar och utgrävningar kan du peka på som talar emot den??
Vänligen redovisa de utgrävningar och kriminaltekniska undersökningar som inte redan avfärdats som icke trovärdiga.

Du kan samtidigt ta tillfället iakt att presentera ett trovärdigt vittne när det gäller gaskammare.
Citera
2009-09-19, 18:43
  #2623
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Ett vittnesmål är relevant enbart om det stöds av kriminaltekniska undersökningar,

Förlåt mig en smula, men detta var tom för dumt ens för att komma från dig.

/VV
Citera
2009-09-19, 22:16
  #2624
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing

Det finns ingen demografisk statistik som stöder påståendet att 5-6 miljoner judar var ”försvunna” efter WWII. Walter Sanning och Carl o. Nordling visar på motsatsen, att det aldrig fanns så många judar inom tyskarnas intressesfär.

Du gillar att bolla med stora siffror, men varför kan du aldrig börja i andra änden? Det finns gott om uppgifter om depoerterade som aldrig kom tillbaka. Tidigare har du fått i uppgift att reda ut vad som hände med de 11 000 deporterade franska barnen. Eller varför inte ta i tu med den den andra gamla uppgiften omde 44 från Izieu som försvann i Auschwitz (varför de nu skulle skickas dit).

http://www.izieu.com/
Citera
2009-09-19, 22:21
  #2625
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
I’ll be damned. Så självaste Röda armén hittade intakta gaskammare i Majdanek? Finns det vittnen till det? Det får du nog dokumentera med en pålitlig källa.

Du "råkade" hoppa över frågan varför gaskamrarna i Auschwitz sprängdes i sista stund, när ryssarna var alldeles i närheten. En hel del annat varken sprängdes eller sattes i brand. Ämnet var senast uppe i våras, men ingen revisionist kom med något svar på frågan då heller. Har du något svar nu?
Citera
2009-09-19, 22:31
  #2626
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Ett vittnesmål är relevant enbart om det stöds av kriminaltekniska undersökningar
Där tror jag bestämt du tänker fel. Fundera ett varv till så inser du nog hur urbota dumt detta yttrande är.
Citera
2009-09-19, 22:39
  #2627
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
I’ll be damned. Så självaste Röda armén hittade intakta gaskammare i Majdanek? Finns det vittnen till det? Det får du nog dokumentera med en pålitlig källa.

Vänligen redovisa de utgrävningar och kriminaltekniska undersökningar som inte redan avfärdats som icke trovärdiga.

Du kan samtidigt ta tillfället iakt att presentera ett trovärdigt vittne när det gäller gaskammare.
1) Vad du bedömer vara en pålitlig källa har jag ingen koll på, så därför kan jag dessvärre inte uppfylla ditt önskemål.. Googla själv så kanske det dyker upp något i träffarna som du finner godtagbart?

2) Utgrävningarna kommer jag inte ihåg för tillfället och jag är dessutom alldeles för lat för att göra allt jobb åt dig, men jag har för mig att det är området i och kring Belzec som har grävts ut. Men det kan även vara Chelmno eller Treblinka. Vad det gäller kriminaltekniska undersökningar så har åtminstone två sådan genomförts i Birkenau av Institute of Forensic Research, Crakow. Den första rätt tidigt under kommunisteran så den kan man ju naturligtvis inte lita på (?).. Den andra undersökningen genomfördes däremot 1994 (rapporten publicerades i alla fall då) och mycket till kommunistisk propagandaapparat fanns då inte kvar i Polen.

Ett mycket kort sammandrag av rapporten säger t ex att:
Citat:
When the dispute on the Leuchter Report arose, we undertook a closer study of the problem, availing ourselves, among other publications, of J. C. Pressac's comprehensive work. In consequence, we decided to start considerably more extensive and conscientiously planned reaserches. To carry them out, the Management of the Auschwitz Museum appointed their competent workers, Dr F. Piper (custodian) and Mr W. Smrek (engineer) to join the commission, in which they co-worked with the authors of the present paper, representing the Institute of Forensic Research. Under this collaboration the Museum workers were providing us on the spot with exhaustive information concerning the facilities to be examined and - as regards the ruins - a detailed topography of the gas chambers we were concerned with. And so they made it possible for us to take proper samples for analysis. We tried to take samples - if at all possible - from the places best sheltered and least exposed to rainfall, including also as far as possible - fragments of the upper parts of the chambers (hydrogen cyanide is lighter than air) and also of the concrete floors, with which the gas from the spilled Zyklon B came into contract at rather high concentrations.
[...]

The present study shows that in spite of the passage of a considerable period of time (over 45 years) in the walls of the facilities which once were in contact with hydrogen cyanide the vestigial amounts of the combinations of this constituent of Zyklon B have been preserved. This is also true of the ruins of the former gas chambers. The cyanide compounds occur in the building materials only locally, in the places where the conditions arose for their formation and persistence for such a long time.

In his reasoning Leuchter claims that the vestigial amounts of cyanide combinations detected by him in the materials from the chamber ruins are residues left after fumigations carried out in the Camp "once, long ago"(Item 14.004 of the Report). This is refuted by the negative results of the examination of the control samples from living quarters, which are said to have been subjected to a single gassing, and the fact that in the period of fumigation of the Camp in connection with a typhoid epidemic in mid-1942 there were still no crematoria in the Birkenau Camp. The first crematorium (Crematorium II) was put to use as late as 15 March 1943 and the others several months later.


3) Det torde väl framgå rätt väl att jag både tror på och tycker att en hel del av de (t ex Henryk Tauber) som vittnat om gaskamrarna är trovärdiga!?
Citera
2009-09-19, 22:55
  #2628
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Du "råkade" hoppa över frågan varför gaskamrarna i Auschwitz sprängdes i sista stund, när ryssarna var alldeles i närheten. En hel del annat varken sprängdes eller sattes i brand. Ämnet var senast uppe i våras, men ingen revisionist kom med något svar på frågan då heller. Har du något svar nu?
Ja! Givetvis kvarstår ju denna fråga för våra vänner "revisionisterna" att bringa någon sorts (gärna logiskt hållbar) klarhet i. Vi är nog rätt många som väntar på det svaret!
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
[...]
När Röda Armén [...] senare intog och befriade Birkenau så hade SS sprängt dylika anläggningar där! Bara det är ett skäl nog att tro att SS och nassarna hade något mäkta skumt (!) för sig där, i Auschwitz-Birkenau! Varför skulle de annars ta sig tid och möda att i krigets absoluta slutskede och under mer eller mindre brådisdagar spränga krematorier och avlusningsanläggningar som så uppenbart* skulle befria dem från alla framtida skuld i gaskammarfrågan??
*) Eftersom det ju, enligt "revisionismen" teser, aldrig fanns några gaskammare där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in