Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Det finns närmare miljonen överlevare! Kan du inte hitta en trovärdig överlevares vittnesmål till gaskammare så måste du väl ändå hålla med om att det inte direkt styrker tyskarnas erkännanden, eller hur?
Självfallet finns det ingen miljon överlevare från gaskammare. Att folk överlevt lägervistelser betyder inte att alla dessa befunnit sig i en gaskammare och sedan slunkit ur den.
Själva meningen med att avliva människor är att de avlivade inte kan vittna om hur de dog - om jobbet utförts rätt.
Citat:
Filip Müller ljög bevisligen. Moshe Peer ljög. Friedman och Vrba ljög. Inte ens Elie Wiesels skrönor om ”
lastbilar som tippade spädbarn direkt i brinnande gropar” kan ju med bästa vilja i världen sägas ha någon trovärdighet. Höss blev torterad och Blatt fabulerar ju bevisligen, vilket påvisats en masse på detta forum.
Konklusionen blir då att det inte handlar om att jag ”
inte vill acceptera” utan om vilka slutsatser man kan dra av det ovan anförda. Är det logiskt att tyskarnas erkännanden är sanningsenliga när inte ett enda judiskt vittnesmål om ”utrotningsläger” och ”gaskammare” håller för en kritisk granskning?
Det här svaret gäller för dig också Månsan så slipper jag upprepa mig. Menar du förresten allvar när du skriver ”
de respekterade tyska SS-tjänstmännen”? Passa dig så du inte blir kallad ”Förintelseförnekare”, det är lätt hänt i dessa dagar när det sjunkande $hoah-skeppets råttor inte har något att gnaga på längre.
Minns du förresten Belzec-tråden (tror jag det var)? I efterföljande rättegång skulle tyskarna rita kartor över lägret men inga kartor liknade varann. Ökar det trovärdigheten för tyskarnas ”bekännelser”?
Jag betraktar din vägran att diskutera SS-männens vittnesmål i min länk som en feg smitning. Ömkligt, ynkligt och typiskt för Blizzardking.
Vittnena i min länk är ju helt andra personer än de fyra du räknar upp som lögnare ovan. Hur kan du avfärda de respekterade tyska SS-tjänstemännen Schultze, Sander, Prufer, Lambert, Bauer, Matthes, Franz, Mentz, Pfannenstiel, Oberhauser, Burmeister, Malzmueller, Wochner, Broad, Brack, Boeck, Hoeblinger, Bolender, Schluch, Lauer, Kremer, Stangl, Stark och Erich Fuchs med motiveringen att du anser att Müller, Peer, Friedman och Vrba ljög?
Jo, de var respekterade. SS-personal åtnjöt för det mesta betydande respekt under nazitiden i Tyskland.