Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
...väsentligheter blir mer svåråtkomliga för läsarna.
Jag tycker personligen det är smidigare om jag slipper vada igenom kopia på kopia av gigantiska inlägg. Den som vill kan alltid gå tillbaka och checka på samma sätt som man måste följa länkar.
Dessutom blir det mer överskådligt när svaret ges direkt efter en replik. (Som i detta inlägg!)
Citat:
To the present day the question of knowing when Hitler made the decision for the Final Solution of the Jewish question is in abeyance, and for the simple reason that not a single document on the subject exists.
Men frågan är om dessa order finns dokumenterade någonstans?
No more than there exists a written order in clear text for extermination by gas at Auschwitz does there exist a written order to stop it in November 1944
Om de skriftliga dito är förstörda, är de rimligen ej dokumenterade. Och de muntliga är förmodligen inte inspelade på band.
Citat:
Inget finns som talar för en industriell massmordsverksamhet i gaskammare eller 'gasvans' från tyskarnas sida. Bara fabulerande vittnen a la Filip Müller, torterade tyskar som Höss och de som fick strafflindring för ”rätt” vittnesmål.
Höss misshandlades för att han vägrade uppge sin rätta identitet, inte för att ge bekännelser.
Ingen har hittills kunnat ge ett enda belägg för tortyr av tex SS-männen Broad och Ohlendorf, vilka ju har vittnat om gaskammare respektive gasvagnar.
Den här gamle tyske mannen arbetade i Auschwitz och kan vittna om att han och de övriga inom SS naturligtvis var fullt medvetna om folkmordet:
http://www.youtube.com/watch?v=yAxzlMTidUM&feature=related
Varför skulle denne åldrade, framgångsrike och förmögne man sälja sig själv och sin nations heder för att understödja en gammal 'allierad propagandamyt' från andra världskriget?
Det är inte rimligt.
Citat:
This is why all that the official historians can affirm "with certainty," to use Poliakov's expression, is that the supposed "decision of the Führer and the alleged "extermination order" were given over a time lapse of nearly two years!
?
Citat:
Kurt Becher, former SS Standartenführer, affirmed that Himmler gave this order "between mid-September and mid-October 1944," [28] which contradicts the testimony of Reszö Kastner, according to whom Kurt Becher had told him that Himmler on 25 [29] or on 26 [30] November 1944 had ordered the crematories and the "gas chambers" to be destroyed and to suspend the "extermination" of the Jews.
Att någon missminner sig beträffande datum innebär inte att hela vittnesmålet måste vara felaktigt.
Citat:
According to other testimony reported in Het doedenboek van Auschwitz, the order came from Berlin even sooner, on 2 November 1944.
Ordern behöver väl inte vara given samma dag som gasningarna skulle upphöra.
Citat:
"it is difficult to say how, when, and exactly by whom the order to exterminate the Jews was given."
...vilket rimligtvis var Führerns tanke.
Citat:
Hoettl took the opportunity to place himself in a favourable light by accusing Germany in any manner desired.
Precis som Wisliceny.
Citat:
Är Müller trovärdig?
So we have an alleged gas chamber which gassed “transport after transport,” “many, many times” upwards of 11,000 victims gassed and cremated in a space of 6 weeks in May-June 1942 in a facility which was nominally operational at best for months before it went down completely for the installation of a new oven and then a smokestack overhaul in the same time period when Mueller witnessed gassing after gassing which took place before the alleged genocide had not yet begun? Rubbish!
he also testified that he saw Stark shooting people
Varför skulle detta vara omöjligt?
Som sagt, jag kan inte svara för Müllers hela historia innan jag satt mig in i den. Men hela förintelseprocessens existens i Auschwitz-Birkenau står och faller ju inte med hans vittnesmål. Vi har ju även tex Broad, Höss, Morgen, Eichmann, Kremer, Venezia, Mandelbaum, etc etc.
Citat:
Om tredje person hinner svara innan mig betyder inte det att den personen är mitt ”personliga” språkrör.
Men det blir ju i alla fall följden när jag ber just
dig om ett förtydligande.
Ärligt talat Blizzard, om du vill kritisera staten Israel för dess gärningar, så gör det. Men jag fattar inte varför det är så viktigt för dig att smutskasta enskilda människor som föll offer för en psykiskt sjuk diktator. De kan ju rimligtvis inte vara skyldiga till attacker på palestinier.