2008-10-05, 15:38
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
---Det eldades en hel massa utanför krematorierna också.

Ariehs mirakelfabel ("tyskarna behövde oss för vi kunde sköta hästar, alltså blev vi inte Förintade") syftar dock uttryckligen på de kokseldade krematorierna:

Citat:
"---His break had been that he and his father had a skill that was useful to the Nazis - they knew how to rear horses. The camp commanders needed horses to transport wood to the crematoria.---"
Citera
2008-10-05, 17:21
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ariehs mirakelfabel ("tyskarna behövde oss för vi kunde sköta hästar, alltså blev vi inte Förintade") syftar dock uttryckligen på de kokseldade krematorierna:

Så vitt jag kan läsa så står det att veden transporterades till (engelska to) krematoriet.
Inte var man eldade veden. Den slutsatsen drog du själv.

/VV
Citera
2008-11-23, 23:28
Medlem
Ezzelinos avatar
Här ett bra exempel på det judiska vanvett och de judiska lögner som profitörerna fortsätter producera i västvärlden så länge goyim är tillräckligt enfaldiga för att tro blint på skiten. En käring vid namn Irene Zisblatt fantiserar om att hon mirakulöst räddades från "gaskammaren" i Auschwitz-Birkenau därför att det inte fanns plats för henne. Under åratal som tonårsflicka i arbetsläger svalde hon sedan, påstår hon, varje dag fem diamanter som hon sedan, under ohyggliga smärtor sket ut för att så på nytt svälja dem. Man kunde tro att Irene ville ge judarna a bad name med det snålhetsskämtet, men icke - tanten är mycket allvarlig:

http://media.www.dailypennsylvanian.com/media/storage/paper882/news/1999/11/24/Resources/Holocaust.Survivor.Recounts.Harrowing.Tale.Of.Loss .Rebirth-2167078.shtml

http://www.njjewishnews.com/njjn.com/112008/cjSurvivorTells.html

Citat:
"---For decades after the war, Zisblatt didn’t speak about her ordeal. She didn’t tell her own children that she was a survivor until her son came home from school one day with instructions to do a project on the Holocaust. She went on to write a book, The Fifth Diamond, which was nominated for a Pulitzer Prize, and to be interviewed for The Last Days, a documentary produced by the Steven Spielberg Shoah Foundation. She took on the mission, she said, of trying to raise awareness of the evil that can come from prejudice and intolerance.---"
Citera
2008-11-23, 23:35
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Här ett bra exempel på det judiska vanvett och de judiska lögner som profitörerna fortsätter producera i västvärlden så länge goyim är tillräckligt enfaldiga för att tro blint på skiten. En käring vid namn Irene Zisblatt fantiserar om att hon mirakulöst räddades från "gaskammaren" i Auschwitz-Birkenau därför att det inte fanns plats för henne. Under åratal som tonårsflicka i arbetsläger svalde hon sedan, påstår hon, varje dag fem diamanter som hon sedan, under ohyggliga smärtor sket ut för att så på nytt svälja dem. Man kunde tro att Irene ville ge judarna a bad name med det snålhetsskämtet, men icke - tanten är mycket allvarlig:

http://media.www.dailypennsylvanian.com/media/storage/paper882/news/1999/11/24/Resources/Holocaust.Survivor.Recounts.Harrowing.Tale.Of.Loss .Rebirth-2167078.shtml

http://www.njjewishnews.com/njjn.com/112008/cjSurvivorTells.html
Citat:
"---For decades after the war, Zisblatt didn’t speak about her ordeal. She didn’t tell her own children that she was a survivor until her son came home from school one day with instructions to do a project on the Holocaust. She went on to write a book, The Fifth Diamond, which was nominated for a Pulitzer Prize, and to be interviewed for The Last Days, a documentary produced by the Steven Spielberg Shoah Foundation. She took on the mission, she said, of trying to raise awareness of the evil that can come from prejudice and intolerance.---"

Sluta, är det här verkligen sant?!?! Går folk verkligen på den här skiten? Shit, Einstein hade verkligen rätt: mänskligheten's dumhet är verkligen mer gränslös än universum.

Men allvarligt talat, om vi nu spelar med och ponerar att hennes lögn till berättelse är sann, vad fan gjorde hon med fem diamanter om dagen?

Är det dessutom biologiskt sett möjligt att svälja fem diamanter om dagen och skita ut dem, om och om igen, utan att få allvarliga problem med magsäcken?
Citera
2008-11-24, 02:06
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard

Sluta, är det här verkligen sant?!?! Går folk verkligen på den här skiten? Shit, Einstein hade verkligen rätt: mänskligheten's dumhet är verkligen mer gränslös än universum.
/.../
Hmm..
Jag förstår verkligen inte vad som skulle vara så sanslöst och oerhört omöjligt i det som återberättas via Ezzelino?? Att hon råkade överleva gaskammaren? Att hon svalde diamanter? Eller att hon svalde dem flera gånger?

Upplys mig!
Citera
2008-11-24, 12:10
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allt_är_taget
Varför spotta på dessa människor ytterligare
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Det finns de som anser detta vara en demokratisk rättighet.
Citat:
Åh, så förbittrad man kan vara. Men det ger dig ju inte rätt att fara med fräcka lögner. En ledande revisionistisk forskare som Germar Rudolf har av det "demokratiska" Tysklands sionistlojala myndigheter dömts till isoleringscell i åratal just för att hans insatser för uppdagandet av den historiska sanningen bedömts vara så seriösa och "farliga". Ingenstans har han "spottat på de överlevande judarna", tvärtom har han alltid uttryckt sig ytterst humant i den frågan.
Här ett bra exempel på att Viktor inte far med fräcka lögner:
Citat:
Här ett bra exempel på det judiska vanvett och de judiska lögner som profitörerna fortsätter producera i västvärlden så länge goyim är tillräckligt enfaldiga för att tro blint på skiten. En käring vid namn Irene Zisblatt fantiserar om att hon mirakulöst räddades från "gaskammaren" i Auschwitz-Birkenau därför att det inte fanns plats för henne. Under åratal som tonårsflicka i arbetsläger svalde hon sedan, påstår hon, varje dag fem diamanter som hon sedan, under ohyggliga smärtor sket ut för att så på nytt svälja dem. Man kunde tro att Irene ville ge judarna a bad name med det snålhetsskämtet, men icke - tanten är mycket allvarlig
Man kan ju förstå Viktors inställning när man läser ovanstående inlägg.
Det svårt att avgöra om skribenten i fråga gör ett inlägg i debatten eller faktiskt just är ute efter att 'spotta på de överlevande judarna'.
Och om Zisblatts vittnesmål är lögner eller ej kan inte Ezzelino avgöra, utan naturligtvis endast spekulera i.
De som inte tror på att en tillräcklig del av den information som finns om Holocaust ger en ungefärlig helhetsbild av vad som skedde, skulle nog i alla fall jag klassa som just enfaldiga.
Citera
2008-11-24, 12:40
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Och om Zisblatts vittnesmål är lögner eller ej kan inte Ezzelino avgöra, utan naturligtvis endast spekulera i.

Naturligtvis ljuger hon, det förstår varje människa som låter sig ledas av förnuft och sund skepsis och undersöker de Holocaustpromotande tidningarnas summeringar av hennes utsagor. Hon är dessutom jude, profitör på lögnerna (eftersom hon publicerat en bok och färdas runt och presenterar sin fåniga snyfthistoria) och en synnerligen obehaglig individ. Varför ska en grovt lögnaktig judinna som profiterar på att sprida hatiska lögner om tyskar behandlas med silkesvantar när hon omnämns? Det är dock helt riktigt att exempelvis en framstående revisionistisk forskare som Germar Rudolf inte är satiriskt och sarkastiskt raljerande, som jag (en enkel tvivlare) ibland är - men sådant är nu en gång mitt temperament, mitt kynne. En judetant som berättar om hur hon dagarna i ända käkade upp och sket ut och slukade diamanter, och hur ont det gjorde när hon klämde ut diamanterna, är rent konkret en förbannat rolig anekdot.

Citat:
De som inte tror på att en tillräcklig del av den information som finns om Holocaust ger en ungefärlig helhetsbild av vad som skedde, skulle nog i alla fall jag klassa som just enfaldiga.

Redogör vänligen kort för vad du läst i ämnet - av dina resonemang att döma har du aldrig egentligen undersökt de avgörande punkterna i den bristfälliga "beviskedjan".
Citera
2008-11-24, 14:27
Medlem
Jpms avatar
En mycket bra sida om förintelsen:

http://www.gluefox.com/komment/forintelsen.shtm
Citera
2008-11-24, 14:37
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jpm
En mycket bra sida om förintelsen:

http://www.gluefox.com/komment/forintelsen.shtm

Och vad är bra med denne kristne, evolutionsförnekande galnings bloggsida om Hollowcausten? Kan du specificera? Krister Renard har uppenbarligen inte minsta aning om vad han talar om - men han upprepar kanske myterna på ett tilltalande sätt för somliga?

http://ibegynnelsen.blogspot.com/2006/06/krister-renard.html
Citera
2008-11-24, 17:37
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Naturligtvis ljuger hon, det förstår varje människa som låter sig ledas av förnuft och sund skepsis och undersöker de Holocaustpromotande tidningarnas summeringar av hennes utsagor.Hon är dessutom jude, profitör på lögnerna (eftersom hon publicerat en bok och färdas runt och presenterar sin fåniga snyfthistoria) och en synnerligen obehaglig individ. Varför ska en grovt lögnaktig judinna som profiterar på att sprida hatiska lögner om tyskar behandlas med silkesvantar när hon omnämns?
Än en gång, du kan omöjligt veta om hon ljuger eller ej. Jag kan inte så här på raken säga att jag är övertygad om att hennes historia är sann, men jag kan verkligen inte utesluta det. Men du verkar misstänksamt säker på din sak. Var du i Auschwitz 1944-45?
Citat:
Det är dock helt riktigt att exempelvis en framstående revisionistisk forskare som Germar Rudolf inte är satiriskt och sarkastiskt raljerande, som jag (en enkel tvivlare) ibland är - men sådant är nu en gång mitt temperament, mitt kynne.
Med andra ord for inte Viktor med fräcka lögner, vilket du hävdade.

Citat:
Redogör vänligen kort för vad du läst i ämnet - av dina resonemang att döma har du aldrig egentligen undersökt de avgörande punkterna i den bristfälliga "beviskedjan".
Jag kan egentligen inte bevisa att månlandningen har ägt rum heller, men varför skulle jag inte lita på den officiella versionen?
Vilken del av historien är så svår att förstå?
Hitlers hat mot judar?
Hans mordiska sinnelag?
Einsatzgruppernas verksamhet?
Deportationerna av judar?
Lägrens existens?
Vittnesmålen om mord?
Miljoner judar som aldrig synts till efter kriget?
Citera
2008-11-24, 17:53
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Än en gång, du kan omöjligt veta om hon ljuger eller ej.

Naturligtvis kan jag det. En korkad judinna som tjänar slantar på att skriva en snyfthistoria om hur hon käkade och sket ut diamanter dag efter dag, efter att ha "räddats från gaskammaren" därför att "där fanns inte plats för henne" och i stället satts på ett tåg från Auschwitz till ett annat arbetsläger ljuger - hon begår alltså egentligen en kriminell handling, som borde leda till att hon offentligt kritiseras för sin giriga mytomani, oavsett om Oprah och imbecillt sentimentala Oprahdyrkare kanske svimmar av rörelse över hennes "true story" eller inte.

Citat:
---varför skulle jag inte lita på den officiella versionen?

För min del får du gärna tro på Jesus, den dolde imamen eller Moshiach Schneerson, det bryr mig inte. Vill du hysa en blind tro på det "mirakulösa" må då väl få göra det. Men du har alltså inte läst något alls om ämnet? Borde du inte försöka råda bot på den kunskapsbristen innan du fortsätter "debattera"?
Citera
2008-11-24, 18:07
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Än en gång, du kan omöjligt veta om hon ljuger eller ej.
Citat:
Naturligtvis kan jag det. ...käkade och sket ut diamanter dag efter dag, efter att ha "räddats från gaskammaren" därför att "där fanns inte plats för henne" och i stället satts på ett tåg från Auschwitz till ett annat arbetsläger ljuger .
Det är inte teoretiskt omöjligt. Igen, var du själv i Auschwitz 1944-45? Om inte, varför ska vi tro mer på dig?
Citat:
För min del får du gärna tro på Jesus, den dolde imamen eller Moshiach Schneerson, det bryr mig inte. Vill du hysa en blind tro på det "mirakulösa" må då väl få göra det.
Men du själv har ju tydligen en blind tro på att Holocaust inte har inträffat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in