2008-09-05, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
------
http://www.bergstrombooks.elknet.pl/kursk.htm

Att jämföra med de 57% ryssar som avled i tyska läger. (3,3 av 5,7 miljoner). ---------------
Ur rescensionen av den åberopade boken ovan: "Utan tvivel saknar tyskarnas behandling av tillfångatagna motståndare på östfronten under andra världskriget motsvarighet i fråga om omänsklighet och massivt övervåld. Redan innan invasionen startade hade de tyska soldaterna inpräntats att behandla tillfångatagna fiender med hänsynslöshet; de fick lära sig att Genèvekonventionen skulle åsidosättas, och genom den s.k. "kommissar-ordern" krävdes det att politiska kommissarier och identifierade kommunister bland krigsfångarna skulle avrättas på fläcken. Av 3,8 miljoner ryssar i tysk krigsfångenskap 1941, blev 2,8 miljoner mördade, eller så lät tyskarna dem helt enkelt dö. Av dessa var många rena civila. Det fanns en tysk order om att behandla alla sovjetiska män "i vapenför ålder" (dvs från tonåringar till åldringar) som "kombattanter" och samla ihop och skicka dem till krigsfångläger. De första gasningarna i dödslägret Auschwitz utfördes på hösten 1941 mot sovjetiska krigsfångar. Det var först när tyskarna insåg att de behövde fångarnas arbetskraft som denna förintelse upphörde. Ändå avled 3,3 miljoner av de 5,7 miljoner ryssar som hamnade i tysk krigsfångenskap under kriget, alltså 57 %. Till detta ohyggliga antal ska läggas de många som helt enkelt mördades vid frontlinjen när de försökte ge sig tillfånga. Enligt historikern Ward Churchill var deras antal kanske så stort som en miljon till dödsoffer."

Startar man anfallskrig och med alla medel brutaliserar det samt även terroriserar och mördar civilbefolkningen, så bör man inte klaga så mycket över motståndarens "omänsklighet". Nazisterna hade således mycket sig själva att skylla för röda arméns grova övergrepp mot den tyska civilbefolkningen i krigets slutskede.
Citera
2008-09-05, 21:27
Medlem
Curt Hsons avatar
Citat:
Den webadress där du hittat ditt citat (Bible Believers' Church in Australia) återger endast slött vad Jürgen Graf påstås ha kommit fram till. När, hur och publicerat var framgår ej.

Var vänlig att ange ursprungskällan så att uppgifterna kan bedömas.
Vad vet du om var jag fått citatet? Och vad har du för invändningar?
Citera
2008-09-05, 21:28
Medlem
Curt Hsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodGuyISwear
*Suck*. Förnekarna sitter och tröstar sig med sina amatörer till "forskare" som små snuttefiltar. Grafs amatöraktiga klafsande håller inte för en studie utanför de religiöst judehatande och inbitna Hilter-tvättarna, än mindre för en peer review på en historievetenskaplig institution.
Dream on.
Citera
2008-09-05, 21:29
Medlem
Curt Hsons avatar
Citat:
Sensmoral: Starta inte idiotiska krig
Ja, polackerna har nog önskat mer än en gång att dom inte hade varit så kaxiga.
Citera
2008-09-05, 21:39
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curt Hson
Vad vet du om var jag fått citatet?
De dataprogram som används för att avslöja fuskande och kopierande studenter på universiteten duger även till att avslöja andra sorts fuskare.

Citat:
Och vad har du för invändningar?
Mina invändningar redovisade jag i mitt förra inlägg. Läs innantill.
Citera
2008-09-05, 21:45
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babord
Ur rescensionen av den åberopade boken ovan:
Bara för ordningens skull: Christer Bergströms recention gällde en annan bok.
Citera
2008-09-05, 21:58
Medlem
Curt Hsons avatar
Citat:
De dataprogram som används för att avslöja fuskande och kopierande studenter på universiteten duger även till att avslöja andra sorts fuskare.

Mina invändningar redovisade jag i mitt förra inlägg. Läs innantill.
Men herregud.

Och jag har inte sett att du har kommit med några invändningar.
Citera
2008-09-05, 22:51
Bannlyst
Citat:
Dream on.

Vad då "dream on", Du vet absolut *ingenting* om förintelsen och omständighetarna däromkring.
Låt mig spekulera: Du är nästan 18 år och har just gått på ett "Patriot-möte"
Citera
2008-09-05, 23:21
Medlem
Curt Hsons avatar
Citat:
Vad då "dream on", Du vet absolut *ingenting* om förintelsen och omständighetarna däromkring.
Jo, jag minns när den gick på tv. ("Förintelsen".) Och jag vet att den var gjord av judar.

Citat:
Låt mig spekulera: Du är nästan 18 år och har just gått på ett "Patriot-möte"
Nej, men över 40 och trött på allt skitprat.

Var det nåt mer du undrade?
Citera
2008-09-06, 00:06
Bannlyst
Citat:

Var det nåt mer du undrade?

Vilket samfund eller parti sympatiserar du med?
Citera
2008-09-06, 00:14
Medlem
Curt Hsons avatar
Citat:
Vilket samfund eller parti sympatiserar du med?
Inget speciellt, utom Svenska kyrkan.

Hurså?
Senast redigerad av Curt Hson 2008-09-06 kl. 00:17.
Citera
2008-09-06, 03:58
Medlem
Trottoars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
De Förintelsetroende har kanske lust att upplysa tvivlare om vilka "vittnen" till
"gaskammare" och "judeutrotning" man i första hand bör konsultera för att få sig "den sanna historien" till livs? Inga dokumentära eller tekniska bevis för någon "Förintelse" existerar som bekant, man måste följaktligen lita på "vittnesbörd" från några av de "hjältar och martyrer" (Yad Vashems formulering) som de tyska demonerna och deras slaviska gojimlydfolk inte lyckades "förinta" trots att de så ivrigt och ihärdigt försökte.
Vilka "överlevare" är mest trovärdiga vad gäller "gaskammarna"? Länka gärna till "vittnesmålen" eller redovisa vilka böcker en tvivlande gudlös hedning bör införskaffa.
varför är det så svårt för dig att inse att förintelsen ägt rum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in