2007-07-04, 19:23
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Tramsa sønder diskussionerna? Jaha, och vad gjorde du just sjælv då? Ett uppenbart bevis på att du inte hade några troværdiga seriøsa argument att komma med i saken, som vanligt...

Dr Tinnitus
Sluta tramsa och tönta dig, inlägget var riktat till en helt annan person och inget du behöver engagera dina hjärnceller i.

Svara istället på de frågor jag tillställt dig i inlägg #897:

http://www.flashback.org/showpost.php?p=7601128&postcount=897
Citera
2007-07-04, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Här visar du med all önskvärd tydlighet vilken obegåvad och ointelligent mupp du är. Menar du på allvar att du tror att tyskarna från "lastbilar stjälpte levande spädbarn" (hans egna ord på s. 36 i de två svenska översättningar av La Nuit jag har i min bokhylla) i öppna bränngropar???

Har du då en bra förklaring till varför Elie och hans far valde att lämna lägret tillsammans med dessa blodtörstiga och barbariska nazistodjur istället för att invänta den ryska befriaren?
Det har visst fortfarande inte blivit klart för dig att Wiesels skildring liksom annat han berättar om Auschwitz stöds i andra berättelser jag redovisat, se senast inlägg 905 i tråden. Om sedan förfarandet var brukligt eller ej kan väl diskuteras. För min del är jag ändå benägen att tro, trots den otroliga känslokyla nazisterna gjorde sig kända för, att det rörde sig om "olycksfall" i deras ohyggliga "arbete".

Förklaringen till Elie och hans far "val" har du säkert redan fått. Kunde de verkligen välja? Vem garanterade att tyskarna inte skulle avrätta de kvarlämnade sjuka.

Istället önskar jag faktiskt svar på mitt inlägg www.flashback.org/showthread.php?t=297930&page=72 inlägg 862
där General Nogi í ett svar på ett tidigare inlägg av mig nämner "Den förmenta utrotningsprocessen" i Auschwitz.

Jag svarade honom bl.a. då att "Tiotusentals personer har vittnat om

1. Att de (deporterade i) hårt sammanpressade i boskapsvagnar utan mat vatten, ibland i dödlig kyla eller hetta efter dygn av transport kom till Auschwitz.

2. Att det skedde en selektion vid ankomsten, där kanske 10-15 procent av de anlända uttogs till arbete och där de andra, mestadels åldringar, kvinnor och barn, fick gå det andra hållet och sedan aldrig återsågs.

3. Att det blev välkänt för bl.a. de som selekterats till arbete i Auschwitz vad som hände dessa "försvunna", nästan alla lade ju också märke till gaskammarna och kremationerna. Jag rekommenderade en del trådar att läsa där detta framgår, hämtade från "De Dödsdömda Vittnar" alltså bl.a. Auschwitzfångar som räddades till Sverige under våren 1945, se
http://www.levandehistoria.org/default.php?id=45.

Där ges det åsyna vittnen i Auschwitz av selektion, gaskammare och kremation.

Jag redovisade vidare att Sign Pap i ett inlägg gjort en liten sammanställning av den oändliga mängd vittnesmål från bl.a. Auschwitz som finns och var man kan läsa dem. Det finns mängder av dem i olika länder, väl tillgängliga.

Några egentliga kommentarer till detta har jag inte fått, utom de vanliga, d.v.s. att det enligt revisionisterna saknas bevis både på Förintelsen och - alldeles speciellt - att folk utrotats i gaskammare.

Så jag upprepar frågan: Vart tog de selekterade vägen?

Vad hände t.ex. med de c:a 55000 holländska judar i alla åldrar som deporterades till Auschwitz och där c:a 50000 selekterades och aldrig hördes av mera?!?

http://www.cympm.com/deportationtimetable.html
Citera
2007-07-04, 20:06
Medlem
Ronaldinhos avatar
Citat:
Sluta tramsa och tönta dig, inlägget var riktat till en helt annan person och inget du behöver engagera dina hjärnceller i.
Kan du engagera dina hjärnceller lite och ge mig ett svar på min fråga nu. I annat fall torde det vara rätt uppenbart för alla vem som tramsar härinne trots att han hävdar att han genomför grundligt och seriöst sanningssökeri.

Frågan var alltså hur du sållar i vittnesutsagorna?
Citera
2007-07-05, 01:51
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celle

Självklart måste inte gejsrar/fontäner mm skjuta upp vätskan, men att ni accepterar att "skjuta upp ur marken" är detsamma som "sipprar" gör ju att ni verkligen är i behov av att lära er mer om ordbetydelser.

Du "glömde" dessutom att svara på det övriga, men det var väl för besvärligt att svara på. Är ju inget tvång på att du måste svara ärligt, du kan ju alltid göra en "Elie".

Vem har talat om 'sipprar'?
Inte jag och säkerligen inte de vittnen som beskådade fenomenet som någon tydligen beskrev som en gejser.

Svara på det övriga?
Ville du vekligen veta om vi hade andra naturlagar för 60 år sedan?
Trodde det var en skojfråga men om du verkligen vill ha ett svar så torde svaret vara nej.
Varsågod! Ta nu och smält svaret och fundera på det så att det sjunker in och du slipper fråga om.

/VV
Citera
2007-07-05, 15:52
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Nu visar du att du inte bara är lustig utan relativt dum också, naturligtvis är det inte fysiskt omöjligt att kasta levande varelser i en eld.
Så jag ställer samma fråga till dig som till VV: tror du på vad den kände lögnaren och förmodade våldtäktsmannen Elie "$25000 a lecture and free limousine" Wiesel påstår när han hävdar att "lastbilar stjälpte av sin last av levande spädbarn i den öppna elden"?

Och varför valde han att lämna lägret tillsammans med de barbariska tyska odjuren istället för att invänta den ryska befriaren?
Tja du! Lustig och/eller dum.. Omdömena varierar även annorstädes!
Men i sak så ville jag inte påskina att du skulle anse det vara en omöjlighet! Om du trodde det (att det var det jag ville antyda alltså) så undrar jag vem det är som är "relativt dum"!?

Det du skriver att Elie Wiesel skulle ha hävdat ("att lastbilar stjälpte... " etc) tycker jag personligen låter som en skröna av värsta sort, men det jag själv vill hävda är att det säkerligen förekom att ett och annat barn levande blev lågornas (och nassarnas) rov.. Huruvida de ärliga, stolta och kampvilliga arierbeskyddarna inom SS gjorde sådant (eller fick det gjort) medvetet tror jag är föga troligt.. Snarare vore sådant förfarande vara "misstag" i den uppspeedade hanteringen av den slutliga lösningen i judefrågan, och särskilt under 1944..

Huruvida Wiesel valde att lämna lägret eller "valde" efter att ha blivit beordrad under dödshot låter jag vara osagt.. (Även här är jag dåligt insatt. )
Citera
2007-07-05, 15:59
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Førstår du skillnaden mellan att berætta en sak i skønlitteratur, noveller eller andra bøkformer, och att avlægga ett riktigt vittnesmål? Nej det gør du ju uppenbart inte...

Vad Wiesel berættar om i bøckerna kan givetvis vara "målande berættat" men måste inte vara ren løgn før det.

Geysrar av blod tror givetvis inte jag på heller, inte så som vanligt folk tænker sig geysrar. Men, om det nu var mycket blod och annan vætska i marken och man går och trampar dær, så ær det fullt møjligt att blod och vætska kan sippra fram, skvætta upp runt føtterna. Detta kan man ju givetvis beskriva i målande ord som geysrar. Men før det så måste det ju inte handla om riktiga meterhøga fontæner med blod.

Dr Tinnitus
Alldeles precis min uppfattning också! Det är en viss skillnad mellan "målande beskrivningar" och "rena vittnesmål".. Därav (förmodligen?) "lastbilsflak" och "geysrar"...
Citera
2007-07-05, 20:23
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babord
Det har visst fortfarande inte blivit klart för dig att Wiesels skildring liksom annat han berättar om Auschwitz stöds i andra berättelser jag redovisat, se senast inlägg 905 i tråden. Om sedan förfarandet var brukligt eller ej kan väl diskuteras. För min del är jag ändå benägen att tro, trots den otroliga känslokyla nazisterna gjorde sig kända för, att det rörde sig om "olycksfall" i deras ohyggliga "arbete".

Förklaringen till Elie och hans far "val" har du säkert redan fått. Kunde de verkligen välja? Vem garanterade att tyskarna inte skulle avrätta de kvarlämnade sjuka.

Istället önskar jag faktiskt svar på mitt inlägg www.flashback.org/showthread.php?t=297930&page=72 inlägg 862
där General Nogi í ett svar på ett tidigare inlägg av mig nämner "Den förmenta utrotningsprocessen" i Auschwitz.

Jag svarade honom bl.a. då att "Tiotusentals personer har vittnat om

1. Att de (deporterade i) hårt sammanpressade i boskapsvagnar utan mat vatten, ibland i dödlig kyla eller hetta efter dygn av transport kom till Auschwitz.

2. Att det skedde en selektion vid ankomsten, där kanske 10-15 procent av de anlända uttogs till arbete och där de andra, mestadels åldringar, kvinnor och barn, fick gå det andra hållet och sedan aldrig återsågs.

3. Att det blev välkänt för bl.a. de som selekterats till arbete i Auschwitz vad som hände dessa "försvunna", nästan alla lade ju också märke till gaskammarna och kremationerna. Jag rekommenderade en del trådar att läsa där detta framgår, hämtade från "De Dödsdömda Vittnar" alltså bl.a. Auschwitzfångar som räddades till Sverige under våren 1945, se
http://www.levandehistoria.org/default.php?id=45.

Där ges det åsyna vittnen i Auschwitz av selektion, gaskammare och kremation.

Jag redovisade vidare att Sign Pap i ett inlägg gjort en liten sammanställning av den oändliga mängd vittnesmål från bl.a. Auschwitz som finns och var man kan läsa dem. Det finns mängder av dem i olika länder, väl tillgängliga.

Några egentliga kommentarer till detta har jag inte fått, utom de vanliga, d.v.s. att det enligt revisionisterna saknas bevis både på Förintelsen och - alldeles speciellt - att folk utrotats i gaskammare.

Så jag upprepar frågan: Vart tog de selekterade vägen?

Vad hände t.ex. med de c:a 55000 holländska judar i alla åldrar som deporterades till Auschwitz och där c:a 50000 selekterades och aldrig hördes av mera?!?

http://www.cympm.com/deportationtimetable.html
Varför dodgar du hela tiden? Menar du att det finns flera "vittnesberättelser" som överensstämmer med Eliezers påstående i Natten (s. 36):

"---Inte långt från oss steg lågor upp från ett dike, jättelika lågor. Man höll på att bränna något. En lastbil närmade sig hålet och stjälpte av sin last: det var små barn. Spädbarn! Ja, jag såg det, såg det med egna ögon ... Barn inne i lågorna.---"

Så jag ställer frågan igen: tror du på vad Wiesel påstår om "spädbarn i elden" i boken som han själv hävdar är en självbiografi:

http://www.nytimes.com/2006/01/16/books/16cnd-oprah.html?ex=1183694400&en=ebbffa51eca1d0ab&ei=50 70
Citat:
"But it is not a novel at all," he said. "I know the difference," he added, noting that "Night" is the first of his 47 books, several of which are novels. "I make a distinction between what I lived through and what I imagined others to have lived through."

As it is a memoir, he said, "my experiences in the book - A to Z - must be true." He continued: "All the people I describe were with me there. I object angrily if someone mentions it as a novel."
Med din logik - om samstämmighet - kan vi alltså avfärda mängder med överlevares berättelser. Inte bara Vrba och Friedman i Zündelrättegångarna där Vrba tvingades erkänna att han bara använt sig av "poetens frihet" i sina vittnesberättelser:

http://vho.org/Intro/GB/Flyer.html
Citat:
During medieval witch trials, many witnesses told similar accounts about broom-riding witches and the devil. Since most statements were made independently of each other and without pressure, this was taken as evidence that the stories must be true; material evidence was never produced. "Common knowledge," a word invented in those days, and social expectations formed the basis of these accounts, not the truth.

Today, we face the same "common knowledge" produced by 60 years of one-sided mass media propaganda and massive social and sometimes even legal pressure to conform to certain views. To support their theories, anti-Revisionists depend almost exclusively on "eyewitness" testimony produced in this poisoned atmosphere.

During the war crimes trials many "eyewitnesses" testified that Germans made soap out of human fat and lamp shades from human skin. Allied prosecutors even produced evidence to support these charges. For decades, highly respected scholars at the most prestigious universities in the world sanctioned these stories, leading us to believe that such stories were "irrefutable truths." But within time, many such stories have become untenable: In 1990, Yehuda Bauer, director of Holocaust studies at Hebrew University, Tel Aviv, admitted: "The Nazis never made soap from Jews…" (Jerusalem Post, Int. Ed., 5 May 1990, p. 6).

Bruno Baum, a former communist inmate in Auschwitz, was allowed to brag in summer 1945 in a Soviet newspaper: "The whole propaganda which started about Auschwitz abroad was initiated by us [German communist inmates] with the help of our Polish comrades." (Deutsche Volkszeitung, Soviet paper in occupied East Germany, 31 July 1945). Thus, it is not surprising to learn that during several trials in Germany, it emerged that the testimony of witnesses from eastern Europe had been orchestrated by communist authorities.

During a trial against an alleged former camp guard in Jerusalem, even the Israeli court had to admit that all witness testimony was not credible, which resulted in the defendant’s acquittal.

The only two witnesses who were ever cross-examined had to admit in 1985 that their accounts were not true: Arnold Friedman confessed of never having experienced what he had claimed, and Rudolf Vrba admitted of having used poetic license to "embellish" his statements. Vrba is one of the most famous Auschwitz witnesses. However, once asked if all claims Vrba had made about Auschwitz in the famous movie Shoa were true, Vrba replied: "I do not know. I was just an actor and I recited my text." He told this with a sardonic smile to his Jewish friend Georg Klein (G. Klein, Pietà, Stockholm, p. 141).

During and after the war there were "eyewitnesses" to mass gassings at Buchenwald, Bergen-Belsen, Dachau, and other camps in Germany proper. Today, virtually all recognized scholars dismiss this testimony as false.

Establishment historians, however, still claim that mass gassings happened at several camps in Poland. The evidence for this claim is, in reality, qualitatively no different to the false testimony and evidence for the alleged mass gassings at the camps in Germany proper.

With regard to confessions by Germans at war crimes trials, it is now well documented that many were obtained through coercion, intimidation, and even physical torture, just like during the medieval witch trials.
Nej, jag kan inte påminna mig att du avgett något svar på varför Eliezer och hans far valde att lämna lägret tillsammans med sina antagonister och bödlar så jag tar tacksamt emot en replik i ärendet.

Ja, de fick välja om de ville stanna - Eliezer låg vid tillfället på lägrets sjukhus för en svullen fot - eller invänta den framrusande "ryska befriaren".

Någon garant känner jag inte till, men varför offra tid på att ha ihjäl tusentals sjukhuspatienter när Stalins trupper närmade sig i ett rasande tempo?

Påstår du på fullt allvar att "tiotusentals personer har vittnat om gaskammare"?
Du känner kanske till att Yad Vashem har i sitt arkiv bortåt 20000 vittnesmål som inte offentliggörs därför att de har för mycket av "poetens frihet" över sig?

Hur vet du att dessa 50000 aldrig mer hördes av? Ingick de i din bekantskapskrets vid tidpunkten?
Citera
2007-07-05, 22:47
Bannlyst
Citat:
Tokiga barnrumpa där! Här pladdras inget, jag citerade ordagrant ur Natten.
Det är ju du som glider undan huvudfrågan, nämligen om Wiesels vittnesmål om "lastbilar som stjälpte spädbarn i gropar med öppen eld" överhuvudtaget kan överensstämma med verkligheten. Anser du att Elies påstående om det groteska tyska förfarandet är rimligt och därmed sanningsenligt?

Varför skulle tyskarna INTE ha kunnat kasta levande spädbarn i eld?
Att vilja förinta människor för att tillhör en annan "ras", eller är homosexuella, Jehovas vittnen etc. är väl groteskt så det förslår, varför skulle de inte kunnat göra även detta?
Citera
2007-07-06, 00:22
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Tja du! Lustig och/eller dum.. Omdömena varierar även annorstädes!
Men i sak så ville jag inte påskina att du skulle anse det vara en omöjlighet! Om du trodde det (att det var det jag ville antyda alltså) så undrar jag vem det är som är "relativt dum"!?

Det du skriver att Elie Wiesel skulle ha hävdat ("att lastbilar stjälpte... " etc) tycker jag personligen låter som en skröna av värsta sort, men det jag själv vill hävda är att det säkerligen förekom att ett och annat barn levande blev lågornas (och nassarnas) rov.. Huruvida de ärliga, stolta och kampvilliga arierbeskyddarna inom SS gjorde sådant (eller fick det gjort) medvetet tror jag är föga troligt.. Snarare vore sådant förfarande vara "misstag" i den uppspeedade hanteringen av den slutliga lösningen i judefrågan, och särskilt under 1944..
Ja, nog måste man vara lite 'bakom flötet' om man anser att en förtalsrättegång bevisar att "Förintelsen" skedde så som den framställs av $hoahreligionens överstepräster samtidigt som man avfärdar vad den kanske störste ortodoxa historieskrivaren av judarnas öden och äventyr under WWII skriver och ändå, som en nyttig idiot, fortsätter vidhålla att myten är sann och trots att du erkänner dina bristfälliga kunskaper i ämnet!!

Jag skriver inte att "Wiesel hävdar" något, jag citerar ordagrant ur "värsta sortens skröna", nämligen de två exemplar av Natten jag har i mitt bibliotek serru'! Båda är utgivna på Forum 1972 respektive 1986 där den sistnämnda är översättningar av 3 av Eliezers verk: La Nuit 1958; L´aube 1960; Le jour 1961. (Natten - Dagen - Gryningen)

Så du tror alltså att det "säkerligen förekom att ett och annat barn levande blev lågornas rov"? Vilka barn kan det ha varit? Slängde man barn omedvetet i lågorna menar du? Och vilka var lågorna du talar om? Och var hittar man belägg för "den uppspeedade hanteringen av den slutliga lösningen på judefrågan"?
Citat:
Huruvida Wiesel valde att lämna lägret eller "valde" efter att ha blivit beordrad under dödshot låter jag vara osagt.. (Även här är jag dåligt insatt. )
De fick välja om de ville stanna, Eliezer var vid tillfället inlagd på hospitalet pga en svullen fot och kunde alltså ha inväntat ryssen där, men valde alltså att följa med sina antagonister och fiender. Från Natten s. 84-85:

"---Jag var fast besluten att följa med min far vart som helst.
-Nå, vad ska vi göra, far?
Han satt tyst.
-Vi låter oss evakueras tillsammans med de andra, sa jag till honom.
Han svarade inte. Han tittade på min fot.
-Tror du att du kommer att kunna gå?
-Ja, det tror jag.
-Bara vi inte kommer att ångra oss, Eliezer
.---"

Jag tror du har insupit på tok för mycket av Elie 'Vesslan' Wiesels hatpropaganda mot allt som är tyskt:

http://www.flashback.org/showpost.php?p=2383320&postcount=112

"---Elie Wiesel as an authority on "hate"

Elie Wiesel has won the hearts and minds of Holocaust Studies professors
with his counsel on how to perpetuate a loathing of Germans:

"Every Jew, somewhere in his being, should set apart a zone of hate -
healthy, virile hate - for what the German personifies and for what
persists in the German
." (Legends of Our Time, "Appointment with Hate, NY,
Avon, 1968, pp. 177-178).

Students understand the implications of this statement when brought to
their attention, while their professors appear not to. Perhaps if we
change (two words) in Elie Wiesel's sage advice, it will focus their
attention: "Every Palestinian, somewhere in his being, should set apart a
zone of hate - healthy, virile hate - for what the Jew personifies and for
what persists in the Jew." Does this help?
---"

Är ditt hat virilt nog, d00rkey?
Citera
2007-07-06, 02:03
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
/.../
Så du tror alltså att det "säkerligen förekom att ett och annat barn levande blev lågornas rov"? Vilka barn kan det ha varit? Slängde man barn omedvetet i lågorna menar du? Och vilka var lågorna du talar om? Och var hittar man belägg för "den uppspeedade hanteringen av den slutliga lösningen på judefrågan"?
/.../
a) I huvudsak judiska barn! Vilka annars?
b) Man kanske inte ville men blev "så illa tvungen" ("omedvetet" var kanske (möjligen) en något olycklig formulering), men so what? Det var ju bara små fiende-jude-barn det handlade om..
c) Lågor från något som brinner skulle jag väl tro (exempelvis i krematorieugnar eller bränngropar (kallades "grillar" i Treblinka))
d) Precis överallt (historiehyllorna på biblioteken, köpe-böcker, rättegångsprotokoll, dokumentärer på teve, webbsidor på Internet etc. etc. etc.) ... Men är man på förnekarsidan så hittar man väl nästan lika mycket (åtminstone på Internet) skulle jag tro?

Jag börjar så smått undra över vem det egentligen är som är dum??

Citat:
/.../
Är ditt hat virilt nog, d00rkey?
Jag hatar inte (fast jag ibland skulle vilja och ligger "nära gränsen" så att säga), utan känner mig mest beklämd och lite bestört!
Citera
2007-07-06, 02:05
Medlem
d00rkeys avatar
Ööääääh... Felpost!!
Citera
2007-07-06, 15:51
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Och vilka var lågorna du talar om?

Här kom en högintellektuell fråga från forumets egen sanningssökare.
(Erleb, var är du när du behövs?
Här har du stoff för ett tvåsidorsinlägg fyllt med klipp- och klistralänkar.)

Likt Celle som ville veta om "naturlagarna har ändrats sedan kriget" vill nu alltså BlizzardKing veta "vilka lågor som barnen kastades i"?!?
Man kan förmoda, med tanke på frågeställarens tidigare inlägg på FB, att han dessutom vill ha forensiska bevis på exakt vilka lågor vi talar om, och nöjer sig inte med att det var lågor från en eld....

Tyvär BlizzardKing. Några forensiska bevis kan jag inte bidra med.
Jag kan bara berätta att det var lågor från en eld.
Hoppas du kan acceptera det svaret och gå vidare i ditt liv som en aningen klokare man.

/VV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in