2008-09-03, 17:35
  #2101
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
/.../
Judarna sov liksom övriga internerade (kriminella osv.) i baracker, ja - inte lådor.
/.../
Bra att du ändå särskiljer judarna (i allmänhet) från de som möjligen var "kriminella"!
Citera
2008-09-03, 17:38
  #2102
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoodGuyISwear
Det är nog ingen lyx att vara soldat i krig. Vilken är din poäng?
Skulle väl kunna tänka mig något i stil med att amerikanska, engelska och kanadensiska soldater (möjligen även ryska) sov på dunbolster även i fält? Och att de allierade systematiskt (genom svält och umbäranden) försökte ta livet av alla tyska soldater som de tog till fånga??

För det vet ju alla att alla tyskar alltid är oskyldiga till allt som läggs dem till last, och särskilt nationalsocialistiska tyskar!??
Citera
2008-09-03, 20:53
  #2103
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Finner vare sig bok eller person.

Har du inte hittat boken än?
Citera
2008-09-03, 22:20
  #2104
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Har du inte hittat boken än?

Nope, fick snyfta mig till sömns med Treblinka av Steiner. Fattar inte varför jag somnar så fort...
Citera
2008-09-04, 10:00
  #2105
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Nope, fick snyfta mig till sömns med Treblinka av Steiner. Fattar inte varför jag somnar så fort...

Ha, det är helt fabulöst att sådan german-och ukrainierhatande skit som den franske juden Steiners taffligt våldspornografiska hopkok om Treblinka i vår tid saluförs (av Bonniers...) som om det vore en historievetenskaplig studie.
Graf och Mattogno sammanfattar (se avsnitt f nedan) i sin utmärkta monografi om Treblinka vad Steiners bok är värd:

http://www.vho.org/GB/Books/t/2.html

Citat:
"---Even one hundred percent loyal advocates of the orthodox 'Holocaust' image have grasped that this sort of statement undermines the credibility of their position. Thus fourteen years later, the French Jew Pierre Vidal-Naquet, who in the beginning had expressed his "admiration" for Steiner 's book,[49] suddenly spoke of "sub-literature" appealing to sadism and admitted that he had "walked into the snare set by J.-F. Steiner."[50] Another French critic, Didier Daeningckx, devastatingly described Steiner 's book as "a false novel, which is presented as true" and which makes use of the "technique of parallel montage."---
Citera
2008-09-04, 14:46
  #2106
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Ha, det är helt fabulöst att sådan german-och ukrainierhatande skit som den franske juden Steiners taffligt våldspornografiska hopkok om Treblinka i vår tid saluförs (av Bonniers...) som om det vore en historievetenskaplig studie.
Graf och Mattogno sammanfattar (se avsnitt f nedan) i sin utmärkta monografi om Treblinka vad Steiners bok är värd:

http://www.vho.org/GB/Books/t/2.html

Nu kostade boken fem spänn på röda korset så jag impulsshoppade när jag ledsagade min fattiga granne i Bengt Westerbergs supermarket.

Jag tänkte läsa den som den våldspornografiska smörja den är. När jag kom till sidan 10 fann jag en intressant beskrivning av hur judarna löser problem:

"Inför ett komplicerat problem har genomsnittsmänniskan en benägenhet att göra som Alexander med den gordiska knuten: gripa sitt svärd och hugga av den, vilket är ett sätt att lösa problemet genom att förneka det. Den judiska intelligensen, och framför allt den den intelligens som får sin näring av Talmud, är snarare behäftad med det motsatta felet: "Det är inte svaren som intresserar mig", säger Talmud, "dem känner jag alla. Vad jag vill veta är till vilken fråga ett visst svar hänför sig."

Den judiska intelligensen är en spekulativ intelligens som ibland förlorar kontakten med verkligheten, och den fäster nästan större vikt vid sättet att framlägga ett problem och sättet att lösa det än vid själva lösningen."

Steiners konklusion om hur judar löser problem finner jag noterbart. De vittnesmål som finns över utrotningsläger och gaskammare är spekulativa och saknar kontakt med verkligheten. Man gör alltså ett fabricerat påstående om gaskammare och utrotningsläger där svaret ger ett skuldbeläggande av nazismen.

Frågan varför man gör ett sådant makabert påstående och ljuger sig berlinerblå för att vidmakthålla "förintelsen" är kanske OT men något man bör fundera över, innan Bonnier köper upp FB
Citera
2008-09-04, 16:48
  #2107
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Graf och Mattogno sammanfattar (se avsnitt f nedan) i sin utmärkta monografi om Treblinka vad Steiners bok är värd

Graf och Mattognos Treblinka-"studier" är inte värt pappret det är skrivet på.
Citera
2008-09-04, 17:05
  #2108
Medlem
Curt Hsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d00rkey
Skulle väl kunna tänka mig något i stil med att amerikanska, engelska och kanadensiska soldater (möjligen även ryska) sov på dunbolster även i fält? Och att de allierade systematiskt (genom svält och umbäranden) försökte ta livet av alla tyska soldater som de tog till fånga??

För det vet ju alla att alla tyskar alltid är oskyldiga till allt som läggs dem till last, och särskilt nationalsocialistiska tyskar!??
Ja?

Har du inte hört talas om Eisenhowers dödsläger t ex?
Citera
2008-09-04, 18:40
  #2109
Medlem
Wie bitte?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curt Hson
Ja?

Har du inte hört talas om Eisenhowers dödsläger t ex?
Berätta gärna om dem.
Citera
2008-09-04, 19:24
  #2110
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curt Hson
Ja?

Har du inte hört talas om Eisenhowers dödsläger t ex?

Äh, det där är ju bara strunt. De allierade var helt enkelt för milda. Tysklands befolkning skulle ha tagits som slavar och spritts över alla de allierades territorier. Uranbrytning i Australien för vanliga soldater, alla kvinnor som uppasserskor åt röda armén, barnen på barnhem hos NAMBLA och alla nassar som fluffare i gayporr från serbien. Det skulle ha löst problemet en gång för alla.

Men..... Sitter jag bara och hittar på vanvettiga dumheter nu igen? Attans! Jaja, jag kan trösta mig med att jag inte är ensam om att göra det i den här tråden.
Citera
2008-09-04, 20:06
  #2111
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curt Hson
Ja?

Har du inte hört talas om Eisenhowers dödsläger t ex?
Jo.. Jag har faktiskt hört talas om "Manhattan" (det kallades väl så), fast jag trodde först bara att det var ett illvilligt rykte från Göbbels propagandamaskin..

Eisenhower upprättade ju "Manhattan" fyra mil norr om Paris strax efter stadens befrielse. Och det var ju där de började testa plutonium (istället för Zyklon-B) på människor - förlåt; tyska civila. Detta i nära anknytning till det beryktade Manhattan-projektet i USA.. Man stängde in de tyska civilisterna i flera hundratal åt gången i ett hermetiskt förseglat rum och så släppte man ner plutonium genom små hål i taket, varefter samtliga tyska kvinnor, barn och åldringar dog inom loppet av tre-kvart.. Kropparna slängde de amerikanska MP-vakterna helt sonika i Seine en bit bort, varefter kropparna flöt ut i Atlanten och försvann..

Men, som sagt; Jag trodde detta bara var rykten!? Vänligen länka till mer material... Jag dööör ju av vetgirighet!
Citera
2008-09-04, 20:33
  #2112
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wie bitte?
Berätta gärna om dem.

Jag kan rekommendera James Bacques Other Losses om det tabuiserade ämnet. Hans Crimes and Mercies, om den allierade svältpolitiken som kostade miljontals civila tyskars liv åren efter kriget, är också mycket informativ.

http://www.jamesbacque.com/books.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in