Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-10-22, 22:24
  #25
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Snarare är tyska+polska bilmekaniker bättre.
Tyskarna är genrellt bättre på att serva o underhålla sin bil än en svensson.
Audi bmw merca opel du har många bilmärken där sen många fordonsmontörer + mekaniker över lag.
Polen är duktiga de med möjligtvis för stt de kommer över östersjön o snor utrustning o säljer vidare. Likaså estland lettland de kan skruva vet du det är väl drf bilinbrott ökat....
Svensk bilmekaniker är väl kompetent och kan blåsa vilken vanlig person i Sverige ung som gammal ingen vet ju . I mina ögon svenskmekaniker duktig , men oftast fet och lat vill inte jobba... sitter på långa raster.

Jag är ganska missnöjd med "min" Mercedes-verkstad i tyskland.
Det värsta var nog när jag fick tillbaks min bil efter att ha bytt bromsarna för 17.000 kronor.. - dagen efter när jag skulle köra så skrek bromsarna så in i helvete så fort bilen började rulla, ett fruktansvärt högt skärande ljud, fick stanna och ringa bärgare som tog bilen tillbaks till firman, där konstaterades det att parkeringsbromsen behövde "justeras"..
Dom bromsarna blev aldrig heller riktigt "bra", var alltid ett dovt skrap/tjutlud när man bromsade, jävla klåpare.. och för det betalde jag 17.000 spänn.
Stort skämt var det också när jag en gång klagade på obalans i hjulen, då hade jag "fel" däck sa dom, e klassen rullade visst inte bra på pirrelli, utan dom tyckte jag skulle köpa nya michelin istället för 10.000:-, - bra tipps när hade 6mm kvar på mina pirelli..
Komiskt är också att vissa nya mercor leveras med sådana pirrelli från fabrik...
Flotta glasfasader och svindyra räkningar räcker inte, lite kompetens får man väl ändå kräva!

Nej, då är "min" Mercedesverkstad i sverige mycket bättre, och billigare!
Citera
2018-10-22, 23:22
  #26
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag är ganska missnöjd med "min" Mercedes-verkstad i tyskland.
Det värsta var nog när jag fick tillbaks min bil efter att ha bytt bromsarna för 17.000 kronor.. - dagen efter när jag skulle köra så skrek bromsarna så in i helvete så fort bilen började rulla, ett fruktansvärt högt skärande ljud, fick stanna och ringa bärgare som tog bilen tillbaks till firman, där konstaterades det att parkeringsbromsen behövde "justeras"..
Dom bromsarna blev aldrig heller riktigt "bra", var alltid ett dovt skrap/tjutlud när man bromsade, jävla klåpare.. och för det betalde jag 17.000 spänn.
Stort skämt var det också när jag en gång klagade på obalans i hjulen, då hade jag "fel" däck sa dom, e klassen rullade visst inte bra på pirrelli, utan dom tyckte jag skulle köpa nya michelin istället för 10.000:-, - bra tipps när hade 6mm kvar på mina pirelli..
Komiskt är också att vissa nya mercor leveras med sådana pirrelli från fabrik...
Flotta glasfasader och svindyra räkningar räcker inte, lite kompetens får man väl ändå kräva!

Nej, då är "min" Mercedesverkstad i sverige mycket bättre, och billigare!

Veho bil?
Citera
2018-10-23, 13:30
  #27
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Veho bil?

Otto Olssons bil AB i Tomelilla och Mercedes-Benz Niederlassung Hamburg city center süd.
Citera
2018-10-23, 21:46
  #28
Medlem
Samowiedzas avatar
Så länge du inte åker till någon skum halvseriös verkstad lär det inte vara sämre än svenska verkstäder. Inte helt ovanligt att bl.a. Preem eller Mekonomen klantar sig.
Det finns flertalet bra verkstäder i Gdynia, bara att höra dig för.

Många äldre pratar inte ett ord engelska, men det gäller väl flertalet länder på Balkan kan jag tänka mig.
__________________
Senast redigerad av Samowiedza 2018-10-23 kl. 21:50.
Citera
2018-10-30, 13:12
  #29
Medlem
Jag har servat/lagat många av mina bilar på polska verkstäder. Dyrare saker som kamremsbyte och topplock, bortbränning av startspärrar osv har dom även grejat galant..

Har bara gott att säga om deras mekaniker jag haft att göra med.

Dieslar är dom kungar på.

Med vänlig hälsning, FSH.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback