2018-09-22, 10:29
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Mäklare såklart.
Ljugande, blodsugande parasiter som tror att dom har blivit överklass för att dom säljer bostäder på provision.
Svänger slarvigt upp till sitt projekt och kliver ur en blänkande BMW med mer backslick än vad Lidingö har skådat, som om det skulle ge ett bra intryck?
Hade en sån fjant hemma när det var dags att byta bostad som satt och skröt om hur han hade säljarrekord i kommunen och var mer förälskad i sig själv än Mussolini.
Jag kanske inte behöver nämna att jag aldrig hörde av mig till honom...
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2018-09-22 kl. 11:09.
Citera
2018-09-22, 10:39
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Skitsnack.

En fastighetsmäklare har till största delen EN klient vid en bostadsförsäljning, säljaren.
Budgivare/intressenter är inga klienter. Slutköparen är.

Förekommer extremt lite ljug visavi fastighetsmäklare/klienter.

Dom kanske inte ljuger för sina klienter då men köparna kan dom nog köra med. Jag såg nått program på TV-n för länge sen där man satt med dold kamera och pratade med nån kvinnlig mäklare. Mäklaren sa det att en köpare aldrig skall få reda på om man är ensam att bjuda på ett objekt.
Har för mig att det finns fall där "spökbudare" anlitats att bjuda på objekt bara för att öka priset.
Mäklare jublar åt den sinnessjuka bostadsmarknaden som råder i Sveriges städer idag. Dom får fullt stånd när dom tänker på alla personer som belånar sig upp över öronen för att köpa sin lilla etta innanför Stockholms tullar.
Dom första som skulle begå kollektivt självmord om bostadspriserna rasar är folket inom mäklarskrået.
Citera
2018-09-22, 10:45
Medlem
Juristchefens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Generellt tror jag jobb där man tjänar pengar utan några större krav på utbildning. Där man kan "klättra" (läs fjäska och sälja sin egen mor) för lönen. Bilförsäljare och arbetsledare på byggen har alltid fått mig att rysa till.

Arbetsledare på byggen är väl allt som oftast ingenjörer av en eller annan sort?
Är det därför dom är fjäskare och morskrängare, förstår inte riktigt!?
Citera
2018-09-22, 10:52
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Varför anmäler du inte detta isåfall?
Låter som om Köper dina nya bilar av ”buffel och båg AB” om de behöver 5 år för att sälja din tidigare pissbil.

Jag kör mina bilar i två år och byter sedan in dem, oftast hos samma handlare jag köpt dem. Självklart skruvar inte de mätaren och lika självklart har de inte bilen i fem år. Som jag skrev är jag nyfiken och kollar mina tidigare bilar i transportstyrelsens app; det är bara att mata in registreringsnummer och tar en sekund och är gratis. Då ser man mätarställning vid senaste besiktning, och då har jag noterat att bilarna rullat betydligt mindre än när jag sålde dem flera år tidigare. Bilar byter ägare oftare än man tror och handlare köper av andra handlare Och varje gång bilen byter ägare kan lustiga saker hända, t ex att bilen plötsligt rullat mindre och att en ofullständig servicebok plötsligt är fullstämplad. För övrigt tror jag inte det skojas så mycket med mätare på "pissbilar" eftersom det inte finns några stora pengar på det, men det är stor skillnad i värde på t ex en tre år gammal Volvo V90 som gått 6000 mil och en som gått 26000 mil.
Citera
2018-09-22, 11:01
Medlem
Greydons avatar
Kranar "Det är dunder, jag svär".

Nej men mäklare är ju ett jävla folk, nämnts tidigare. Fular sig inte bara med lockpriser och falska budgivare. Allt för att tjäna så mycket som möjligt själv på sålda bostäder.
Citera
2018-09-22, 11:29
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristchefen
Arbetsledare på byggen är väl allt som oftast ingenjörer av en eller annan sort?
Är det därför dom är fjäskare och morskrängare, förstår inte riktigt!?

Byggingenjörer kan säkert också vara arbetsledare, men jag tänker mer på dem som konstruktionsritare, projektörer mm. Enligt min erfarenhet av byggbranschen har projektledare och chefer kunnat vara tidigare poliser (vad har den kompetensen för relevans till att bygga hus?) till exempel eller bara vanliga snickare som klättrat. Men okej, jag siktade för högt med arbetsledare och borde ha uttryckt mig med titeln teamledare.
Senast redigerad av Pust 2018-09-22 kl. 11:32.
Citera
2018-09-22, 11:46
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Så en specifik polis som var väldigt rubbad säger vad om polisen generellt? Absolut ingenting.
Extremt dåligt exempel och ganska irrelevant vad du påstår att folket tyckte på 60-talet om polisen.
Du får gärna länka en artikel om ditt påstående förresten.

Finns så klart poliser som ljuger men tror knappast att det är fler som ljuger än som talar sanning. Finns branscher och yrkesgrupper där det är vanligare att ljuga än att inte göra det, polisyrket är inte en utav dessa i min mening,
Okej. På 80-90talet var de säkert "bra". Det är dem också idag.

Om du inte visste det så har poliser ett system byggt kring att ljuga, mycket anpassat system för att ryggdunkar ska kunna flyga i samband med att batonger får veva oprovocerat. Du och jag har nog upplevt poliser olika mycket. Appropå 60-tals snutar så var det någon annan som påstod det.

https://sverigesradio.se/sida/avsnit...?programid=909
Citat:
Ursprungligen postat av EbolaTillAlla
Elektriker skarvar ganska mycket.
Elektriker, speciellt såna utan certifikat, man man absolut inte lita på!
Citera
2018-09-22, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Dom kanske inte ljuger för sina klienter då men köparna kan dom nog köra med. Jag såg nått program på TV-n för länge sen där man satt med dold kamera och pratade med nån kvinnlig mäklare. Mäklaren sa det att en köpare aldrig skall få reda på om man är ensam att bjuda på ett objekt.
Har för mig att det finns fall där "spökbudare" anlitats att bjuda på objekt bara för att öka priset.
Mäklare jublar åt den sinnessjuka bostadsmarknaden som råder i Sveriges städer idag. Dom får fullt stånd när dom tänker på alla personer som belånar sig upp över öronen för att köpa sin lilla etta innanför Stockholms tullar.
Dom första som skulle begå kollektivt självmord om bostadspriserna rasar är folket inom mäklarskrået.

Jag skulle också säga att mäklare är nog mest oärlig eller man kan väl säga de som man kan förlora mest på pga priserna på bostäder. För det första handlar det om vilken typ av upplägg de har om det handlar om låg provision, så vill de ju sälja så snabbt som möjligt för tid är ju pengar som sagt. Sedan så kör mäklare med ett par knep både gentemot säljare och köpare för i slutändan så tänker ju han egentligen mest på vad han får i fickan, precis som köparen vill betala så lite som möjligt och säljaren, sälja så dyrt som möjligt.
Men på en mer förekommande basis, så är bilmekaniker också ofta några skojare, speciellt om man ej fått godkänt från besiktningen för något och står med detta papperet framför dem för åtgärd.
Citera
2018-09-22, 11:58
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Vadå skitsnack? De politiker som kan leva på det är 349st i riksdagen samt en eller ett par i varje kommun och landsting. Resten (och de är många fler till antalet) är politiker på fritiden.

Har du en post i kommun eller landsting så har du förutom förlorad arbetsinkomst även ett arvode. Arvodena utgör normalt ett visst procenttal av riksdagsarvodet. I exempelvis kommunfullmäktige har de som sitter ca 2% av ett riksdagsarvode per månad så länge de går till det månatliga mötet.

Ordföranden och vice ordföranden i kommunala nämnder kan ha 3-100% av samma arvode per månad utan att behöva göra något alls.

Nämndemän i tingsrätten har minst 500 kr per dag i extra arvode.

Så jo, de flesta aktiva politiker har olika typer av extra betalt.

Tro mig.
Citera
2018-09-22, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyBertie
Socionomer.

Fast Socionomer följer väl (oftast) en handlingsplan eller regler reglerade av socialtjänsten/lagen för att utföra sina uppgifter?

Nej, jag är inte socionom.
Citera
2018-09-22, 12:11
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Tveklöst vägarbetare. Bibliotekarier kniper silverpengen. Undersköterskor och vaktmästare ligger också högt upp.
Skäms när jag tänker på hur mycket pengar man blivit blåst på av dessa scammers

Edit: Glömde nämna air traffic controllers
Citera
2018-09-22, 12:14
Medlem
arabansplitternys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Bilmekaniker, bilförsäljare, allt som har med bilar att göra. Man kan inte göra pengar på en bil om man inte hustlar.

Exakt!
Bilförsäljare! Värsta yrkesgruppen som finns! Säljare överhuvudtaget är ju skräp men just bilsäljare är värsta sorten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in