2022-08-04, 11:17
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Jag förstår inte varför NordVPN tycker att jag måste skydda min position när dom själva missar den med c:a 40 mil.

https://nordvpn.com/sv/what-is-my-ip/
Citera
2022-08-04, 11:24
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
NordVPN skryter med att de använder sig av något som jag inte kommer ihåg vad det kallades för just nu, men det skulle iallafall göra så att sidor som inte accepterar VPN tror att det är vanlig trafik och därmed kringgår man VPN-blockeringen. Det är dock lögn. Sidorna känner igen det ändå.

Har även märkt att match.com inte tillåter registrering med NordVPN. Man kan däremot logga in med NordVPN men inte registrera ett konto. Du får inget bekräftelsemail men om du registrerar dig med din vanliga IP-adress så får du ett registreringsmail.

Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Jag förstår inte varför NordVPN tycker att jag måste skydda min position när dom själva missar den med c:a 40 mil.

https://nordvpn.com/sv/what-is-my-ip/

Min visar dom på fel på två mil.
Citera
2022-08-11, 01:12
Medlem
Klienten verkar forcera deras DNS även om du lägger till custom DNS via applikationen (Via TCP/webbläsarE), på appar å verkar det fungera som det ska.
Citera
2022-08-28, 16:47
Medlem
Jag och min tjej har stött på problem när vi använder NordVPN för att streama filmer från streamingsiten "nyafilmer". Tidigare så har vi bara startat NordVPN och sen gått in på nyafilmer och börjat streama utan några som helst problem. Men sedan för ca 1½-2 veckor sedan så går det inte starta någon stream när NordVPN är igång. Filmen/serien står bara och buffrar. Stänger man av NordVPN så startar filmen/serien direkt. Har letat bland inställningarna men hittar inget som är uppenbart att jag borde stänga av eller sätta på. Någon som vet vad som är problemet och hur man löser det?
Citera
2022-08-28, 17:43
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dundermannen
Jag och min tjej har stött på problem när vi använder NordVPN för att streama filmer från streamingsiten "nyafilmer". Tidigare så har vi bara startat NordVPN och sen gått in på nyafilmer och börjat streama utan några som helst problem. Men sedan för ca 1½-2 veckor sedan så går det inte starta någon stream när NordVPN är igång. Filmen/serien står bara och buffrar. Stänger man av NordVPN så startar filmen/serien direkt. Har letat bland inställningarna men hittar inget som är uppenbart att jag borde stänga av eller sätta på. Någon som vet vad som är problemet och hur man löser det?
Har ni provat att byta server (finns ju många att välja på)? Kan vara IP-spärr.
Citera
2022-11-14, 22:28
Medlem
Går det att få NordVPN att fungera med Cmore och Viaplay och isf hur? Känns jobbigt att koppla från varje gång jag ska streama något från de tjänsterna.
Citera
2022-11-29, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ObiWonCannoli
Går det att få NordVPN att fungera med Cmore och Viaplay och isf hur? Känns jobbigt att koppla från varje gång jag ska streama något från de tjänsterna.

Viaplay hade blockerat VPN ip adresser tidigare men nu verkar de ha öppnat upp några igen (så 50/50 chans här)
Angående C More så har det fungerat hela tiden.
Citera
2022-11-29, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dundermannen

Testa använda en annan DNS och se om det fungerar bättre (går att ändra via klienten)
Citera
2023-03-27, 19:12
Medlem
ville prova på vpn och skaffade nordvpn. internet känns mkt långsammare.

ska det vara så? eller finns det några funktioner som segar ner extra mkt?
Citera
2023-03-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tag468
ville prova på vpn och skaffade nordvpn. internet känns mkt långsammare.

ska det vara så? eller finns det några funktioner som segar ner extra mkt?
Testa en VPN som inte är skräp, samt använd en svensk server.

Jag använder PrivateVPN och en server i Sverige och jag märker inte att VPN är igång.
Citera
2023-04-08, 18:18
Medlem
Varje gång jag går in på google måste jag göra en captcha.

Tidigare hände det bara ibland men nu verkar alla svenska servera trigga det. Nån fix?
Citera
2023-04-12, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardy
Varje gång jag går in på google måste jag göra en captcha.

Tidigare hände det bara ibland men nu verkar alla svenska servera trigga det. Nån fix?

Detta händer inte om du är inloggad och sparar cookies på din enhet.

Det sker i princip med alla som inte är inloggade på google och ifall man använder VPN/proxy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in