• 2
  • 3
2018-11-21, 18:09
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
https://imgur.com/a/2RS4Ahn

Hller p att grajapansk curry.

Hllt vatten s att det precis tcker grnsakerna, och slngde i ett curryblock. Det blir dock inte ett dugg tjockt. r det ngot jag gr fel?

Du behver ngot som "reder" grytan.

Vill du att grytan skall vara Klar (genomskinlig) s kan du anvnda potatismjl eller MajsSTRKELSE (ej majsena) uppblandat i vatten. OBS inga mngder 2 tsk i 0,5 dl vatten gr grytan vldigt tjock.

Vill du ha ett simmigare utseende s kan du anvnda Majsmjl (Majsena) eller arrowrot

Vldigt mycket "simmigare" Vetemjl uppblandat i vatten.

Ex nr man gr fruktkrm och vill att den skall bli "klar" s anvnder man potatismjl eller Majsstrkelse. Potatismjl r eg potatisstrkelse och inte direkt ett mjl malt av torkad potatis utan mera nedkokt koncentrerat potatisvatten
Citera
2018-11-21, 18:12
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Du behver ngot som "reder" grytan.

Vill du att grytan skall vara Klar (genomskinlig) s kan du anvnda potatismjl eller MajsSTRKELSE (ej majsena) uppblandat i vatten. OBS inga mngder 2 tsk i 0,5 dl vatten gr grytan vldigt tjock.

Vill du ha ett simmigare utseende s kan du anvnda Majsmjl (Majsena) eller arrowrot

Vldigt mycket "simmigare" Vetemjl uppblandat i vatten.

Ex nr man gr fruktkrm och vill att den skall bli "klar" s anvnder man potatismjl eller Majsstrkelse. Potatismjl r eg potatisstrkelse och inte direkt ett mjl malt av torkad potatis utan mera nedkokt koncentrerat potatisvatten

Lste sig, efter tredje frsket igr

Behvde ingen redning. Dremot behvde jag ett vldigt tlamod, och att faktiskt skruva upp vrmen, istllet fr att lta det sjuda bara som det str p paketet, s att det faktiskt reduceras.
jag tror fortfarande att 1,6 (7 amerikanska cups, som r 240 ml var) liter r fr mycket fr ett helt paket, men nu funkade det iaf att reducera det utan att lgga i mer strkelse.
Nsta gng ska jag nog helt rligt bara prova 1,2 liter eller ngot. I vrsta fall fr man hlla p lite mer vid behov.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in