Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-20, 13:25
  #1
Medlem
Jag har en Golf från 2011, som alltid gått superbra. MEN, på senare tid har bensinmätaren (och displayen som visar hur långt man kan köra på tanken; antar att de hör ihop?) börjat fastna på tom tank. När jag slår på tändningen och startar så visar mätaren (och displayen) helt rätt, MEN efter att ha kört ett tag visas tom tank. Det tyder ju på att det är nåt slags glapp, eftersom den fungerar ibland och ibland inte. Har sett att många andra haft liknande problem, men då har mätaren fastnat på full tank eller tom tank hela tiden. I mitt fall funkar det ibland, ju?! Har också sett att vissa har fått lämna in för felsökning på verkstad och att bara själva felsökningen gått loss på flera tusenlappar. Som lekman kan man ju tycka att mitt fel borde vara väldigt enkelt att åtgärda. Vad göra? Någon som vet eller känner igen sig?
Citera
2018-09-20, 13:38
  #2
Medlem
Dark_drivers avatar
Låter som att det är givaren sitter en i tanken som håller koll på hur mycket bensin du har den är på väg att ge upp inte speciellt dyrt eller svårt att byta den åk till Achmed på hörnet med en ny och det kostar dig max 800kr med givaren inräknad
Citera
2018-09-20, 23:51
  #3
Medlem
Rimligtvis så börjar man med att kontrollmäta resistansen hos nivågivaren för att avgöra om problemet finns i tanken eller i kablaget till tanken
Citera
2018-09-21, 00:17
  #4
Medlem
PeterNosters avatar
Bild på 2mätstickan" som sitter i tanken på min bil:
https://web2.storegate.com/share/9lV6yyU

Det är en flottör som glider på stickan och som har "släpkontakter" som gör att motsåndet ändas beroende på läget. Flottören sitter i tanken och man kommer åt den genom en lucka under baksätet.
Detta gäller dock på min bil.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback