2018-09-20, 09:49
Medlem
Med en blogg på engelska är det enkelt att se hennes elever posta länkar hem till sin kompisar:

"Detta är mitt nya svenskläraret. En gång kom jag två gånger."

Pullfactor något..?

Jag ser en liten osäker flicka i en kvinnas kropp. Hon lever sitt liv tryckandes på alla instrumentbrädans knappar för att få fram reaktioner som bekräftar henne.

Hon är inte ensam bland dagens kvinnor att på ett perverst sätt travestera Descartes med sitt "Dom kollar! Alltså finns jag..."

Helt klart olämpligt uppförande för den befattning och uppgift hon hade, men förtjänade hon att våldtas?
Självklart inte!
Citera
2018-09-20, 09:50
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fumlenist
https://www.expressen.se/gt/krim/lararens-egna-ord-efter-misstankta-valdtakten/
Ur artikeln:
Citat:
En elev i 20-årsåldern misstänks ha våldtagit en lärare i skolans lokaler.

Kort efter den misstänkta våldtäkten skrev läraren själv i ett inlägg på nätet att ett nej alltid är ett nej.

I inlägget skildrar hon ett övergreppsförlopp där någon håller för hennes mun för att hindra henne från att skrika.
Citera
2018-09-20, 09:50
Awaiting Email Confirmation
Jävla tjöt här om fritt klädval/huckle.

Finns det ingenting där emellan?

Ingen påstår att det skulle vara BERättigat att våldta pga klädvalet. Men däremot verkade det ju varit hennes mål att få afghan hanarna att fickrunka.
Man kan ju undra om hon inte fick tillräckligt uppmärksamhet på sin fritid? Dra i hårslingor och fota sin urringning i skolan tyder ju på att hon anspelade väldigt mkt på sexualitet när hon var där i tjänst.
Det är ju rent o skärt anskrämligt att föra studenters tankar till att knulla henne, när dom är där för att lära! Väldigt girigt och självupptaget.
Sexuellt utnyttjande av barn kan man nästan kalla det.
Sen att det ledde till våldtäkt var ju oturligt. Men det borde vara förbjudet att passa på att vika ut sig under lektionstid, bara för att man är i överläge.

https://joypassiondesire.com/2018/08/20/back-to-school-again/ (kolla bild två)
https://joypassiondesire.com/2018/06/11/finally-a-cloudy-day-with-a-chance-of-rain/
Senast redigerad av R291 2018-09-20 kl. 10:03.
Citera
2018-09-20, 09:52
Medlem
cqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fumlenist
https://www.expressen.se/gt/krim/lararens-egna-ord-efter-misstankta-valdtakten/
Så antingen använder expressen Flashback som källa, eller är så det bekräftat att det är henne som pekats ut här.
Citera
2018-09-20, 09:56
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Fast i så fall skulle inte unga kvinnor, i vart fall inte attraktiva, alls kunna arbeta i skolan?

Om hon hade varit klädd som andra lärare, vad säger att den här kriminelle personen inte förgripit sig på henne?

Eller ska det vara Burka-krav i skolan för kvinnor?

Det är en sak att bara råka vara snygg. Men en annan sak att vara snygg och anspela på det, slicka sig om läpparna, vicka på röven och suga på klubbor i slowmotion. I rollen som lärare.
Den skillnaden måste du väl fatta.
Citera
2018-09-20, 09:56
Medlem
Komplicerat och svårt fall detta för oss oinvigda.

Det jag kan säga GENERELLT då jag själv är lärare är detta.

Jag tränar hårt, 6 dagar i veckan på gymmet minst.
Jag tar utmanande foton. Men jag håller dem PRIVATA.
I princip får man göra vad man vill på fritiden.
Men man måste faktiskt inse att jobbar man offentligt med människor är det mer komplext än så.
Man behöver faktiskt tänka på att vara försiktig att vika ut privatliv eller privata foton.

Detta talar vi om för våra barn/elever.
Inte för mycket att begära att vuxna lärare kan göra detsamma.

Bilder på festande med alkohol eller sexuellt utmanande bilder bör elever inte se på sina lärare. Det är lite av ett vuxen ansvar.

Sedan sms kontakt.
Nu vet vi inte hur denna kontakt sett ut.

Men om den varit ömsesidig är det ett tjänstefel.
Alla skolor över år 6 har numera datorer eller laptops där de lämnar arbeten genom att skicka sin lärare.
Man frågar eller skickar funderingar till samma jobbmail till läraren.

Att ha sms kontakt på sin privata telefon är fullständigt olämpligt och helt fel.
Detta VET alla lärare.

Det vet naturligtvis denna kvinna med.
Det i sin tur gör det klart rimligt att sms kontakt varit av privat natur.

För allt som handlar om skolan tar man via skolmail.
Privata telnr ska lärare inte ge sina elever.

Vi får se var detta slutar.

Men kvinnan ifråga har ett beteende som varit olämpligt.
Om det sedan påverkar skuldfrågan återstår att se.

Vänligen.
Senast redigerad av wakkawalla 2018-09-20 kl. 09:59.
Citera
2018-09-20, 10:03
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Det är en sak att bara råka vara snygg. Men en annan sak att vara snygg och anspela på det, slicka sig om läpparna, vicka på röven och suga på klubbor i slowmotion. I rollen som lärare..

Det stora problemet är dock vad en statslös arab gör på en svensk skola??
Det har alltid funnits sexiga lärare på svenska skolor utan problem innan massinvandringen började.
Citera
2018-09-20, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Din kommentar är inte okej.

Den här läraren är helt uppenbart ung, och unga kvinnor idag har mycket press på sig att vara snygga och sexiga. Jag är själv lärare, och även om jag inte har någon kvinnlig kollega som klär sig sexigt, så ser jag hur massor av unga tonårstjejer på min skola klär sig utmanande. Och tro mig, det gör de inte för att de vill att vilken random kille som helst ska kasta sig över dem och våldta dem. De gör det för att de anser att man "ska" göra det och för att det skulle kännas töntigt att inte göra det.

En del gör det för att stärka sig eget självförtroende, och så kan det faktiskt vara för den här unga läraren.

Jag gillar inte det här alltför sexiga modet för unga tjejer, för jag anser att det ökar riskerna för dem. Men situationen är som den är. Och en sak är säker: Ingen kille har rätt att våldta en kvinna för att hon klär sig på ett visst sätt.

Men kan man inte kräva av en lärare att hon ska klä sig "sedesamt"? Nej, det kan man inte. Man kan inte både tillåta vissa lärare att bära slöja och långkjol på jobbet och samtidigt förbjuda andra lärare att klä sig urringat och kortkort. Om det ena ska vara tillåtet, så måste det andra också vara det. Ja, det finns gränser för hur mycket av ansiktet som slöjan får dölja på en lärare och det finns gränser för hur kort och urringad klänningen får vara. Men inom rimliga gränser, så är båda dessa utstyrslar tillåtna.

Men måste rektorerna anställa kvinnliga lärare som kommer till jobbintervjun i kortkort? Nej, det måste de inte. Men det råder stor lärarbrist i Sverige, och många rektorer tar vad de kan få. Och det är ju inte säkert att den här unga kvinnan var klädd på det där viset när hon kom till intervjun.

Och ingen kvinna "förtjänar" att bli våldtagen för att hon bar en urringad och kort klänning. Det måste alla ensamkommande afghaner lära sig, och det måste du också lära dig, R291.

Jag anser att unga svenska tjejer är på tok förvirrade, inga föredömen existerar i samhället och inget av värde kan man heller ta del av. Vilket också förklarar det låga självförtroende många unga tjejer besitter, men att klä sig sexigt och utmanande och få blickar eller respons på detta och vad det resulterar i är i långa loppet bara konstlat självförtroende. Feminster spär ytterligare på förvirringen då tjejer som identifierar sig som tjejer också tar efter delar av feministers budskap. Jag tycker även att den här kvinnan klär sig omdömeslöst om hon klär sig på detta viset i skol miljö.
Senast redigerad av TolerantSwine 2018-09-20 kl. 10:06.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Allt fler söker omedelbar bekräftelse, att de inte kan styra hur de kommer att bli bekräftade verkar få förstå.

Sådant här uppförande är resultatet av ett faderlöst, ensamstående mamma-samhälle.
En person som vuxit upp med stöttande föräldrar - båda föräldrar - har inget dylikt
bekräftelsebehov. Vi lever i ett familjefientligt samhälle så sådana här beteenden kommer
bli ännu vanligare framöver.
Citera
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Läs tråden.
Pga tjejens klädstil, livstil med mera så får hon skylla sig själv. Det är slutsatsen efter att ha läst tråden.
Precis samma kvinnosyn som invandrarmän.

Jag kommer aldrig acceptera ett sådant tankesätt.

Men du kanske längtar till den dagen då burka är der mest sålda plagget i Sverige. Så du kan koncentrera dig på att andas och inte behöva våldta kvinnor som visar hud.
Jag fattar inte ett antal inlägg här i tråden. Om det är som faktaläget är nu i tråden, en ung ganska lättklädd tjej som går runt bland äldre invandrarpojkar, och hon blir våldtagen, är inte det en lärdom? För ganska många, både tjejer och politiker och polisen? Vad är VINSTEN med att diskutera pekpinnar "hon borde inte", "han borde inte"? Varför är så många svenskar fixerade vid PRAT om hur man SKA bete sig? Prat ändrar inte på människor. Det är handling som ändrar på människor.
Citera
2018-09-20, 10:05
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Folk är ofta snabba till att hugga.
Vi vet ju inte om det är kvinnan i bloggen.
Jag tycker hon skriver för bra engelska för att vara svensk samt att kommentarerna är på engelska.
Barnen i den bloggen ser ut att vara lite som kvinna och med kanske mannen på bilden som pappa?

Vi vet ju inte om det är hon som poserar i skolbänk med djupt urringat.
Men det ska ju inte var tillåtet att antasta/våldta någon efter deras klädval.
Men jag skulle inte gå klädd så om jag var lärare i en skola med "invandrarpojkar".
Jag skulle inte ha den klänningen ens på ett kontor utan enbart som soliga dag klädsel privat.
Bilderna i bloggen är ju numera et vanligt sätt för unga kvinnor att "fotomodella".
Tycker dock det är lite udda att ha bilder på barnen tagna ur se på mina tuttar vinkel.
Fast det är ju jag med min gammaldags tant-moral

Men flashbackare är ju kända för att hugga i anonymiteten, men vi vet ju inte allt i detta ännu.
Dock så får man inte antasta/våldta folk pga deras klädsel och även om det så är kvinna i bloggen och hon gått klädd så här bland "barnen" så ska hon inte dömas för det utan snarare skolans rektor i såfall ifall de haft lärare klädda så här bland "barnen".

Själv vet jag om en svensk kvinna som var gift och hade en affär med sitt vuxna fosterbarn(stödfamilj till myndig person på glid) Hon fick barn med sitt fosterbarn och skiljde sig och gifte sig med denne. Sen arbetade hon med ensamkommande barn och skiljde sig igen. Hon poserar i sin facebook med sitt egna lilla barn och ensamkommande "barn".
Smaklösa krockar i kulturen som kan straffa sig rejält då dennes barn kanske utsätts.

Vi tillåter andra kulturer men de tillåter inte oss.

Jag håller med dig på den punkten att man kanske inte ska ha på sig exakt vad som helst på jobbet eller andra tillställningar. Men det kommer vi aldrig komma ifrån. Det kommer alltid finnas människor som har noll fingertoppskänsla över hur man ska vara klädd.
Det kommer också alltid finnas kvinnor som faller för tex ensamkommande eller män som inte vet sin gräns.

Någonstans kanske rektorn borde gått in och ba, ”du, den där klänningen kanske inte passar i en skolmiljö”. Om det nu är hon som är BO som är på bilderna.

Jag har också en ganska gammelmodig tankesätt i mycket. Men jag har även stor respekt för andras integritet. Vem är jag att döma någon för denna klädstil eller livsval.

Summa summarum, oavsett hennes klädval eller om hon varit flirtig så ger det ingen annan person rätten till hennes kropp utan samtycke.
Citera
2018-09-20, 10:09
Medlem
Det åtminstone jag kommer fram till givet den information som finns ute är att det ligger minst en hund begravd i detta fall.

Kvinnan ger ett klart opålitligt intryck av flera orsaker.

Vad som skett får vi kanske reda på så småningom.
Men att kvinnan haft högst olämplig kontakt med sin elev känns rätt givet åtminstone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in