2006-02-14, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.R.I.C.
Är av motsatt åsikt. Rök en jonne först och börja dricka sedan, aldrig haft nått problem med detta sättet. Sen har det kunnat gå dåligt nån gång när man supit stenhårt under kvällen och därefter fått för sig att ta en paus från krogen och tända en. Om inte annat så för att suget att gå tillbaks in till krogen tenderar att försvinna. Men jag antar att det är upp till var och en också.

Verkar vara lite till och från bland folk. Oftast har jag dock börjat samtidigt, ta en öl till rökat. Man får testa sig fram, men rent generellt är nog inte den här mixen för alla.
Citera
2006-02-14, 10:35
Medlem
Rebel66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbesic
Senaste gången så började en kompis till mig må skitdåligt. Allting började snurra för honom och han blev helt illamående och orolig för att behöva spy. Så vi satte oss ett ner ett tag och han satt helt tyst och koncentrerade sig med blicken på nått objekt medans jag satt precis helt lugnt och glad. Och då helt plötsligt öppnade jag en bärs och då började han spy som fan. Vad kan detta bero på?

Han sa att när han kände lukten av öl så mådde han illa som bara fan så han spydde. Vi rökte ungefär 0.5g var, fast under 1-2h utan inte allt på en gång.

Och 1 månad innan så hände samma sak mig. FAST jag hade druckit några klunkar bärs innan jag började röka. Och har läst någonstans förut att man kan bli väldigt illamående med alkohol i kroppen när man röker, men några klunkar borde väl inte göra något?

Så är det vanligt att spy när man röker på?

Spyr alltid om jag blandar öl o cb. det sätter sig liksom på smaklökarna och öl smakar då riktigt illa. kan även hända med andra saker. att man mår illa annars bör ju kunna bero på vad du blandar med för tobak? testa att byta.
Citera
2006-02-14, 11:33
Medlem
thc överdos??

haha jag brukade oxå spy.
stog i mitt fönster och rökte en kraftig pipa sen helt plötsligt känner jag typ hur hela magen vänder sig och det var bara hurla i en kruka
lite dryg men tar mig tebax te pipan men efter ca 3 bloss händer samma sak igen.
inget att nojja över man dör inte eller så, ganska kul att det händer någe förutom att man blir bäng ^^
Citera
2006-02-14, 16:07
Medlem
dasshanss avatar
Har spytt två gånger.

Första gången jag rökte och första gången jag rökt med öl i magen.

Blanda inte!
Citera
2006-02-15, 14:36
Medlem
shinji ikaris avatar
Jag har spytt på cannabis, var dagen efter en dxm tripp (750mg).
Vi körde bong med brunt och grönt som vi blandade, fyfan så sänkt jag var men ja blev en obehagligt känsla i kroppen som slutade med en spya ner på mattan och direkt efter så somnade jag med spya i mungipan...
Citera
2006-02-15, 14:54
Medlem
pygmyshrews avatar
hmm, det är lite lustigt att folk tycker att man inte ska blanda öl och CB, gör jag nästan varje helg, ut på krogen, ta en holk/joppe innan, drick ett par bärs, sitt o flumma, käka lite nötter (munchies, chilinötter är skitgoda munchies) ut o ta en till holk/joppe, in igen och drick av bara satan, man blir sjukt väck. gjorde det senast igår faktiskt :P
verkar vara olika för alla vad som händer när man blandar
Citera
2006-02-15, 16:32
Medlem
DrDoktors avatar
Alkohol och cb förstärker varandras effekt. Tricket är att röka lite , sedan dricka lite, sedan röka lite igen, osv. Om man först dricker sig full och sedan röker en normalstor gås blir det helt enkelt för mycket.

blir man ändå för snurrig och illamående är det en bra ide att dricka nån söt fruktjuice eller äta en chokladbit, även om det är det allra sista man känner för i det läget.
Citera
2006-02-17, 01:56
Medlem
gr0gg0s avatar
Om man mår dåligt, illamående, ångest så kan jag rekomendera mintolja på överläppen. Allt du känner är fresh inandning och en kyla som nästan svider.
Citera
2006-02-17, 10:55
Medlem
Sebbesics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDoktor
Alkohol och cb förstärker varandras effekt. Tricket är att röka lite , sedan dricka lite, sedan röka lite igen, osv. Om man först dricker sig full och sedan röker en normalstor gås blir det helt enkelt för mycket.

blir man ändå för snurrig och illamående är det en bra ide att dricka nån söt fruktjuice eller äta en chokladbit, även om det är det allra sista man känner för i det läget.

Om man dricker så man känner sig lullig, och sedan röker på... Blir man ännu mer full då?
Citera
2006-02-17, 18:50
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Har aldrig spytt då jag rökt enbart CB, men de få gånger jag rökt då jag varit full har det slutat i spy-kaskader..
Citera
2006-02-17, 23:48
Medlem
på tal om att må illa vid rökning. när ja röker joint så mår jag illa som faan av smaken. har inte rökt så särskillt mycket i mina dagar, men innan var det inte såhär. värst är det när man röker marlboro light och brunt, fyyfan va det smakar illa då, smakar skit nuförtiden och jag får en enorm salivproduktion och ryser i hela kroppen bara jag tänker på röken. att röka bara ciggen utan mix i är inga problem, eller att röka brunt rent. det är just när detta blandas.

förresten, kanske flummig fråga, men kan hur jointen är rullad påverka smaken?
Citera
2006-02-18, 04:39
Medlem
knatchs avatar
haha, jag har en kompis som också sneat en del gånger...ibland blir det bara för mycket röka på samma gång och då blire lite spyra osv . Dock har han precis varit ute o supit och tagit sig en jävle, och mår nu jävligt bra. Blandar man med lagom mycket fylla + lagom mycket röka så blir det fan en helt underbar blandning. Är en soft kompis det här haha, peace...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in