2020-02-06, 07:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Jag lyssnar på innehållet. Är helt ointresserad om vem som förmedlar det.
För övrigt borde du söka hjälpa för din paranoia.
Du hade alltså lyssnat på Annie Lööf om hon hade låtsats byta fot och förespråka mindre invandring? Eller varför inte Merkel, Macron, Junker eller rent av Soros själv?

Du, min vän, är en fullfjädrad idiot och ett klockrent exempel på att allmän rösträtt är en genväg ner i avgrunden.
Citera
2020-02-06, 07:54
Medlem
Offices avatar
Markus Allard är den ende vettige politikern som hörs i Sverige.

Folk avfärdar honom pga hans upprördhet och hårda ton men jag ser snarare det som ett sundhetstecken. Den som inte är rejält arg över hur skattebetalarnas pengar hanteras kan inte vara något annat än en korrupt ja-sägare alternativt sinnesslö.

Hur skattepengarna används måste vara en fråga som hela tiden ställs, Markus Allard verkar vara den ende i svensk politik som tycker så.
Citera
2020-02-06, 08:11
Medlem
Haha vilken hjälte 😂
Jag har missat honom helt och han beter sig verkligen som en riktig politiker ska göra
Citat:
Halvera politiker lönerna!
Citat:
Ni äter gräddtårta för 300 000kr!
Citat:
Vi har ett konstbestånd uppöver 40 miljoner, men de vill ni inte röra..

https://youtu.be/2-JeO-FXQus
Citera
2020-02-06, 08:15
Medlem
Karmans avatar
Så torshammare är ett säkert tecken på att man är NMR? TS får väl gå ut och anklaga alla som har torshammaren som ett smycke för nazism också...
Citera
2020-02-06, 08:36
Avslutad
Av det lilla jag har sett av snubben så är han ju klockren. Genom att säga det självklara blottlägger han en korruption så djupt rotad att "gammelpolitikerna" inte vet hur de ska reagera då ingen någonsin har haft ryggrad att ifrågasätta denna långt gångna ryggdunkarkultur, där det har varit oerhört lukrativt att bara hålla käft och fortsätta i gamla spår.

Jag tror på den här killen. Gör mig fan inte besviken nu, Allard!
Citera
2020-02-06, 10:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Haha vilken hjälte 😂
Jag har missat honom helt och han beter sig verkligen som en riktig politiker ska göra

https://youtu.be/2-JeO-FXQus
Ja, en blandning av populism, att appellera på folks avundsjuka och de gamla vanliga vänstermyterna om ’borgare’ som ser ut som Monopolmannen och beter sig som Krösus Sork.

Konstbestånd för fyrtio miljoner? Hur länge hade det bekostat massinvandringen? Fram till lunch första dagen? Allard vet vad som sticker i ögonen på missnöjda boomersossar. Han är rena Veiron i Ottan. Fattas bara att han dyker upp på kommunfullmäktigemötet med blåställ och egen unikabox och börjar skrika om gåslever och Mercedesar...

Men han lyckas ju charma en del av idi... folket både här i tråden och på Facebook.

Det finns bara ett enda sätt att bromsa förfallet och det är massdeportationer, genomförda med mandat att använda det mått av våld som de som ska deporteras initierar. Gränserna för brunt löske ska stängas och två miljoner parasiter måste lämna landet inom överskådlig framtid. Vi kommer även att behöva börja ta tag i de femtekolonnare som varit bidragande till det befintliga förfallet, i stort och smått.
Citera
2020-02-06, 11:53
Moderator
Meijis avatar
Tråd tillfogad.

/Moderator
Citera
2020-02-06, 15:46
Medlem
Enydrions avatar
Jag känner bara till tre kommunister som är vettiga (bortsett från själva kommunismen då) och det är Åsa Liljeborg, Malcolm Kuyene och denne Markus Allards...

De är alltså kapabla att tänka själva (med samma undantag som ovan)

Åsa tycker tex att östra Tyskland befriades av Sovjet (vet ej hur hon motiverar att det behövdes en berlinmur med vakter för att behålla befriade personer)
Citera
2020-02-07, 00:04
Avslutad
Det blir tydligt i det här klippet med Mr. Allard att det är omöjligt att förändra systemet inifrån. Precis som han säger så kan han stå där och säga självklarheter men vad hjälper det när resten av politikerna är politiskt korrekta fjantar som fikar för 300 000 om året på skattebetalarnas pengar, som sedan röstar ner dessa självklarheter eftersom dessa människor främst drivs av egennyttan och inte allmännyttan. Allard inser att det är svårt att få nånting gjort där men som han säger så ligger förhoppningen i att folk tar del av detta och bli medvetna om vilken jävla korrupt fars som pågår.

https://www.youtube.com/watch?v=Jj3sbxXEsks
Citera
2020-02-11, 00:14
Medlem
Allard har alltid varit så här, redan i ung vänster var han igång och vevade mot allt och alla. Han hade redan då ett stort följe och verkar blivit mer nuförtiden. Han gillar väl konflikt.

Också intressant att Allard i nåt klipp pratar om att man bara kan sänka "2 till 6 kommunalråd halverar sin lön så får vi råd med..." han och Springare har väl lön som de kan sänka/halvera. Led genom exempel.

Klippet jag menade https://youtu.be/-PhnXNS9p8s?t=190
Citera
2020-02-13, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bboyan
Allard har alltid varit så här, redan i ung vänster var han igång och vevade mot allt och alla. Han hade redan då ett stort följe och verkar blivit mer nuförtiden. Han gillar väl konflikt.

Också intressant att Allard i nåt klipp pratar om att man bara kan sänka "2 till 6 kommunalråd halverar sin lön så får vi råd med..." han och Springare har väl lön som de kan sänka/halvera. Led genom exempel.

Klippet jag menade https://youtu.be/-PhnXNS9p8s?t=190

http://www.orebropartiet.se/2019/08/21/%C3%B6rebropartiet-s%C3%B6ker-intresserade-f%C3%B6r-stavg%C3%A5ngsprojekt-f%C3%B6r-pension%C3%A4rer! -43225476

Redan gjort (Allard dvs, Springare är bara vanlig ledamot och har ingen kommunalrådslön).
Citera
2020-02-14, 16:16
Medlem
"Exakt tidpunkt för projektets lansering är svårt att veta, men vi hoppas kunna lansera detta under hösten. (...)Det hänger på att vi behöver ta in intresseanmälningar från personer som är viliga att delta i projektet samt hitta personer som kan hålla i det hela."

Detta skrevs 2019-08-21. saker händer såklart inte över en natt. Dock borde något ha hänt på det dryga halvåret som gått. Tror inte Markus bara snackar om halveringen av sin lön men nåt konkret borde hänt i och med att Markus presenterade idén förra januari (2019).
Senast redigerad av Bboyan 2020-02-14 kl. 17:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in