Citat:
Ursprungligen postat av
Hejsan12345
Ja, oja. Jag har alltså väntar väntat ca fem-sju dagar och under den tiden gått på bl.a. heroin, kodein, oxy m.m. (alltså kortverkande opioider). Efter att de fem-sju dagarna gått har jag helt enkelt gått över till bup efter att ha väntat i 24h, som sig bör (man kan ju tom. ta till tram de sista 24 timmarna om man har). Varför skulle det inte fungera, förstår jag inte?
Ja nej jag menar inte att det ”inte funkar”, det ligger jättemycket i vad du säger, det är en rimlig strategi! För MIG har det bara varit rätt känsligt där när man väl ska gå på bupen igen, det har hänt mig att även om jag väntat tills jag börjat bli tydligt abstinent och jag tagit en lite för stor dos bup att jag då blivit sjukare bara, inte fullskalig krock, men ändå inte bra. Så för mig gäller det att trots att jag börjar bli kass och allt sånt så behöver jag smyga igång med buprenorfinet för att klara mig. Det var därför jag sa att det inte riktigt är så enkelt. Lät kanske lite drygt vilket inte var min mening. 🙂
Usch.. det är en jävla terror det där faktiskt, att vänta på att kunna gå in men bupen igen. Otroligt glad att jag slipper det hemska preparatet numera. 🙏🏼