Citat:
Ursprungligen postat av
youlaugh.
Har även jag varit inne lite på om botox skulle vara något mot metasvettningarna, men hur funkar det lite mer specifikt? Sprutar man in i svettkörtlarna? Då borde man ju få köra ett antal stick med det för det är ju inte direkt små svettningar 😅
För bäst svar så googla, finns massa information om det, och nuförtiden är det ju något som var och varannan klinik utför.
Själv kör jag botox mot rynkor, men var däremot med när en av mina bästa vänner behandlade sin fot/handsvett med det.
Bara timmar efter köpte hon storbölandes sina första sandaler på 15 år.
Visst blir det en del stick, men man blir som sagt hjälpt omedelbart.
Och sen håller det sig så ca 6mån, mitt brukar sitta längre än så, jag fyller på ca var 8-9 månad.
Ju fler ggr du använder det, desto längre sitter det i.
Och såklart, det känns, men inte värre än en tatuering (knappt det).
Se bara till att det är en certifierad person som utför behandlingen, finns många fuskare där ute, om du väljer att göra det ”på egen hand”.
Tråkigt att det är en så pass vanlig biverkan när man står på metadon, jag har tipsat om botox tidigare i just LARO-tråden där vissa verkar lida något oerhört av sina svettningar!
Men det verkar till största delen vara män som hänger i den tråden och som ser botox som ”fruntimmersgöra” och inte ens är beredda att lyssna på vad man säger, vilket är en rätt trist inställning.