2009-11-09, 00:20
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabmat
Metadon är samma sak som herion & ges som behandling till narkomaner som har ett långvarigt heroinberoende & som vill sluta. Det är livsfarligt & mkt beroendeframkallande & som endast skrivs ut under mkt kontrollerade former i Sverige. Det är oftast en livslång behandling men i fel händer är direkt dödligt.
Jag har själv metadon sedan 6 månader & önskar att jag en dag kan vara utan denna medicin men just nu är det inte möjligt.
Du ska absolut låta bli dessa tabl för att det kommer sluta med att du blir beroende av heroin & att vara heronist är inget liv utan bara en jäkla kamp att överleva & det är bara förnedring,ett ovärdigt liv,hemlöshet,ensamhet,smärta,tidig död mm.

Jag är lyckligt lottad som har fått denna chans att få mitt metadon för annars hade jag kanske varit död idag, för varje gång du tar en "fix" så leker man med sitt liv men du måste ha ditt "gift" för att klara av att stiga upp på morgonen & fungera någelunda normalt med vad vardagen har att erbjuda.
Så ett gott råd från en fd narkoman är att låt de tabletterna vara. Lycka Till!!!

Men hjälper det mot mensvärk?
Citera
2009-11-09, 00:23
Medlem
Bangar_intes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb

Det hjälper nog lite för bra.

Vill du bli av med mensvärken, gå till doktorn eller ät ipren tillsammans med alvedon. Vill du bli hög som ett hus och slippe mensvärk, ta 20mg metadon.
Citera
2009-11-09, 00:26
Medlem
chriztalizahs avatar
Citat:

det lär det göra med råge. Metadon e som sagt ett substitut för heroin å ingen vanlig alvedon. Det skrivs numera ut mot svår smärta vid uppsala
smärtklinik, men används främst vid avänjning av heroin.

Om du e helt grön skulle jag ta det lugnt med dem om jag vore i dina kläder, å kanske satsa på en mer konventionell värkmedicin.
Citera
2009-11-09, 00:55
Medlem
SMD FBs avatar
Ta inte knark från din farsa på fars dag.
Du skall ge han det han behöver. Slå in tabsen i paket och gratta honom
Citera
2009-11-09, 10:33
Medlem
Hur gick det för ts? Kanske blev hennes sista mensvärk
Citera
2009-11-09, 12:52
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Hahaha...

Jag vill också ha Metadon mot mensvärk. Jag får bara Orudis Som jag iofs inte använder, men kapslarna är bra att ha.

För övrigt så känns det lite tragiskt att man (jag) tycker sådana här frågor (som TS har) känns som trollning. Det tragiska är alltså att säkert helt "normala" frågor efter en tid på FB känns som påhitt. Man glider längre och längre bort ifrån vad som i den vanliga världen är helt "legitima" frågor.

För övrigt så känns hela inlägget konstigt, men det kan bero på att det är en väldigt ung tjej också, typ 15-16 år. Bara antagandet att det kan komma många snuskiga PM... har jag aldrig fått

Men ja, jag kan med 99 % säkerhet säga att det funkar både mot bakfylla och mensvärk, fast jag aldrig testat just Meta. Opioider (som du TS kommit fram till att det är) är ju smärtstillande. Jag skulle dock inte rekommendera så starka opioider i en bakfylla, speciellt inte till en novis, eftersom man helst inte ska blanda alkohol med opioider. Ett par Citodon räcker gott och väl för att må bättre i en bakfylla... och mensvärken försvinner på köpet. Om nu inte vanliga receptfria mediciner funkar...
Citera
2009-11-10, 15:25
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chriztalizah
det lär det göra med råge. Metadon e som sagt ett substitut för heroin å ingen vanlig alvedon. Det skrivs numera ut mot svår smärta vid uppsala
smärtklinik, men används främst vid avänjning av heroin.

Om du e helt grön skulle jag ta det lugnt med dem om jag vore i dina kläder, å kanske satsa på en mer konventionell värkmedicin.

Alla lyckades visst missa att jag inte är TS och att i samband med min citering blir frågan om mensvärk rätt kul.Förutom dolcontina, men hon tillhör ju det smartare könet...
Nu är jag själv nyfiken på om TS skippade iprenen och körde med metadon.
Citera
2009-11-11, 10:47
Medlem
Lennie_thiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Hahaha...

Jag vill också ha Metadon mot mensvärk. Jag får bara Orudis Som jag iofs inte använder, men kapslarna är bra att ha.

För övrigt så känns det lite tragiskt att man (jag) tycker sådana här frågor (som TS har) känns som trollning. Det tragiska är alltså att säkert helt "normala" frågor efter en tid på FB känns som påhitt. Man glider längre och längre bort ifrån vad som i den vanliga världen är helt "legitima" frågor.

För övrigt så känns hela inlägget konstigt, men det kan bero på att det är en väldigt ung tjej också, typ 15-16 år. Bara antagandet att det kan komma många snuskiga PM... har jag aldrig fått

Men ja, jag kan med 99 % säkerhet säga att det funkar både mot bakfylla och mensvärk, fast jag aldrig testat just Meta. Opioider (som du TS kommit fram till att det är) är ju smärtstillande. Jag skulle dock inte rekommendera så starka opioider i en bakfylla, speciellt inte till en novis, eftersom man helst inte ska blanda alkohol med opioider. Ett par Citodon räcker gott och väl för att må bättre i en bakfylla... och mensvärken försvinner på köpet. Om nu inte vanliga receptfria mediciner funkar...
Men detta är ändå flashback, allmänt kännt för kommentarer och PM som "Tar du den i 2an".
Citera
2009-11-11, 11:08
Medlem
Izunis avatar
Ta inte dom

Fråga farsan om det är trevligt att vara beroende av opiater.

Kanske han har dom pga svår smärta, ganska själviskt att tatta av hans medecin när han behöver dom så mycket mer än du.

Hoppas att du tar ditt förnuft till fånga och inte rör dom tabletterna .
Citera
2009-11-11, 11:14
Medlem
rEEgs avatar
metadon mot mensvärk lär funka bra. För bra om jag säger så.

hur gammal är du TS? (inte raggningsförsök...)
du borde ta nåt som är lindrigare mot mensvärken. t.ex tramadolhydroklorid eller citodon istället.
gå till en läkare och be om det istället för att ta en av dom mest beroendeframkallande preparaten som metadon ju faktiskt är.
Citera
2009-11-11, 12:50
Medlem
tem04s avatar
Näää

Citat:
Näää inte enligt min kärring då är ipren bättre för att dom är inflam.häm.
Men hon tar opiater/oider som jag dvs varje jääävla dag.
Tycker att Ipren är bättre än tex Temgesic mot både tandvärk å huvudvärk.
Men det är det ända oxo....annars så är det opi som gäller mot smärta.
Citera
2009-11-11, 14:57
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tem04
Näää inte enligt min kärring då är ipren bättre för att dom är inflam.häm.
Men hon tar opiater/oider som jag dvs varje jääävla dag.
Tycker att Ipren är bättre än tex Temgesic mot både tandvärk å huvudvärk.
Men det är det ända oxo....annars så är det opi som gäller mot smärta.
För mig funkar Opioider hur bra som helst mot mensvärk, inget annat funkar faktiskt. Samma sak när det gäller huvudvärk då.

Tar ju också Opioider varje dag och tycker faktiskt det är lite konstigt att det fortfarande fungerar. Verkar vara omöjligt för mig att bli immun mot den smärtstillande effekten, som alla läkare alltid varnar för då... när man tar dagligen. Sedan jag gick från Kodein till Sub (eller kanske redan vid Dolc) så har jag inte ens känt av mensvärken. Har ju opioider i mig hela tiden så värken får inte ens en chans att visa sig då.

Hur som helst så säger något mig att TS aldrig haft mensvärk... inte ens mens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in