2018-09-16, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Djurplågeri Jodå, jag har två stycken väldigt väluppfostrade hundar.

Ja, jag har också en mycket väluppfostrad hund utan att ha behövt ta till några konstiga, plågsamma metoder.
Citera
2018-09-16, 15:47
Medlem
kristofferGs avatar
Skrik: "Käften!"
Citera
2018-09-17, 13:33
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG

Rent statistiskt på hur dom flesta hanterar liknande situation så har nog den här herren rätt. Det du kan göra annars är att operera bort stämbanden, något som sägs vara en grej i mer adliga cirklar. Du får nog inget beröm av att ha en hund stå och hosta torrt dock.
Citera
2018-09-17, 15:05
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Rent statistiskt på hur dom flesta hanterar liknande situation så har nog den här herren rätt. Det du kan göra annars är att operera bort stämbanden, något som sägs vara en grej i mer adliga cirklar. Du får nog inget beröm av att ha en hund stå och hosta torrt dock.
Ett oskick som inte är helt vanligt i USA,
Citera
2018-09-17, 15:54
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Citat:

Följt av en fet jävla lavett
Citera
2018-09-17, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Djurplågeri Jodå, jag har två stycken väldigt väluppfostrade hundar.

Kan du inte träna den utan såna metoder så ska du fan inte ha djur.

Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Swe.
Följt av en fet jävla lavett

Inte du heller.
Citera
2018-09-17, 17:37
Medlem
MissMDs avatar
Det många verkar glömma är att hundens skall och morr faktiskt är en form av kommunikation.

Visst kanske tanken låter trevlig att köpa antiskallhalsband och annat skräp som förhindrar hunden att skälla.
Det är dock inte ett bra sätt att träna din hund på, eftersom det enda du lär din hund är att den inte får kommunicera med dig.
Det är aldrig bra att endast ta bort symptomen, gå istället till botten med vad det beror på att hunden känner behovet av att skälla så pass frenetiskt.

Nu är rottweiler generellt en tystlåten ras, men en understimulerad sådan kan vara benägen att skälla. Det är ju dessutom en (boskaps)vaktande hundras, så att den larmar om något låter är väl inte jättekonstigt egentligen.

Börja jobba från grunden, aktivera mer samt miljöträna med olika ljud.
En trött hund är oftast en nöjd hund.
Bra också om man kan ta hjälp av andra att rigga upp träningsmoment där man aktivt kan träna ljud från trappan etc.
Citera
2018-09-17, 18:44
Medlem
Pandarns avatar
Ombetinga beteendet med hjälp av godis eller nåt hunden tycker är gott.
Använd gärna klicker också för att förtydliga ytterligare
Citera
2018-09-18, 07:40
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Det är vad folk brukar göra, ja. Det är bara i undantagsfall det har den åsyftade effekten, men det verkar inte hindra dem.
Citera
2018-09-20, 21:34
Medlem
Nu är måttet rågat och jag less pga grannen som låter hunden löpa amok, detta var tredje kvällen den skällde hela natten medans hon var ute och festade...

Jag har börjat försöka fostra den genom väggen med hjälp utav högfrekventa ljud, hur bra är detta? Jag tyckte mig få lite respons i början iaf.
Citera
2018-09-20, 22:54
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargenkommer
Nu är måttet rågat och jag less pga grannen som låter hunden löpa amok, detta var tredje kvällen den skällde hela natten medans hon var ute och festade...

Jag har börjat försöka fostra den genom väggen med hjälp utav högfrekventa ljud, hur bra är detta? Jag tyckte mig få lite respons i början iaf.
Det är oklart vad "högfrekventa ljud" betyder i det här fallet, men gissningsvis är din taktik kontraproduktiv. Hunden lär sig att skällandet medför någon form av effekt, vilket kan vara betydligt roligare än att inget alls händer. Det skulle i så fall innebära att du uppmuntrar skällandet.
Citera
2018-09-21, 03:02
Medlem
Jagtardindotters avatar
Säg HÅLL KÄFTEN, "NAMN". Brukar fungera på andras hundar åtminstone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in