Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-16, 13:24
  #1
Medlem
Hej.

Det finns en massa trådlösa men låsta nätverk och så precis innanför min dörr sitter det ett nätverksuttag och där tog jag och kopplade in min egna router i hopp om att att någonting skulle hände och det gjore det med, Fick ett ip nummer och det går trafik där imellan lite o sånt. MEN såfort jag försöker gå ut på någon sida på "internet" så blir jag hänvisad till Telenors inloggnings-sida där jag skall logga in med antingen mitt personnummer eller så ber den mig att logga in med användare och lösenord.

Finns det någon som vet om det skulle gå o ta sig förbi detta stopp för när jag kollade på telenors hemsida så erbjuder dom upp till 250mbit i just mitt uttag men jag måste ha router från dom och eftersom jag inte har det så bra ställt för tillfället så hade gratis gratis varit godast.

Vidare underar jag om det finns någon 'mindre" invecklat system att samla in data från någon anv dom andra trådlösa-anslutningarna som finns här. Jag har tillgång till macbook air och android telefon som jag har.

Tak
Citera
2018-09-16, 13:37
  #2
Avstängd
MrMadoffs avatar
Ingenting är gratis, desto fortare du lär dig det desto bättre.
Citera
2018-09-16, 13:39
  #3
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonPy
Det finns en massa trådlösa men låsta nätverk...
Mm, precis som hemma hos mig.

Det innebär att dina grannar har ett internetabonnemang, sedan har de lösenordsskydd på sin router som delar internet med de som har lösenordet.

Skulle du ta dig in på deras nätverk så kommer de kunna se det.
Citera
2018-09-16, 14:11
  #4
Medlem
För att kunna ta del av internet krävs det ett abonnemang hos ett privat företag.....
Citera
2018-09-16, 14:15
  #5
Medlem
Om du inte vill ha ett avtal med denna operatör så kan du skaffa ett mobilt abonnemang som fungerar överallt.
Citera
2018-09-16, 14:16
  #6
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleskhydda
För att kunna ta del av internet krävs det ett abonnemang hos ett privat företag.....
Så man kan inte få tillgång till Internet via ett statligt bolag?
Citera
2018-09-16, 18:06
  #7
Medlem
bara ladda ner kali linux,ubuntu och ladda ner airgeddon och hacka dig in på grannarnas nätverk men glömm inte att ändra din mac först bara annars behöver ägaren bara ringa polisn och vipps så sitter du med grova böter eller i fängelse cell och blir stööt på av en neger som heter tiny
Citera
2018-09-16, 20:56
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av looknerd
bara ladda ner kali linux,ubuntu och ladda ner airgeddon och hacka dig in på grannarnas nätverk men glömm inte att ändra din mac först bara annars behöver ägaren bara ringa polisn och vipps så sitter du med grova böter eller i fängelse cell och blir stööt på av en neger som heter tiny


Flertalet av dom som bor här är inte av den inteligentare verionen av människans skapelse om vi säger så..
Citera
2018-09-16, 22:42
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonPy
Flertalet av dom som bor här är inte av den inteligentare verionen av människans skapelse om vi säger så..



kanske dom inte är men i vilket fall hackar du deras nätverk utan att ändra din mac och dom upptäcker att deras nätverk är hackat då blir polisen inblandad så i vilket fall är det bra att ändra maccen

och ska du hacka kör då inte reaver för det suger kör bully wps pixie attack med airgeddon bra mycket bättre testade reaver på 2 av mina privata routrar och reaver funkade inte men så hitta jag airgeddon som tog sig in på netgear routern men inte på min techincoulor tror det beror på att den rätta wps koden inte låg med i men det går att göra egna listor o lägga till på nått sätt
Citera
2018-09-17, 09:00
  #10
Medlem
spyhinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonPy
Finns det någon som vet om det skulle gå o ta sig förbi detta stopp för när jag kollade på telenors hemsida så erbjuder dom upp till 250mbit i just mitt uttag men jag måste ha router från dom och eftersom jag inte har det så bra ställt för tillfället så hade gratis gratis varit godast.

Men din snåla tattare som vill åka snålskjuts på andra varför inte göra som andra taikons istället och sätta dig med din fina mac på stadens bibliotek och använda deras fria wifi?
Citera
2018-09-17, 11:06
  #11
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Nätverk: fasta förbindelser
/Moderator
Citera
2018-09-17, 11:07
  #12
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonPy
Hej.

Det finns en massa trådlösa men låsta nätverk och så precis innanför min dörr sitter det ett nätverksuttag och där tog jag och kopplade in min egna router i hopp om att att någonting skulle hände och det gjore det med, Fick ett ip nummer och det går trafik där imellan lite o sånt. MEN såfort jag försöker gå ut på någon sida på "internet" så blir jag hänvisad till Telenors inloggnings-sida där jag skall logga in med antingen mitt personnummer eller så ber den mig att logga in med användare och lösenord.

Finns det någon som vet om det skulle gå o ta sig förbi detta stopp för när jag kollade på telenors hemsida så erbjuder dom upp till 250mbit i just mitt uttag men jag måste ha router från dom och eftersom jag inte har det så bra ställt för tillfället så hade gratis gratis varit godast.

Vidare underar jag om det finns någon 'mindre" invecklat system att samla in data från någon anv dom andra trådlösa-anslutningarna som finns här. Jag har tillgång till macbook air och android telefon som jag har.

Tak
Betala.

Troligen enklare och mindre olagligt än de alternativ du verkar vilja ta till.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback