Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-16, 10:33
  #1
Medlem
ChemicalGirls avatar
Jag har använt MDMA, oftast alltid med andra uppåt droger, så har aldrig varit "trött" av det. Men ca 1-2 år sedan så låg jag på höga doser metadon, och tog MDMA utan några andra uppåt droger. Jag var hemma med en kompis som inte tog, och det blev tråkigt för mig att bara sitta väck där, och min kompis hade fått nog av mitt kramande. Han slängde en kudde åt mig och jag fick krama den istället. Några timmar senare upptäckte jag att jag sovit. Konstigt tänkte jag. Men tog mer nästa dag, och la mig ner då också och somnade...
Så nu så kan jag alltid, så länge jag inte tar för mycket annat uppåt, bara gå och sova när jag vill på MDMA. Och det är riktigt lätt att somna, nästan som svagt sömnmedel.
Har någon annan kunnat sova på MDMA? Är detta normalt ens?
Eller kan det vara att det blir så när man skjuter det? För jag kör bara IV.
Varför jag undrar är för att jag läser hela tiden att folk inte kan sova efter tagit MDMA, och det är en vanlig biverkning. Men varför sover jag av det då?
Citera
2018-09-16, 12:02
  #2
Medlem
Du frågar alltså en fråga om något som hände för 1-2 år sedan?

Klart du kan sova på md. Esh blir dock svårt då det oftast är tjo i.

Man brukar dock inte vilja gå och lägga sig under ett rus :P
Citera
2018-09-16, 12:13
  #3
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
Du frågar alltså en fråga om något som hände för 1-2 år sedan?

Klart du kan sova på md. Esh blir dock svårt då det oftast är tjo i.

Man brukar dock inte vilja gå och lägga sig under ett rus :P
Vissa CS blir man ganska sänkt av IV. Nu har jag bara slagit i mig MDMA en gång men inte fan blev jag pigg! Samma sak med metylfenidat, det blir de flesta jag vet jävligt dåsiga av.

Vad är det för jävla namn på grejerna? Esh och tjo? E och dos heter det.
Citera
2018-09-16, 12:21
  #4
Medlem
ChemicalGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
Du frågar alltså en fråga om något som hände för 1-2 år sedan?

Klart du kan sova på md. Esh blir dock svårt då det oftast är tjo i.

Man brukar dock inte vilja gå och lägga sig under ett rus :P
Nej, det var då jag upptäckte att jag kunde sova på det. Sist jag tog MDMA ca för nån månad sen, och då sov jag faktiskt.
Man kan ju ta mdma istället för neråt för att sova. Piller brukar funka för mig, sålänge inte för mycket tjack i dem.
Citat:
Ursprungligen postat av Nkpgisit
Vissa CS blir man ganska sänkt av IV. Nu har jag bara slagit i mig MDMA en gång men inte fan blev jag pigg! Samma sak med metylfenidat, det blir de flesta jag vet jävligt dåsiga av.

Vad är det för jävla namn på grejerna? Esh och tjo? E och dos heter det.
Metylfenidat inte pigg? nja. Iaf inte för mig. Men tar du tillräckligt mycket oavsett vilket uppåt så blir du ju sänkt av rushen, dvs dåsig.

Tjo är ju ganska vanligt ändå, men esh aldrig hört ens, låter inte bra.
Citera
2018-09-16, 12:30
  #5
Medlem
Nkpgisits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChemicalGirl
Nej, det var då jag upptäckte att jag kunde sova på det. Sist jag tog MDMA ca för nån månad sen, och då sov jag faktiskt.
Man kan ju ta mdma istället för neråt för att sova. Piller brukar funka för mig, sålänge inte för mycket tjack i dem.

Metylfenidat inte pigg? nja. Iaf inte för mig. Men tar du tillräckligt mycket oavsett vilket uppåt så blir du ju sänkt av rushen, dvs dåsig.

Tjo är ju ganska vanligt ändå, men esh aldrig hört ens, låter inte bra.
Ja jag blir inte särskilt pigg av det. Visst kan jag va uppe men efter några 300mg pannor så är en helt slut i kroppen. Tar fan mycket på krafterna att slå i sig metylfenidat. Sen blir jag iallafall helt mongo av det.

Ja tjo har jag hört men det heter dos. Tjo låter efterblivet och esh låter ju ännu mer efterblivet.
Jävla namn folk kommer på alltså.
Citera
2018-09-16, 13:23
  #6
Medlem
raven101s avatar
Jag sover alltid på mdma. Men ha något sömnmedel ifall ni finner det svårt. Behöver inte vara benzo.
Citera
2018-09-16, 16:41
  #7
Medlem
HAhaha här i byn säger vi esh å tjo, eller vaket, näsa, speed eller dunderpulver

Eller så frågar man högt på festen, är det nån som har TJACK?!
Citera
2018-09-16, 17:29
  #8
Medlem
ChemicalGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablitozastava
HAhaha här i byn säger vi esh å tjo, eller vaket, näsa, speed eller dunderpulver

Eller så frågar man högt på festen, är det nån som har TJACK?!
Vad är det för by om man får fråga? I södra Sverige eller?
Citera
2018-09-16, 17:40
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChemicalGirl
Vad är det för by om man får fråga? I södra Sverige eller?

Nja
Citera
2018-09-16, 22:57
  #10
Medlem
st33rs avatar
När jag tog mdma sist när jag var yngre upplevde jag att jag inte fick någon sk "AT" av mdma - utan att ruset bara klingade av eftersom och att man sov gott när det väl var över.

På den tiden gick myter om att det var heroin i ectacyn. Den grundade sig på att man blev mysig och satt och log i ett hörn och att man ibland kunde bli illamående då E:na slog till. Har dock mycket svårt att tro på detta.

De bästa jag prövade var i form av kapslar som gick runt just då. Det kan väl inte vara helt vanligt idag?
Antingen doserar man själv från kristaller eller så köper man tabletter.
Citera
2018-09-16, 23:23
  #11
Medlem
ChemicalGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
När jag tog mdma sist när jag var yngre upplevde jag att jag inte fick någon sk "AT" av mdma - utan att ruset bara klingade av eftersom och att man sov gott när det väl var över.

På den tiden gick myter om att det var heroin i ectacyn. Den grundade sig på att man blev mysig och satt och log i ett hörn och att man ibland kunde bli illamående då E:na slog till. Har dock mycket svårt att tro på detta.

De bästa jag prövade var i form av kapslar som gick runt just då. Det kan väl inte vara helt vanligt idag?
Antingen doserar man själv från kristaller eller så köper man tabletter.
Kapslar är inte vanligt idag, ja.
Men jag säger ju att jag kan skjuta MDMA och typ direkt efter gå och lägga mig. På både tabletter och kristaller.
Citera
2018-09-16, 23:47
  #12
Medlem
bongloards avatar
Somnar du av mdma så är det för låg dos, för dålig kvalitet eller så har du tagit det för ofta eller kombinerat med andra droger som ger en mindre önskvärd upplevelse. Hur fan kan man somna när ögonen fladdrar åt alla håll, när man imploderar var orgasm igenom sig själv av att smeka sig själv på kroppen? När ruset lägger sig så har jag dessutom väldigt svårt för att sova och äta de kommande 6-12 timmarna och när mdma't övergår till MDA så kan jag definitivt inte somna eftersom att jag får sjukt mystiska hallucinationer.

Varför ens vilja sova? Upp och dansa åtminstone.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback