2018-09-16, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thepirate
Ber om ursäkt om detta redan är postat.

Hittade en video på ingripandet.

Videon är postad på nån kinesisk youtubevariant. Kineserna uppför sig som skit och det förvånar mig inte att de blev behandlade som de blev.

https://www.iqiyi.com/v_19rqzxhh28.html

Videon från aftonbladet innehåller en scen som inte finns med i klippet ovan som gör det hela ännu mer absurt (kinesen låtsas bli omkullknuffad?):
https://www.aftonbladet.se/tv/a/265532
00:15-00:30
Citera
2018-09-16, 00:40
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0110
Om alternativet är en diplomatisk kris, eller om vinsten är att skapa goda relationer för framtida förhandling rörande svensk medborgare i kina..... så JA - det ser bra ut.

Tror du att personalen i receptionen räknade med att en diplomatisk kris riskerade att segla upp för att de tillkallade polis som avvisade personer som betedde sig hotfullt och vägrade avlägsna sig från där de inte hade att göra?
Citera
2018-09-16, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rofltraktor
Videon från aftonbladet innehåller en scen som inte finns med i klippet ovan som gör det hela ännu mer absurt (kinesen låtsas bli omkullknuffad?):
Men vad i helvete, jobbiga jävlar. Vad hade de förväntat sig? De skulle blivit avsläppta X antal kilometer söderut istället, Nynäshamn kanske.
Citera
2018-09-16, 00:46
Medlem
Citat:
Om alternativet är en diplomatisk kris, eller om vinsten är att skapa goda relationer för framtida förhandling rörande svensk medborgare i kina..... så JA - det ser bra ut.

Visste inte att det var UD som ägde vandrarhemmet, de måste ha utökat sin verksamhet sedan jag senast kollade upp dem.

Detta gäller ett privat företag och då kan inte en utländsk turist komma in och hota om att det blir en diplomatisk kris om de inte får som de vill.
Citera
2018-09-16, 00:50
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framhjulet
Ligger privatfilm nu på AB.

Är Generator Hostell på Torsgatan 10 mitt i Sthlm. Finns säkert 50 hotell inom 500 m radie om de hade varit lite lösningsorienterade...

Som de betedde sig så ska de nog vara glada att de inte blev lobbade?

Det föreligger dock en viss prisskillnad. Generator är mer vandrarhem än hotell och ett rum kan du få för runt 500 spänn där. Konkurrenternas erbjudanden börjar på det tredubbla och går upp till en normal månadslön natten.

Det sagt brukar Kinesiska turister till Sverige kasta cash omkring sig.
Hade de haft pengar hade de förmodligen inte bråkat om att få checka in på just billigaste stället inom en halvmil.
Citera
2018-09-16, 00:51
Medlem
L0110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Tror du att personalen i receptionen räknade med att en diplomatisk kris riskerade att segla upp för att de tillkallade polis som avvisade personer som betedde sig hotfullt och vägrade avlägsna sig från där de inte hade att göra?

jag vet inte i vilken ordning saker inträffade, men ser det inte som uteslutet att trångsynthet hos personalen samt att kalla på vakter/ polis m m - skapade känsloreaktionerna hos kineserna...

har man provat att avhjälpa den uppkomna situationen med alla medel de har till förfogande ? De ville bara ha tak över huvudet X antalet timmar, och den kommande natten var löst, i och med att de bokat rum.

Och ja, när det gäller ett land som Kina, och den dramatik som kommunikationssvårigheterna medförde med missförstånd och omedvetna kränkningar hit och dit, så kanske man ska göra skillnad på europeiska invånare och människor som bor i ett (tidigare) så slutet land som Kina.
Citera
2018-09-16, 00:52
Medlem
letspanics avatar
Sjukt genomskinlig aktion från kineserna.
Citera
2018-09-16, 00:52
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Värt att poängtera är att i Kina är det i regel så att du kan boka ett rum och sedan får du bo så många du vill i det rummet. Att boka ett dubbelrum och bo tre-fyra pers är alltså inget konstigt.

Jo, i stort sett hela den fria världen. Och i Europa som jag skrev i mitt inlägg. Och jag har svårt att tro att finare hotel i Kina tillämpar detta.
Citera
2018-09-16, 00:53
Medlem
L0110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
Visste inte att det var UD som ägde vandrarhemmet, de måste ha utökat sin verksamhet sedan jag senast kollade upp dem.

Detta gäller ett privat företag och då kan inte en utländsk turist komma in och hota om att det blir en diplomatisk kris om de inte får som de vill.

fel... det är fråga om turistnäringen i landets intresse bedriven av ett privat företag.... så en turist kan förväntas bete sig på ett "osvenskt" sätt just för att denne är "osvensk".....
Citera
2018-09-16, 00:56
Medlem
L0110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rofltraktor

Nä - han låtsas inte bli omkullknuffad. Han talar kroppsspråk - när han kastar sig och lever ut sin förtvivlan... kan se ut som trotsiga småungar som inte får sin vilja igenom - men kan också vara ett kommunikativt uttrycksmedel i den kultur de kommer ifrån- som visar graden av kränkning- som de upplever det.
Citera
2018-09-16, 00:58
Medlem
Citat:
Nä - han låtsas inte bli omkullknuffad. Han talar kroppsspråk - när han kastar sig och lever ut sin förtvivlan... kan se ut som trotsiga småungar som inte får sin vilja igenom - men kan också vara ett kommunikativt uttrycksmedel i den kultur de kommer ifrån- som visar graden av kränkning- som de upplever det.

Denna efterblivna idiot är troligen lejd av den kinesiska staten, ingen annan kan vara så dum. Ignorera trollet!
Citera
2018-09-16, 00:59
Medlem
L0110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Är du efterbliven? Har du sett videoinspelningarna?

jag har sett dom. Nä- jag är ungefär så efterbliven som du är vidsynt - alltså inte alls. Trångsynthet- navelskåderi - när man tror att kommunikation ser likadan ut mellan människor i hela världen... att du misstolkar det du ser kan bero på okunskap.... inget du kan hjälpa i o f s..... men att tror att det svenska kulturella sättet att kommunicera är det enda som finns? Att svensk sedvänja är den enda rätta i hela världen och alla andra har fel och svensken rätt. Ja, vad har du för skällsord på det, som passar dig alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in