2018-09-12, 12:53
Medlem
JustZlatans avatar
Jag ska skicka in ett brev till Skatteverket för de vill ha en massa uppgifter om mitt företag.

I deras brev står det Postadress: Kontor xxxx, 171 94 Solna. Ska jag skriva så på kuvertet som jag ska skicka in? Bara kontor och postnummer?
Citera
2018-09-12, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag ska skicka in ett brev till Skatteverket för de vill ha en massa uppgifter om mitt företag.

I deras brev står det Postadress: Kontor xxxx, 171 94 Solna. Ska jag skriva så på kuvertet som jag ska skicka in? Bara kontor och postnummer?
Ja, vad är det som du ifrågasätter?
Citera
2018-09-12, 13:11
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Ja, vad är det som du ifrågasätter?

Hur kan posten veta vart brevet ska om jag bara skriver Kontor? Ska jag inte skriva Skatteverket överst? Tänk om inte brevet kommer fram? Det ligger originalpapper i så jag vill inte att posten slarvar bort brevet.
Citera
2018-09-12, 13:13
Medlem
Citat:
Hur kan posten veta vart brevet ska om jag bara skriver Kontor? Ska jag inte skriva Skatteverket överst? Tänk om inte brevet kommer fram? Det ligger originalpapper i så jag vill inte att posten slarvar bort brevet.
Notera att de har eget postnummer.
Citera
2018-09-12, 13:14
Medlem
Citat:

Skatteverket är nog ensamma om det postnumret. Men är du osäker så skriv Skatteverket, det skadar ju inte.
Citera
2018-09-12, 13:40
Medlem
JustZlatans avatar
Det förenklar ju saken!
Citera
2018-09-12, 14:24
Medlem
Skriv Skatteverket överst och sedan resten(Kontor+ postnummer).
Så på baksidan överst till vänster kan du skriva avsändare, det vill säga ditt fullständiga namn och hela din adress.
Då har du säkrat upp så långt det bara är möjligt.
Citera
2018-09-20, 20:11
Medlem
De har egna postnummer. På Skatteverket i Malmö hade iaf tidigare varje våning ett eget postnummer. I Solna ligger huvudkontoret så det bör vara liknande där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in