Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-10, 14:41
  #1
Medlem
Låt mig presentera ett av Brasiliens guldkorn: Jair Bolsonaro. Denna politiker har inte utan rätta kallats "den mest kvinnofientliga, hatfulla valda politikern i demokratiska världen".

Han har beskrivits som en religiös nationalist, homofob, diktaturivrare, extrem-höger, högerdemagog. Han har Fujimori (även kallad Chinochet) som förebild och ska ha sagt att han skulle göra likt honom om han vore president; upplösa parlamentet och göra en självkupp.

"Jag tvekar inte, skulle göra kupp redan första dagen"


Han homofobi når den nivån att hen föredrar att hans söner är döda än att de lever bögliv (!!!).

Fattiga människor bör steriliseras enligt honom, någonting Fujimori genomförde i massiv skala i indianbyarna i Anderna på 90-talet.

Vad tycker ni finns det något värre? Munkavel eller ej på hens käft? Bör han bannlysas av påven?

Kan även nämna att denna brasiliens Duterte har nyligen överlevt ett mordförsök...
Citera
2018-09-10, 15:52
  #2
Avstängd
Han verkar vara en karlakarl. Hoppas han blir President och rensar upp i Brasilien. Finns många negerområden där så hans steriliseringsprogram låter lovande! Om han med sina bara händer själv skulle strypa Lula i livesändning så vore det grädden på toppen av isberget!!
Citera
2018-09-10, 23:19
  #3
Medlem
Bombaysapphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Han homofobi når den nivån att hen föredrar att hans söner är döda än att de lever bögliv (!!!).

*han - det handlar om en man.

För övrigt låter det som en hyvens karl! Något sånt hade Sverige mått bra av
Citera
2018-09-11, 01:01
  #4
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rumpsren
Han verkar vara en karlakarl. Hoppas han blir President och rensar upp i Brasilien. Finns många negerområden där så hans steriliseringsprogram låter lovande! Om han med sina bara händer själv skulle strypa Lula i livesändning så vore det grädden på toppen av isberget!!

Detta! Han bedriver ingen jävla identitetspolitik.

Han är radikal, och behövs. Folket vet detta. Det är därför han innehar favoritskapet till att vinna valet som går av stapeln nu i oktober. Det kan inte bli sämre än nu, så jag hoppas innerligt han kan återhämta sig från sin knivattacken där han blev huggen och lämnade ett ”12cm wound” till att regera landet mot en storhetstid, då det helt klart finns potential. Så kan folk få kalla honom höger-extrem bäst de vill.
Citera
2018-09-11, 03:02
  #5
Medlem
SionsSegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Han homofobi når den nivån att hen föredrar att hans söner är döda än att de lever bögliv (!!!).

Fattiga människor bör steriliseras enligt honom, någonting Fujimori genomförde i massiv skala i indianbyarna i Anderna på 90-talet.
Sjukt baserat och rödpillat. Hade röstat på honom. Vill oironiskt att Sydamerika ska få en ny Pinochet som kan rädda sitt folk genom att fysiskt avlägsna onda kommunister
Citera
2018-09-11, 03:07
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SionsSeger
Sjukt baserat och rödpillat. Hade röstat på honom. Vill oironiskt att Sydamerika ska få en ny Pinochet som kan rädda sitt folk genom att fysiskt avlägsna onda kommunister

För folket i allmänhet hade det ju jättebra under Pinochet...
Citera
2018-09-11, 03:16
  #7
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SionsSeger
Sjukt baserat och rödpillat. Hade röstat på honom. Vill oironiskt att Sydamerika ska få en ny Pinochet som kan rädda sitt folk genom att fysiskt avlägsna onda kommunister

Jag kanske inte är lika reaktionär som du, tyvärr.. Men han verkar vara "Brasiliens svar" på antingen Alf Svensson eller Jimmie Åkesson. Någon huligan verkar han då rakt inte vara.
Tror TS möjligen har tråkiga personliga erfarenheter från Sydamerika, och därför är färgad i sina åsikter.

Jair Bolsonaros site

-Samtidigt är Sydamerika Sydamerika, där finns knappast några att lita på, absolut inte politiker..
(Älskar Woody Allens komedi där han tar ett vikarie-jobb som tillfällig diktator i en bananrepublik. Filmen heter Bananas.. Sorry för detta..)
Citera
2018-09-11, 03:19
  #8
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
För folket i allmänhet hade det ju jättebra under Pinochet...

Medelklassen i alla fall, de som inte var "leftister". Fast diktaturer och diktatorer är givetvis skit.
Citera
2018-09-11, 10:23
  #9
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
För folket i allmänhet hade det ju jättebra under Pinochet...
Ja det hade dom, förutsatt att det inte var vänstervridna idioter. Många av dom fick vi tyvärr ta emot, undrar hur många Chilenare som finns i Sverige? Majoriteten av dom röstar ta mig fan på Jonas Sjöstedt!
Citera
2018-09-11, 10:30
  #10
Avstängd
Haverisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Låt mig presentera ett av Brasiliens guldkorn: Jair Bolsonaro. Denna politiker har inte utan rätta kallats "den mest kvinnofientliga, hatfulla valda politikern i demokratiska världen".

Han har beskrivits som en religiös nationalist, homofob, diktaturivrare, extrem-höger, högerdemagog. Han har Fujimori (även kallad Chinochet) som förebild och ska ha sagt att han skulle göra likt honom om han vore president; upplösa parlamentet och göra en självkupp.

"Jag tvekar inte, skulle göra kupp redan första dagen"


Han homofobi når den nivån att hen föredrar att hans söner är döda än att de lever bögliv (!!!).

Fattiga människor bör steriliseras enligt honom, någonting Fujimori genomförde i massiv skala i indianbyarna i Anderna på 90-talet.

Vad tycker ni finns det något värre? Munkavel eller ej på hens käft? Bör han bannlysas av påven?

Kan även nämna att denna brasiliens Duterte har nyligen överlevt ett mordförsök...
Jag hoppas och tror att denna hederliga människa blir brasiliansk president, vilket han rimligen bör bli eftersom en antidemokratisk kommunistisk terrorist försökte knivmörda honom nyligen. Jag kan mycket väl tänka mig att President Bolsonaro kommer att göra processen kort med assassinen och det röda avskum denne härrör ur. Jag skulle tveklöst röstat på honom.

Törs man hoppas på dödspatruller? Det är ju annars en brasiliansk specialitet.

Alldeles oavsett så hoppas jag på ett snabbt tillfrisknande och att Bolsonaro återfår styrkan snart så att han kan börja ta itu med bögarna, judarna och kommunisterna som ligger bakom även Brasiliens problem.
Citera
2018-09-11, 21:32
  #11
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Jag hoppas och tror att denna hederliga människa blir brasiliansk president, vilket han rimligen bör bli eftersom en antidemokratisk kommunistisk terrorist försökte knivmörda honom nyligen. Jag kan mycket väl tänka mig att President Bolsonaro kommer att göra processen kort med assassinen och det röda avskum denne härrör ur. Jag skulle tveklöst röstat på honom.

Törs man hoppas på dödspatruller? Det är ju annars en brasiliansk specialitet.

Alldeles oavsett så hoppas jag på ett snabbt tillfrisknande och att Bolsonaro återfår styrkan snart så att han kan börja ta itu med bögarna, judarna och kommunisterna som ligger bakom även Brasiliens problem.

Det är väl just detta som är Latinamerikas stora problem:
Ett fruktansvärt ojämlikt samhälle med enorma klyftor och orättvisa.
(Oj, menade inte låta som vänsterpatrask nu, blåhöger som jag är!)

Orättvisorna är att hela systemet (det judiciära/det offentliga) är genommutat. Saknas all form av rättssäkerhet. Domare mutas, poliser mutas, åklagare mutas, eller alternativt hotas för att tvingas till felbeslut. Näst intill inbördeskrig när även polismakten sätter igång med dödspatruller.

Jag snackar nu inte om någon slags "Maduro-lösning", för den funkar absolut inte, då blir det än värre.. Men klyftor (se det bildligt som klyftorna i en apelsin) som cementerar folk i sin "klass", gör många desperata och våldsamma på grund av desperation.

Som närmast libertarian, förespråkar jag först och främst rättssäkerhet för "brassarna", dvs. få slut på korruptionen, och i andra hand någon form av ekonomisk utjämning. (ABSOLUT inte de perversa formerna vi har i Sverige, men ändå lite grand.)
Citera
2018-09-13, 03:28
  #12
Medlem
stone_sleepers avatar
Fotbollsstjärnan Ronaldinho backar honom. Troligen även många andra, då han verkar leda i opinionsundersökningar just nu. Den folkkäre f.d. presidenten Lula tänkte ställa upp i valet men då han sitter i fängelset just nu, dömd till 12 år för korruption, blev han diskvalificerad. Nu leder Bolsonaro i stället, med ganska stor marginal också. https://en.wikipedia.org/wiki/Opinio...election,_2018
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback