2018-09-10, 14:41
Medlem
Lt mig presentera ett av Brasiliens guldkorn: Jair Bolsonaro. Denna politiker har inte utan rtta kallats "den mest kvinnofientliga, hatfulla valda politikern i demokratiska vrlden".

Han har beskrivits som en religis nationalist, homofob, diktaturivrare, extrem-hger, hgerdemagog. Han har Fujimori (ven kallad Chinochet) som frebild och ska ha sagt att han skulle gra likt honom om han vore president; upplsa parlamentet och gra en sjlvkupp.

"Jag tvekar inte, skulle gra kupp redan frsta dagen"

Han homofobi nr den nivn att hen fredrar att hans sner r dda n att de lever bgliv (!!!).

Fattiga mnniskor br steriliseras enligt honom, ngonting Fujimori genomfrde i massiv skala i indianbyarna i Anderna p 90-talet.

Vad tycker ni finns det ngot vrre? Munkavel eller ej p hens kft? Br han bannlysas av pven?

Kan ven nmna att denna brasiliens Duterte har nyligen verlevt ett mordfrsk...
Citera
2018-09-10, 15:52
Bannlyst
Han verkar vara en karlakarl. Hoppas han blir President och rensar upp i Brasilien. Finns mnga negeromrden dr s hans steriliseringsprogram lter lovande! Om han med sina bara hnder sjlv skulle strypa Lula i livesndning s vore det grdden p toppen av isberget!!
Citera
2018-09-10, 23:19
Medlem
Bombaysapphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
Han homofobi nr den nivn att hen fredrar att hans sner r dda n att de lever bgliv (!!!).

*han - det handlar om en man.

Fr vrigt lter det som en hyvens karl! Ngot snt hade Sverige mtt bra av
Citera
2018-09-11, 01:01
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rumpsren
Han verkar vara en karlakarl. Hoppas han blir President och rensar upp i Brasilien. Finns mnga negeromrden dr s hans steriliseringsprogram lter lovande! Om han med sina bara hnder sjlv skulle strypa Lula i livesndning s vore det grdden p toppen av isberget!!

Detta! Han bedriver ingen jvla identitetspolitik.

Han r radikal, och behvs. Folket vet detta. Det r drfr han innehar favoritskapet till att vinna valet som gr av stapeln nu i oktober. Det kan inte bli smre n nu, s jag hoppas innerligt han kan terhmta sig frn sin knivattacken dr han blev huggen och lmnade ett 12cm wound till att regera landet mot en storhetstid, d det helt klart finns potential. S kan folk f kalla honom hger-extrem bst de vill.
Citera
2018-09-11, 03:02
Medlem
SionsSegers avatar
Citat:

Fattiga mnniskor br steriliseras enligt honom, ngonting Fujimori genomfrde i massiv skala i indianbyarna i Anderna p 90-talet.
Sjukt baserat och rdpillat. Hade rstat p honom. Vill oironiskt att Sydamerika ska f en ny Pinochet som kan rdda sitt folk genom att fysiskt avlgsna onda kommunister
Citera
2018-09-11, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SionsSeger
Sjukt baserat och rdpillat. Hade rstat p honom. Vill oironiskt att Sydamerika ska f en ny Pinochet som kan rdda sitt folk genom att fysiskt avlgsna onda kommunister

Fr folket i allmnhet hade det ju jttebra under Pinochet...
Citera
2018-09-11, 03:16
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SionsSeger

Jag kanske inte r lika reaktionr som du, tyvrr.. Men han verkar vara "Brasiliens svar" p antingen Alf Svensson eller Jimmie kesson. Ngon huligan verkar han d rakt inte vara.
Tror TS mjligen har trkiga personliga erfarenheter frn Sydamerika, och drfr r frgad i sina sikter.

Jair Bolsonaros site

-Samtidigt r Sydamerika Sydamerika, dr finns knappast ngra att lita p, absolut inte politiker..
(lskar Woody Allens komedi dr han tar ett vikarie-jobb som tillfllig diktator i en bananrepublik. Filmen heter Bananas.. Sorry fr detta..)
Citera
2018-09-11, 03:19
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb

Medelklassen i alla fall, de som inte var "leftister". Fast diktaturer och diktatorer r givetvis skit.
Citera
2018-09-11, 10:23
Avstngd
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Ja det hade dom, frutsatt att det inte var vnstervridna idioter. Mnga av dom fick vi tyvrr ta emot, undrar hur mnga Chilenare som finns i Sverige? Majoriteten av dom rstar ta mig fan p Jonas Sjstedt!
Citera
2018-09-11, 10:30
Citat:
Lt mig presentera ett av Brasiliens guldkorn: Jair Bolsonaro. Denna politiker har inte utan rtta kallats "den mest kvinnofientliga, hatfulla valda politikern i demokratiska vrlden".

Han har beskrivits som en religis nationalist, homofob, diktaturivrare, extrem-hger, hgerdemagog. Han har Fujimori (ven kallad Chinochet) som frebild och ska ha sagt att han skulle gra likt honom om han vore president; upplsa parlamentet och gra en sjlvkupp.

"Jag tvekar inte, skulle gra kupp redan frsta dagen"

Vad tycker ni finns det ngot vrre? Munkavel eller ej p hens kft? Br han bannlysas av pven?

Kan ven nmna att denna brasiliens Duterte har nyligen verlevt ett mordfrsk...
Jag hoppas och tror att denna hederliga mnniska blir brasiliansk president, vilket han rimligen br bli eftersom en antidemokratisk kommunistisk terrorist frskte knivmrda honom nyligen. Jag kan mycket vl tnka mig att President Bolsonaro kommer att gra processen kort med assassinen och det rda avskum denne hrrr ur. Jag skulle tveklst rstat p honom.

Trs man hoppas p ddspatruller? Det r ju annars en brasiliansk specialitet.

Alldeles oavsett s hoppas jag p ett snabbt tillfrisknande och att Bolsonaro terfr styrkan snart s att han kan brja ta itu med bgarna, judarna och kommunisterna som ligger bakom ven Brasiliens problem.
Citera
2018-09-11, 21:32
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haverism
Jag hoppas och tror att denna hederliga mnniska blir brasiliansk president, vilket han rimligen br bli eftersom en antidemokratisk kommunistisk terrorist frskte knivmrda honom nyligen. Jag kan mycket vl tnka mig att President Bolsonaro kommer att gra processen kort med assassinen och det rda avskum denne hrrr ur. Jag skulle tveklst rstat p honom.

Trs man hoppas p ddspatruller? Det r ju annars en brasiliansk specialitet.

Alldeles oavsett s hoppas jag p ett snabbt tillfrisknande och att Bolsonaro terfr styrkan snart s att han kan brja ta itu med bgarna, judarna och kommunisterna som ligger bakom ven Brasiliens problem.

Det r vl just detta som r Latinamerikas stora problem:
Ett fruktansvrt ojmlikt samhlle med enorma klyftor och orttvisa.
(Oj, menade inte lta som vnsterpatrask nu, blhger som jag r!)

Orttvisorna r att hela systemet (det judicira/det offentliga) r genommutat. Saknas all form av rttsskerhet. Domare mutas, poliser mutas, klagare mutas, eller alternativt hotas fr att tvingas till felbeslut. Nst intill inbrdeskrig nr ven polismakten stter igng med ddspatruller.

Jag snackar nu inte om ngon slags "Maduro-lsning", fr den funkar absolut inte, d blir det n vrre.. Men klyftor (se det bildligt som klyftorna i en apelsin) som cementerar folk i sin "klass", gr mnga desperata och vldsamma p grund av desperation.

Som nrmast libertarian, fresprkar jag frst och frmst rttsskerhet fr "brassarna", dvs. f slut p korruptionen, och i andra hand ngon form av ekonomisk utjmning. (ABSOLUT inte de perversa formerna vi har i Sverige, men nd lite grand.)
Citera
2018-09-13, 03:28
Medlem
stone_sleepers avatar
Fotbollsstjrnan Ronaldinho backar honom. Troligen ven mnga andra, d han verkar leda i opinionsunderskningar just nu. Den folkkre f.d. presidenten Lula tnkte stlla upp i valet men d han sitter i fngelset just nu, dmd till 12 r fr korruption, blev han diskvalificerad. Nu leder Bolsonaro i stllet, med ganska stor marginal ocks. https://en.wikipedia.org/wiki/Opinio...election,_2018
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in