2019-08-24, 11:41
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
På vilket sätt skulle Trumps eventuella köp av Grönland rädda planeten? På vilket sätt jämför du Grönland med Amazonas?

Snarare bör du besvara frågan på vilket sätt skulle ett multinationellt köp av Amazonas rädda planeten.

Enligt er regelbok har Bolsonaro lika stor rätt att känna sig förolämpad som snöflingorna blev av Trumps intresse av Grönland. Konsekvenstänk - på.
Citera
2019-08-24, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Snarare bör du besvara frågan på vilket sätt skulle ett multinationellt köp av Amazonas rädda planeten.

Enligt er regelbok har Bolsonaro lika stor rätt att känna sig förolämpad som snöflingorna blev av Trumps intresse av Grönland. Konsekvenstänk - på.
Det har jag inte hört något om. Det handlar ju om att rädda en av "lungorna" på jorden. Bolsonaro tycks ju helt skita i detta. Avvisat internationellt stöd. Detta kan bli riktigt farligt om han inte besinnar sig.
Citera
2019-08-24, 14:25
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Det har jag inte hört något om. Det handlar ju om att rädda en av "lungorna" på jorden. Bolsonaro tycks ju helt skita i detta. Avvisat internationellt stöd. Detta kan bli riktigt farligt om han inte besinnar sig.

Du menar att Bolsonaro tuttar på Amazonas för att vara elak?
Vad exakt anklagar du Bolsonaro för? Man måste börja i ena änden istället för att dra långtgående slutsatser helt utan substansvärde. Den sk miljörörelsen påminner inte sällan om taktiken bolsjeviker avvände sig av. Anklaga någon för någonting utan hållbara bevis.
Citera
2019-08-24, 15:03
Medlem
Citat:
Du menar att Bolsonaro tuttar på Amazonas för att vara elak?
Vad exakt anklagar du Bolsonaro för? Man måste börja i ena änden istället för att dra långtgående slutsatser helt utan substansvärde. Den sk miljörörelsen påminner inte sällan om taktiken bolsjeviker avvände sig av. Anklaga någon för någonting utan hållbara bevis.
Man kan ju inte veta mer än det man kan läsa sig till i media. Jag är inte i position att anklaga Bolsonaro men protester kommer nu från ledare och länder jorden runt.

Bolsonaro, landets ledare, säger att det inte finns några resurser i landet för att släcka bränderna. Samtidigt avvisar han internationellt stöd.

Bolsonaro är en s.k klimatförnekare (vilket är en märklig företeelse ö.h.t i en upplyst värld) och ser ju inga problem med större avverkningar av regnskogen. Han har ju lovat bönerna stora arealer bl.a för stor produktion av nötkött.

Utifrån detta är det ju inte långsökt att tänka att Bolsonaro inte ser några problem med att skogen brinner.
Citera
2019-08-24, 16:51
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ja, jag är villig att betala. Endast 1% av skatten under ett enda år skulle kunna gå till detta, och om hela västvärlden går med på detta så skulle det räcka. För mig skulle det handla om ungefär 1000 kronor. För att rädda planeten så är en engångskostnad på en tusenlapp ett billigt pris.
Om detta skulle materialiseras så skulle det gå direkt ur statskassan, inte genom skatten (men det är ju i slutändan samma sak)

Vilken dynga har jag tidigare producerat i denna tråd? Länkarna till nyheterna om amazonas? Frågan om bojkott av brasilianska varor?

Alla dina tidigare inlägg i ämnet var dynga.

Visst, betala du, men tro inte att du får nån annan med på tåget.
Bolsonaro är ju en stockkonservativ gammaldags ledare, men han har rätt i sak när han anklagar Macron och co för "kolonialism."
Citera
2019-08-24, 16:56
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Jag gillar inte honom, men att sterilisera fattiga vore inte fel.
Favelamänniskorna är de som knullar fram flest ungar och resultatet är en jävla massa kriminalitet.
Citera
2019-08-24, 18:00
Medlem
MrBulldoggs avatar
"Vidrigaste politikern någonsin" ... Värre än t.ex. Pol Pot som hade ihjäl en tredjedel av sitt lands befolkning för att uppnå sitt kommunistiska lyckorike? Ok, då vet vi.
Citera
2019-08-24, 19:02
Medlem
rex144s avatar
Låt oss klargöra en sak, det är väldigt svårt att sätta fyr på Amazonas djungel, allting är fuktigt, 100% luftfuktighet och regn varje dag, det är svårt att göra upp en eld och den självslocknar snabbt,

jag tror man har tänt på olja, det borras efter olja där,
Citera
2019-08-24, 21:49
Medlem
kato85s avatar
Citat:

Tja, eftersom Bolsonaro med sin regering mer eller mindre gett grönt ljus för bönderna och företagen att tutta eld där de vill bruka jorden, simple as that.
https://www.nationalgeographic.com/e...n-rain-forest/
Men det är klart, när man kör med ideologiska skygglappar så blir det svårt att se igenom dimman. Tycker mig känna igen din retorik i användaren "humanlife" som använder skygglappar när han försvarar regimen i Nordkorea, samma skrot och korn fast på andra sidan ringen.

Citat:

Vilka då "er"? Förklara vilka "er" är?

Jag skiter fullständigt i Grönland, har ingen betydelse för planeten på samma sätt som Amazonas.
Citera
2019-08-24, 21:52
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Alla dina tidigare inlägg i ämnet var dynga.

Visst, betala du, men tro inte att du får nån annan med på tåget.
Bolsonaro är ju en stockkonservativ gammaldags ledare, men han har rätt i sak när han anklagar Macron och co för "kolonialism."

Har faktiskt redan gett en tusenlapp till regnskogsfonden.
https://www.regnskog.no/

Tåget har inte gått riktigt än, det håller på att starta upp. Tillsvidare så är bl.a. Norges och Tysklands regeringar med på det, men det kommer förhoppningsvis fler passagerare så småningom.
Citera
2019-08-24, 21:57
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Låt oss klargöra en sak, det är väldigt svårt att sätta fyr på Amazonas djungel, allting är fuktigt, 100% luftfuktighet och regn varje dag, det är svårt att göra upp en eld och den självslocknar snabbt,

jag tror man har tänt på olja, det borras efter olja där,

Det är torrsäsong. Och allt är inte "Borneo-jungel"

"Typically, the Amazonian dry season runs from July to October, peaking in late September. Wetter weather during the rest of the year minimizes the risk of fires at other times.
But during the dry season, blazes can spark from natural sources, like lightning strikes. Farmers and loggers also purposefully set fire to the rainforest to clear swaths of the Amazon for industrial or agricultural use."

https://www.sciencealert.com/the-ama...lly-set-alight
Citera
2019-08-24, 22:11
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Tja, eftersom Bolsonaro med sin regering mer eller mindre gett grönt ljus för bönderna och företagen att tutta eld där de vill bruka jorden, simple as that.
https://www.nationalgeographic.com/e...n-rain-forest/
Men det är klart, när man kör med ideologiska skygglappar så blir det svårt att se igenom dimman.

Nog finns det många stats- och regeringschefer som en och annan har synpunkter på, men ni på vänsterkanten har fortfarande ingen rätt till tvångsinlösen av Amazonas. Förslaget är lika genomtänkt som om någon på andra sidan Atlanten velat tvångsinlösa Sverige för att landet missköts å det grövsta.

Bolsonaro kommer för övrigt att diskutera släckningsarbetet med Trump under G7-mötet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in