• 1
  • 2
2018-09-08, 08:09
Medlem
Pappersdjurets avatar
Tjena.
Har på senare tid tänkt en del på att jag skulle vilja dejta en polis. Många av mina vänner arbetar dock inom media och dylikt vilket gör att jag ofta umgås i sådana kretsar när jag är ute. Skulle gärna vilja hitta en kille som har ett s.k riktigt jobb. Har språkat med några poliser på gymmet där jag bor, och uppfattar många av dem som vettiga, sympatiska och jordnära personer. Tyvärr har de alla varit upptagna. Hur kommer jag i kontakt med dem singelpoliser i stockholm? Var hänger de? :-)

Kommentarer om att alla poliser egentligen är maktkåta svin undanbedes. Idioter finns inom alla brancher, det vet vi redan.
Citera
2018-09-08, 08:18
Begå ett brott och charma en polis på väg till häktet.
Citera
2018-09-08, 08:40
Medlem
Jag tror faktiskt att en lokalvårdare skulle passa dig bättre.
Men polisstationen kanske de finns poliser, å ställen runt omkring.
Ganska svårt nu för tiden då vi har brist.
Citera
2018-09-08, 08:44
Medlem
Ja, varför sikta så högt som en polis , när man lätt kan få en jordnära dräng istället..
Citera
2018-09-08, 08:45
Medlem
Risken är dock att du får dina illusioner om samhället krossade när du träffar en människa förankrad i verkligheten. Dina mediakompisar kanske t o m tar avstånd från dig.
Citera
2018-09-08, 08:49
Medlem
Krappfiskarns avatar
Varför frågar du inte de på gymmet om de har någon de känner som är singel? De flesta poliser verkar bara umgås med poliser.

Jag har dejtat kvinnliga poliser, var inga konstigheter mer än att de dragit kinky kommentarer om handbojor och kroppsbesiktning. Man kan undra om manliga poliser har samma fetisch för sitt jobb.
Citera
2018-09-08, 08:55
Medlem
Varför just en polis? Tycker att man läser rätt ofta om poliser som spöar sina fruar osv... poliser är inte nå mer reko än en hantverkare tex. Då får du ju en riktig man.
Citera
2018-09-08, 09:00
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badboy1977
Varför just en polis? Tycker att man läser rätt ofta om poliser som spöar sina fruar osv... poliser är inte nå mer reko än en hantverkare tex. Då får du ju en riktig man.

Vart har du läst det? Jag har kontakt med många poliser och inte en av dessa har uppvisat någon form av något våldsamt beteende mot kvinnor. Det är människor som valt att skydda landet och offra sig i första hand för människors säkerhet. Klart man väljer en polis i första hand än någon annan i samhället.
Citera
2018-09-08, 09:04
Medlem
Pappersdjurets avatar
Citat:

Hantverkare vore också fint. Jag utbildar mig själv inom ett vårdyrke (5-årig utbildning) Kommer i framtiden ha ett jobb som ställer höga krav på social förmåga samt kräver mycket människokontakt, vilket jag vet att också polisyrket kräver. Tror därför att jag skulle ha en del gemensamt med en polis. Har tyvärr inte än hittat rätt kille inom min egen branch. Många inom min yrkeskår är karriärister med stort intresse för pengar, och inte speciellt down to earth, tyvärr.
Citera
2018-09-08, 09:05
Medlem
cacas avatar
Är bara fortsätta hänga på gymmet, poliser har rätt hög skilsmässostatistik och många varvar ner efter jobbet med alkohol och lugnande medel.

http://umu.diva-portal.org/smash/get...FULLTEXT01.pdf
Citera
2018-09-08, 09:08
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:

Där har du problemet, att just ett yrke skulle göra någon till en riktig man.
För att spä på det lite mer, vem är en riktig man? En som bygger, eller en som slåss och jagar?

Nu sa jag det på ett skämtsamt sätt, tycker bara den kommentaren var löjlig.
En hantverkare är jävligt bra att ha då man kan få huset precis som man vill ha det...

Många som faller för poliser faller just för uniformen och makten den innebär.
Citera
2018-09-08, 09:08
Medlem
Pappersdjurets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tizzenizze
Risken är dock att du får dina illusioner om samhället krossade när du träffar en människa förankrad i verkligheten. Dina mediakompisar kanske t o m tar avstånd från dig.

Och detta har du tid och ork till en lördagsmorgon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in