2018-09-08, 09:10
Medlem
Pappersdjurets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Där har du problemet, att just ett yrke skulle göra någon till en riktig man.
För att spä på det lite mer, vem är en riktig man? En som bygger, eller en som slåss och jagar?

Nu sa jag det på ett skämtsamt sätt, tycker bara den kommentaren var löjlig.
En hantverkare är jävligt bra att ha då man kan få huset precis som man vill ha det...

Många som faller för poliser faller just för uniformen och makten den innebär.

Riktiga män finns inom alla yrkesgrupper. Tänker att frekvensen kanske är högre inom vissa yrken, men vad vet väl jag...
Citera
2018-09-08, 09:16
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Där har du problemet, att just ett yrke skulle göra någon till en riktig man.
För att spä på det lite mer, vem är en riktig man? En som bygger, eller en som slåss och jagar?

Nu sa jag det på ett skämtsamt sätt, tycker bara den kommentaren var löjlig.
En hantverkare är jävligt bra att ha då man kan få huset precis som man vill ha det...

Många som faller för poliser faller just för uniformen och makten den innebär.

Riktiga män finns inom alla yrkesgrupper men om man ska generalisera så är det en majoritet inom. polisen/försvarsmakten som är riktiga män.

Hur menar jag?
Såna män har enorm respekt för människor oavsett vem det handlar om. Deras förhållningssätt till samhället skiljer sig. Det är inga tonårspojkar som lever efter att lala runt i samhället utan man känner ett ansvar gentemot människor
Citera
2018-09-08, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Riktiga män finns inom alla yrkesgrupper men om man ska generalisera så är det en majoritet inom. polisen/försvarsmakten som är riktiga män.

Hur menar jag?
Såna män har enorm respekt för människor oavsett vem det handlar om. Deras förhållningssätt till samhället skiljer sig. Det är inga tonårspojkar som lever efter att lala runt i samhället utan man känner ett ansvar gentemot människor

Eller så drar yrket oxå till sig män som är tuffa bakom sin uniform.
Träffat 2 polismän.
Ena va nördig och snäll som en vanlig Svensson.
Andra va otroligt dominant och berätta vad han vill göra med mig (sexuellt, inte vaniljsaker) och att min lilla kropp påminde om en liten flickas vilket va upphetsande enligt han.
Hoppas du träffar nr2 så får du uppleva något nytt.
Citera
2018-09-08, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersdjuret
Tjena.
Har på senare tid tänkt en del på att jag skulle vilja dejta en polis. Många av mina vänner arbetar dock inom media och dylikt vilket gör att jag ofta umgås i sådana kretsar när jag är ute. Skulle gärna vilja hitta en kille som har ett s.k riktigt jobb. Har språkat med några poliser på gymmet där jag bor, och uppfattar många av dem som vettiga, sympatiska och jordnära personer. Tyvärr har de alla varit upptagna. Hur kommer jag i kontakt med dem singelpoliser i stockholm? Var hänger de? :-)

Kommentarer om att alla poliser egentligen är maktkåta svin undanbedes. Idioter finns inom alla brancher, det vet vi redan.

Förr fanns det uteställen där främst 112- människor samlades, polis, ambulans, tull mfl. Kolla med dina poliskompisar på gymmet. Sen fanns väl en datingsida för enbart uniformspersonal har jag läst nånstans. Eller gör en profil på en datingsajt och efterlys en polis?
Citera
2018-09-08, 10:40
Medlem
blodigdiarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD
Vart har du läst det? Jag har kontakt med många poliser och inte en av dessa har uppvisat någon form av något våldsamt beteende mot kvinnor. Det är människor som valt att skydda landet och offra sig i första hand för människors säkerhet. Klart man väljer en polis i första hand än någon annan i samhället.

Det är väl självklart att du aldrig sett det. Du kommer heller aldrig se det. Inför andra är de helt emot sådant. Hemma däremot, där knäcks flickvännernas och fruarnas revben med sparkar och slag.
Citera
2018-09-08, 12:52
Medlem
Sirianas avatar
Du skapar en profil på t.ex Bodycontact, lägger ut en annons om att du har en allmän fråga riktad till en polis och att du önskar att en polis kontaktar dig.

Du kommer få sjukt många mail, både från poliser och låtsaspoliser.
Innan ni går till träff kräver du att få se polisbricka eller något annat klart bevis på att personen verkligen är polis.

Kör hårt!
Citera
2018-09-08, 13:27
Medlem
Silltunnas avatar
Jag känner till några poliser privat och samtliga är patetiska människor bakom sin uniform. Fega, falska och saknar helt civilkurage. De spelar teater i sin yrkesroll, och duger inte till mycket annat. Nä, fy fan.
Brandmän eller ambulanssjukvårdare är i så fall mer genuina och trevliga att ha att göra med, och fan så mycket mer dugliga i sitt yrke.
Citera
2018-09-08, 13:39
Medlem
Jag kan tänka mig att poliser ofta dejtar sina kollegor. Har med att dela stressbördan att göra.
Citera
2018-09-08, 13:43
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag kan tänka mig att poliser ofta dejtar sina kollegor. Har med att dela stressbördan att göra.

Har med många faktorer att göra. Dels det du tar upp men annan faktor är att poliser delar med sig av sin vardag med kollegor. Det får man inte göra med andra människor. Vi alla har ju en typ av sekretess mot jobbet men poliser måste ju hålla upp en bild som inte existerar. Vissa poliser är kanske emot invandring/eller annan aspekt men får inte berätta det öppet på grund av deras yrke.
Lättare att dela med sig av bördan med kollegor.
Citera
2018-09-08, 13:51
Medlem
DixieDs avatar
TS

Jag fick till och med veta av en polis att en manlig polis inte får säga att en kvinna ser bra ut/ge ut sitt nummer om han vill dejta ut en kvinna i det offentliga. Det skapar en viss osäkerhet i samhället om poliser börjar ragga/flirta ute i det offentliga.

Sedan tror jag att. poliser är väldigt attraktiva människor och eftersöks av många kvinnor. Jag känner en polis som postar dagligen om sitt liv och han har väl över 30.000 kontakter på LinkedIn. För att bara vara 35 år och inte bo i storstad så har han urval av kvinnor att välja bland. Alla kvinnor skriver massa meddelanden till honom.
Citera
2018-09-08, 13:57
Medlem
Cosmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersdjuret
...

Du har redan fått det bästa svaret på 3 sidor, men ändå lägger du själv ner energi på att klaga på vad människor tycker om ditt ärende.

Du säger ju själv att du träffar på poliser på gymmet. Fråga någon av dessa om dom känner en singel polis. Helt klart det bästa tipset vi kan ge dig. Såvida du inte vill vara ett creep och vänta utanför polisstation och fråga alla som går förbi.
Citera
2018-09-08, 14:08
Bannlyst
Jag känner poliser som har jobbat inom tjänsten i säkert 30 år. Och kan väl bara säga så att ni hittar ingen polis som slår sin partner, det finns tester och sånt och det går helt enkelt inte att tycka att sådant är okej om man är polisen.

Har även haft en tjänst där man har mycket makt över människor som är styrkan i samhället och där har jag inte heller sett våld hända.
Senast redigerad av Hansomcuckar 2018-09-08 kl. 14:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in