2007-04-17, 13:14
Medlem
The.Sopranos.Making.Cleaver.WS.PDTV.XviD-SYS

Är ute på torrentleach nu.
Citera
2007-04-23, 17:01
Medlem
Scott Danielss avatar
Någon mer som har sett senaste avsnittet (15) "Remember When"?
Citera
2007-04-23, 20:24
Medlem
skalizs avatar
Å fy helvete vilket underbart jävla avsnitt!

Satt som på nålar i 55 minuter! Dem byggde verkligen upp avsnittet så man trodde att Paulie skulle dö! Kändes som det var typ 90% chans att Tony skulle döda honom på båten, hans försök att få Paulie att erkänna till att han berättat för Johnny Sack om Ralphies skämt och hans provocerande med Tourettes o.s.v.
Samtidigt vore det nästan självmord för serien eftersom Paulie är en av de mest omtyckta karaktärerna. Så jävla underbart när han packar sin väska med tre par likadana loafers

Skönt att Doc Santoro försvann också och att Phil kliver tillbaka upp på tronen. Man märker ju rätt tydligt från vilken film Chase hämtat inspiration till morden den här säsongen
Citera
2007-04-24, 16:12
Medlem
Ja detta var ett bra avsnitt. Jag trodde fan att paulie skulle dö med. Blev så jävla glad när han slängde en öl till honom istället Undrar om Uncle Junior kommer att få asiaten "whacked"?
Citera
2007-04-24, 17:02
Medlem
Scott Danielss avatar
Instämmer om att det var ett bra avsnitt. Ändå tycker jag att säsong 6 (speciellt 6a), har varit mindre bra än de föregående säsongerna.

6b har varit händelserik hittills - det känns nästan som att det händer lite för mycket per avsnitt. Sedan tycker jag att de tre avsnitten har handlat mycket om specifika händelser som i och för sig har varit intressanta, men som har tagit upp en stor del av respektive avsnitt. Ungefär som avsnitten "A Hit Is A Hit", "Pine Barrens", "Marco Polo" - fokus på en enda stor händelse.

Fast nu har det varit tre sådana avsnitt i följd. Hur mycket (lite) tid i New Jersey och på de klassiska miljöerna har det varit än så länge...?
Citera
2007-04-24, 20:04
Bannlyst
Hur många avsnitt är det kvar?
Citera
2007-04-24, 20:32
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Hur många avsnitt är det kvar?

Skulle vara 9 avsnitt så bör alltså vara 6 stycken kvar. Inte konstigt att det händer mycket nu när slutet är så nära.

Funderar på varför Tony beslutat att döda Junior nu förresten, har ju gått lång tid sen skjutningen och han har inte ens pratat om det med någon sen dess. Kändes rätt uppenbart att Pat Blundetto, som ändå gick i pension för länge sen, försökte få Junior och smita via tandläkaren för att de skulle döda honom. Måste ju vara Tony som har beordrat det

Väcktes många frågor det här avsnittet, hoppas man får svar på en del nästa vecka!
Citera
2007-04-24, 22:52
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
Inte konstigt att det händer mycket nu när slutet är så nära.
Jag tycker att de borde ha spridit ut vissa handlingar något. Det känns, i vissa fall, som om de precis kommit på att serien ska avslutas och detta så fort som möjligt. Sopranos har ju varit så bra när det gäller att successivt utveckla olika handlingar och händelser.

Men visst, det är lite ovant efter att endast ha tittat en gång på de tre senaste avsnitten och när det dessutom återstår flera stycken.

Har det förresten visats något mer extramaterial på HBO förutom "A Sitdown" och "Making Of Cleaver"?
Citera
2007-04-25, 16:04
Medlem
Revenues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaliz
Funderar på varför Tony beslutat att döda Junior nu förresten, har ju gått lång tid sen skjutningen och han har inte ens pratat om det med någon sen dess. Kändes rätt uppenbart att Pat Blundetto, som ändå gick i pension för länge sen, försökte få Junior och smita via tandläkaren för att de skulle döda honom. Måste ju vara Tony som har beordrat det

Väcktes många frågor det här avsnittet, hoppas man får svar på en del nästa vecka!
Vänta lite nu, någon av oss har nog missförstått det hela, kan vara jag men
när anlitade Tony gammlingarna för att döda honom? Trodde dom skulle hjälpa
honom att rymma?
Citera
2007-04-25, 17:05
Medlem
För mej som missat.

Jag har missat att det börjat sändas nya avsnitt i staterna, så jag undrar hur många ny avsnitt som kommit på och vad jag ska söka på för att hitta en torrent till det första av dom nya.

/Koi
Citera
2007-04-25, 21:35
Medlem
skalizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revenue
Vänta lite nu, någon av oss har nog missförstått det hela, kan vara jag men
när anlitade Tony gammlingarna för att döda honom? Trodde dom skulle hjälpa
honom att rymma?

Det är nog du som har missförstått i så fall, varför skulle dom annars hjälpa honom att rymma?
Citera
2007-04-27, 02:40
Medlem
Psykopat asiaten

,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in