Såg avsnittet i dålig kvalle, vilket var tråkigt.
Ang dagens avsnitt:
I övrigt bra avsnitt. Undrar vad som händer med Bobby, verkar inte som Tony är riktigt klar med han, men Bobby knäppte iofs killen i Canada och är nu inte längre "oskuld", kanske åtgärd nog? Den som tittar får se.
Så var man tillbaka här då... Det var ett tag sen.
Mycket bra avsnitt, lovar gott för resten av säsongen. Händelserikt, men ändå inte så att man kan spekulera så mycket i vad som kommer att hända framöver. Just nu verkar det ju hursomhelst som dom plockar upp FBI-handlingen igen. Det var väl ett tag sen? Minns inte så bra just nu, men det var väl knappt nåt sånt i säsong 6A?
En anledning som Bobby gav för att inte göra hits var ju dagens DNA-teknik. Och så råkar han lämna halva sin skjorta vid liket. Kanske inte så bra, eller kanske bara ett typiskt Sopranosvillospår...
Angående spoilers:
Vi hade samma diskussion förra året: Skall spoilerfunktionen användas när vi diskuterar de avsnitt som sänds nu i USA? Jag tycker inte det.
Det finns riktiga spoilers (alltså om avsnitt som inte sänts överhuvudtaget). Sådana vill jag inte läsa. Om jag trycker på spoiler här så vet jag inte vad jag kan få se.
Det står in trådens titel att det handlar om den amerikanska säsongspremiären. Folk som inte laddar ner kan alltså hålla sig borta. Kanske bör ordet "spoilers" läggas till i trådnamnet dock.
Förresten, skaliz och nån annan som kanske vet. Sopranolands forum verkar vara relativt dött. Bara en handfull inlägg om första avsnittet ännu (visserligen del genomtänkta och intressanta). Har diskussionen flyttats nånstans? Var håller folk som FlyOnMelfisWall hus? Eller helt enkelt, nån som känner till nåt annat ställe med högklassig Sopranosdiskussion?
Hoppas jag lyckades se budskapet, episoden handlade om att Tony håller på att glida ifrån den tuffa attityd han måste ha för sin position och han får det svart på vitt i fighten med Bobby?
Världens enda TV-serie har börjat igen. Har just bestämt mig för att den här gången skall jag INTE jaga skabbiga avsnitt på nätet.
Istället skall jag vänta tills hela serien har sänts och jag kan få tag på hela kalaset i bra kvalitet. Sen blir det en flaska kvalitetswhisky och 2-3 sittningar där hela härligheten avnjutes.
Så - i den här tråden kommer jag inte att hänga trots mitt intresse. Spoilers galore.
Världens enda TV-serie har börjat igen. Har just bestämt mig för att den här gången skall jag INTE jaga skabbiga avsnitt på nätet.
Istället skall jag vänta tills hela serien har sänts och jag kan få tag på hela kalaset i bra kvalitet. Sen blir det en flaska kvalitetswhisky och 2-3 sittningar där hela härligheten avnjutes.
Så - i den här tråden kommer jag inte att hänga trots mitt intresse. Spoilers galore.
finns ett specialavsnitt ute på mininova. "A sit down" och det verkar vara någon slags "bonusmaterial" liknande grejer. Dom pratar om hur det känns att serien ska ta slut osv. Gillade Paulies svar i slutet... fan önskar verkligen att det var så
Bara 7 avsnitt kvar nu då, jag hade hoppats att AJ skulle gå med i maffian för att ta efter sin far men det verkar ju dessvärre inte bli så. Jag hade lite förhoppningar förut när hans vänner på barerna i New York såg upp till honom för vem hans far var samt när han skulle wacka Corrado... lite dålig återfödelse till familjen, Bobbys unge har man ju inte mycket hopp om
Bara 7 avsnitt kvar nu då, jag hade hoppats att AJ skulle gå med i maffian för att ta efter sin far men det verkar ju dessvärre inte bli så. Jag hade lite förhoppningar förut när hans vänner på barerna i New York såg upp till honom för vem hans far var samt när han skulle wacka Corrado... lite dålig återfödelse till familjen, Bobbys unge har man ju inte mycket hopp om
Jag hoppades förut på att Jackie junior skulle bli mer inblandad med gänget fast det var synd att han "fucked up" som Tony skulle ha sagt
Fanns ju många saker i senaste avsnittet som var "upprepeningar" på saker som hänt förut. Någon som snubbe som hittat följande -
As always, the newspaper is present. Except Tony is in his bathrobe going down the driveway, this time he is being lead by the cops.
Nicca and her nanny are singing five little ducks. Also, the story Carm and Tony tells involves a pool: "Pilot" and beyond.
From his clothing, AJ appears to be working at Beansy's pizzeria: Season 2.
While talking to Carm, Janice brings up being hit by a man(Richie Aprile): "Night in White Satin Armor."
Tony and Bobby discuss Bobby's father "The Terminator." Old man Baccilieri from "Another Toothpick."
Carm's present to Tony is a new set of Golf clubs. In "White Caps," Carm throws his clubs out the window and Tony runs them over as he enters the driveway.
"White Caps" itself is mentioned by Carm as the four of them sit on the dock.
Tony:"My estimate? Historically? Eighty percent of the time it ends in the can like Johnny Sack. Either that or the loading dock at Cozarelli's." Phil also leers at a pic of JS while his crew are busting his balls. "All Due Respect" and others.
In the monopoly scene, Bobby considers buying a railroad. "Members Only"
Janice making a Frittata. Eggs!
Janice's son Harpo. I don't think Bobby killed him but the French Canadian link is there.
Carm notices the Fish jumping out of the water. The dreams from "Fun House" and Tony's friend Billy the Big Mouth Bass.
Carm gives Tony a BJ for his birthday. Very reminiscent of ideas expressed in Season one's "Boca."
Janice speaks of Tony sitting in a chair stewing. A recurring shot in the show, especially in the last two seasons.
I consider the scene were Tony hangs up on Chris a reversal of the past. In "Collage," Chris faces the elements to speak with T on a pay phone. It's perfect example of the collapse of there relationship.