2013-09-13, 01:00
Medlem
Parniels avatar
Sån jävla underbar serie, blev faktiskt klar med den för några veckor sen... Det var lite sjukt att kolla på serien när man visste att Gandolfini gått bort... Sån jävla underbar skådis, gör verkligen hela Sopranos... Nej, denna serie blir det att kolla om, och om, och om i framtiden. Vilket mästerverk, älskar Sopranos så jävla mycket. Det är ingen serie, det är en livsstil.

Senast redigerad av Parniel 2013-09-13 kl. 01:07.
Citera
2013-09-13, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parniel
Sån jävla underbar serie, blev faktiskt klar med den för några veckor sen... Det var lite sjukt att kolla på serien när man visste att Gandolfini gått bort... Sån jävla underbar skådis, gör verkligen hela Sopranos... Nej, denna serie blir det att kolla om, och om, och om i framtiden. Vilket mästerverk, älskar Sopranos så jävla mycket. Det är ingen serie, det är en livsstil.

Den scenen är underbar och det håller många med om, första omgången av gåshud när man hör första kameraljudet och andra när Johnny säger "salute". =) Är själv inne på femte rundan av serien nu - den blir bara bättre och bättre. Och du har rätt, det är en livsstil! Enjoy.
Senast redigerad av cay 2013-09-13 kl. 01:11.
Citera
2013-09-13, 01:19
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Den scenen är underbar och det håller många med om, första omgången av gåshud när man hör första kameraljudet och andra när Johnny säger "salute". =) Är själv inne på femte rundan av serien nu - den blir bara bättre och bättre. Och du har rätt, det är en livsstil! Enjoy.

Femte rundan, grymt! Lär också se om den här underbara serien snart, så jävla grymt! Kan tänka mig att man ser saker lite mer olika när man kollar om serien. Det är så mycket detaljer och så. Blir nog bara bättre och bättre.

Och absolut, Johnny Sacks "salut" är ju den bästa. Så jävla gangster.

Johnny var faktiskt en favorit. Tyckte om honom väldigt mycket, väldigt stor skillnad från Leotardo och de flesta. Plus att han och Tony gick way back, de var väldigt lika. Man såg att de ändå var barndomsvänner på ett sätt, känt varandra länge, samt förstår varandra. Tony kunde, oavsett vad som hänt mellan deras familjer, träffas för att snacka. Det fanns en stor ömsesidig respekt mellan de. Båda två var riktiga bossar.
Senast redigerad av Parniel 2013-09-13 kl. 01:24.
Citera
2013-09-13, 02:23
Medlem
Citat:
Femte rundan, grymt! Lär också se om den här underbara serien snart, så jävla grymt! Kan tänka mig att man ser saker lite mer olika när man kollar om serien. Det är så mycket detaljer och så. Blir nog bara bättre och bättre.

Och absolut, Johnny Sacks "salut" är ju den bästa. Så jävla gangster.

Johnny var faktiskt en favorit. Tyckte om honom väldigt mycket, väldigt stor skillnad från Leotardo och de flesta. Plus att han och Tony gick way back, de var väldigt lika. Man såg att de ändå var barndomsvänner på ett sätt, känt varandra länge, samt förstår varandra. Tony kunde, oavsett vad som hänt mellan deras familjer, träffas för att snacka. Det fanns en stor ömsesidig respekt mellan de. Båda två var riktiga bossar.
Absolut, så är det. Jag kan fortfarande idag hitta småsaker som man inte har tänkt på när man har sett avsnitten tidigare - även om du har hängt med riktigt bra så kommer du garanterat märka dessa små ting som egentligen spelar en stor roll ju längre in i serien man kommer.

Håller med, som du säger, de var båda väldigt lika på många sätt och kunde p.g.a. det samarbeta bra. Phil och Tony var också lika, när man tänker på det, i alla fall var de lika envisa när det kom till vissa saker, vilket tidvis komplicerade deras förhållande. Phil har aldrig varit något favorit på det viset, även om hans karaktär är rätt häftig. Sack är däremot den som hellre ser saker fungerar mellan de båda sidorna istället för att fokusera på själva problemen. Om Phil är extrem och Little Carmine. är för löjlig så är Sack någonstans mitt emellan, vilket gör honom till en riktigt bra boss. Salute.
Citera
2013-09-13, 03:39
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Absolut, så är det. Jag kan fortfarande idag hitta småsaker som man inte har tänkt på när man har sett avsnitten tidigare - även om du har hängt med riktigt bra så kommer du garanterat märka dessa små ting som egentligen spelar en stor roll ju längre in i serien man kommer.

Håller med, som du säger, de var båda väldigt lika på många sätt och kunde p.g.a. det samarbeta bra. Phil och Tony var också lika, när man tänker på det, i alla fall var de lika envisa när det kom till vissa saker, vilket tidvis komplicerade deras förhållande. Phil har aldrig varit något favorit på det viset, även om hans karaktär är rätt häftig. Sack är däremot den som hellre ser saker fungerar mellan de båda sidorna istället för att fokusera på själva problemen. Om Phil är extrem och Little Carmine. är för löjlig så är Sack någonstans mitt emellan, vilket gör honom till en riktigt bra boss. Salute.

Yes, håller med om det till 100%. Little Carmine haha, tack för att du nämnde hans namn. Tycker om honom som fan, ser inte honom som en gangster utan mer som en skön kille som är på bådas sidor. Man ser hur han alltid vill att det ska funka mellan de två familjerna. Han kunde ju aldrig tagit över efter sin fars död, för oseriös snubbe som helst gillar att glida bland brudarna och stjärnorna i Miami och LA.

Nej, kolla klart några serier som jag följer atm sen blir det nog med ett par Sopranos avsnitt efter jobbet igen, saknar New Jerseygänget.
Citera
2013-09-13, 04:01
Medlem
Citat:
Ja, så kan man se det. Han hade ju även innan Junior blev boss en position som soldier och skötte Juniors shy även om han inte var capo. Tony och Bobby blev made på 80-talet i alla fall.

Jag tror inte det. Janice säger till Junior i ett avsnitt att att hennes far alltid sa att Bobby en dag skulle bli Juniors högra hand. Skitsnack svarar Junior för Bobby var bara <någonting jag inte minns> när han dog. Johnny Soprano dog i slutet av 80-talet. Alltså tror jag att Bobby blev invigd långt senare. Vilket är rimligt eftersom den generation sällan blev invigda när de var så unga som Tony.
Citera
2013-09-13, 07:47
Medlem
Citat:
Förutom när det gällde Ralphs skämt om Ginny, då ville han klippa Ralph. Älskar den här scenen
https://www.youtube.com/watch?v=Vl77IyWcbWU

- He gets to fuck her for a million?
- He wants to fuck her?

Carmine var nog den bästa bossen av alla i serien, riktig old-school.
Citera
2013-09-13, 14:51
Medlem
Citat:
Yes, håller med om det till 100%. Little Carmine haha, tack för att du nämnde hans namn. Tycker om honom som fan, ser inte honom som en gangster utan mer som en skön kille som är på bådas sidor. Man ser hur han alltid vill att det ska funka mellan de två familjerna. Han kunde ju aldrig tagit över efter sin fars död, för oseriös snubbe som helst gillar att glida bland brudarna och stjärnorna i Miami och LA.

Nej, kolla klart några serier som jag följer atm sen blir det nog med ett par Sopranos avsnitt efter jobbet igen, saknar New Jerseygänget.
Jag har fått samma bild av Little Carmine, han var ofta den som kallade till en sitdown eller "meeting of minds" som han hellre benämnde det när två parter inte var nöjda. =) När jag tänker efter så måste han vara den lugnaste karaktären i hela serien. Minns hans båt, vid det nya huset, han suckade knappt när han såg vad som hade hänt!

I första avsnittet brukar jag fastna i mina tankar då och då när man ser hur mycket annorlunda karaktärerna är i jämförelse med den sista säsongen. Det är en riktig resa!

Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Jag tror inte det. Janice säger till Junior i ett avsnitt att att hennes far alltid sa att Bobby en dag skulle bli Juniors högra hand. Skitsnack svarar Junior för Bobby var bara <någonting jag inte minns> när han dog. Johnny Soprano dog i slutet av 80-talet. Alltså tror jag att Bobby blev invigd långt senare. Vilket är rimligt eftersom den generation sällan blev invigda när de var så unga som Tony.
Fel av mig där, egentligen skulle jag skrivit att Bobby blev introducerad till familjen runt den tidpunkten.

Citat:
Ursprungligen postat av Sindacco
Förutom när det gällde Ralphs skämt om Ginny, då ville han klippa Ralph. Älskar den här scenen

- He wants to fuck her?

Haha, ja det förstås. Den dispyten är otroligt underhållande. Var det något Sack inte klarade av så var det när andra talade illa om hans fru, helt förståeligt egentligen men riktigt kul på samma gång. =) Ralph var förövrigt riktigt rapp och det ledde till en hel del skratt från min sida.
Citera
2013-09-13, 15:40
Medlem
Parniels avatar
Citat:

- He wants to fuck her?

Hahahha! "He wants to fuck her!?" Så jävla bra scen. Nej, men som sagt det var här Johnny tappade sin professionalitet, det gällde ju hans fru. Annars tycker jag att han var fläckfri, tycker om Johnny som fan.

Dock så brukar ju wiseguys "bust" varandras "balls" men det går nog för långt när det kommer till deras kvinnor har jag verkligen märkt. Det är helt okej att driva och skämta om varandra och ens bror eller så till och med dina barn (som de gör med tex Chris) det är helt okej, men inte ens kvinna. Tänker på Eugene vid byggarbetsplatsen, när han spräcker den där flaskan i Little Paulies skalle hahaha.

Carmanie var en riktigt skön gangster, som du själv säger väldigt old school.
Citera
2013-09-13, 15:42
Medlem
ragingcows avatar
Citat:

- He wants to fuck her?

Angående Ginny-sack-skämtet-soppan så gillar jag denna scen mellan Tony och Johnny, man ser hur Tony verkligen håller på att skratta när Johnny sack berättar om skämtet Ralph drog om han fru.

http://www.youtube.com/watch?v=3Woca12Educ

" This fucking Ralph is more creative then Spielberg"
Citera
2013-09-13, 15:47
Medlem
Parniels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Angående Ginny-sack-skämtet-soppan så gillar jag denna scen mellan Tony och Johnny, man ser hur Tony verkligen håller på att skratta när Johnny sack berättar om skämtet Ralph drog om han fru.

http://www.youtube.com/watch?v=3Woca12Educ

" This fucking Ralph is more creative then Spielberg"

Hahah, älskar deras dialoger, så väl skrivet. Och så Tonys min hahaha, försöker vara så jävla seriös, undviker Johnnys blick så hårt som möjligt. Och om man kollar från cirka 2:55, så ser man hur hårt det där skämtet satt i Johnny Sacks hjärna, när han säger "the kid last night... he was laughing". Så grymt skådespeleri, man ser hur det brinner i honom där.

Och fan vad jag älskade Ralphie, han var så jävla skön och grym. Han och Richie, så jävla välskrivna karaktärer. Och det gäller alla Sopranoskaraktärer. ALLA har sitt syfte i serien, det är just det många, väldigt många serier idag saknar. Karaktärer som introduceras av en anledning.

Nej, säger det igen... Världens bästa serie, helt klart. Jaja, visst The Wire och Oz, mästerverk. Men Sopranos är en helt annan grej. Så jävla bäst
Senast redigerad av Parniel 2013-09-13 kl. 15:53.
Citera
2013-09-13, 16:50
Medlem
Citat:
Hahah, älskar deras dialoger, så väl skrivet. Och så Tonys min hahaha, försöker vara så jävla seriös, undviker Johnnys blick så hårt som möjligt. Och om man kollar från cirka 2:55, så ser man hur hårt det där skämtet satt i Johnny Sacks hjärna, när han säger "the kid last night... he was laughing". Så grymt skådespeleri, man ser hur det brinner i honom där.

Och fan vad jag älskade Ralphie, han var så jävla skön och grym. Han och Richie, så jävla välskrivna karaktärer. Och det gäller alla Sopranoskaraktärer. ALLA har sitt syfte i serien, det är just det många, väldigt många serier idag saknar. Karaktärer som introduceras av en anledning.

Nej, säger det igen... Världens bästa serie, helt klart. Jaja, visst The Wire och Oz, mästerverk. Men Sopranos är en helt annan grej. Så jävla bäst
Håller med fullt ut. "This fuckin' Ralph's more creative than Spielberg"... tycker man kan byta ut Ralph mot David Chase i den meningen. =)

Richie ja, en riktigt hård snubbe. Efter några timmar ute i friheten bjöd han redan Beansie på en kanna kaffe. Jag gillar att Richie gång på gång blir satt på plats av Tony samtidigt som jag älskar hans karaktär och att han försöker köra sitt race.

"He couldn't fuckin' sell it..." minns jag Junior säga. Jag trodde faktiskt att Richie skulle kunna sälja idén men där hade även jag fel. Det finns så otroligt många sköna karaktärer i serien, vid olika tidpunkter, vilket i sin tur gör serien så värd att se om. Tiden med Pussy, Richie, Ralph, Sack, Phil och alla andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in