2009-11-14, 13:16
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontschwein
Bästa delen i Pine Barrens enligt mig är ju ändå när Tony ringer dom och berättar att snubben dom ska döda är en gammal veteran från båda krigen i Tjetjenien och att han var med i någon elitstyrka men pga täckningen så hör de bara några enstaka ord och missuppfattar allt nå enormt

Tony Soprano: [over the phone] It's a bad connection so I'm gonna talk fast! The guy you're looking for is an ex-commando! He killed sixteen Chechen rebels single-handed!
Paulie 'Walnuts' Gualtieri: Get the fuck outta here.
Tony Soprano: Yeah. Nice, huh? He was with the Interior Ministry. Guy's like a Russian green beret. He can not come back and tell this story. You understand?
Paulie 'Walnuts' Gualtieri: I hear you.
[hangs up]
Paulie 'Walnuts' Gualtieri: You're not gonna believe this. He killed sixteen Czechoslovakians. Guy was an interior decorator.
Christopher Moltisanti: His house looked like shit.

Snyggt att tolka "Interior Ministry" till "interior decorator"
Citera
2009-11-20, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Tony Soprano: [over the phone] It's a bad connection so I'm gonna talk fast! The guy you're looking for is an ex-commando! He killed sixteen Chechen rebels single-handed!
Paulie 'Walnuts' Gualtieri: Get the fuck outta here.
Tony Soprano: Yeah. Nice, huh? He was with the Interior Ministry. Guy's like a Russian green beret. He can not come back and tell this story. You understand?
Paulie 'Walnuts' Gualtieri: I hear you.
[hangs up]
Paulie 'Walnuts' Gualtieri: You're not gonna believe this. He killed sixteen Czechoslovakians. Guy was an interior decorator.
Christopher Moltisanti: His house looked like shit.

Snyggt att tolka "Interior Ministry" till "interior decorator"

Hahaha, Chris alltså
Citera
2009-12-15, 01:42
Medlem
ensiferums avatar
Har precis kommit in i denna fantastiska serien tack vare att en god vän råkade ha alla säsongs-boxar (Lucky me! oh! ) och har precis plöjt igenom första säsongen, dock har jag sista avsnittet kvar, men de sparar jag till imorgon

måste bara fråga

Citera
2009-12-15, 16:17
Medlem
Pius IXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensiferum
Har precis kommit in i denna fantastiska serien tack vare att en god vän råkade ha alla säsongs-boxar (Lucky me! oh! ) och har precis plöjt igenom första säsongen, dock har jag sista avsnittet kvar, men de sparar jag till imorgon

måste bara fråga

Vill du verkligen veta? Du är den första killen jag stött på som ber om en spoiler till en serie han gillar.

Men om så är fallet:

Själv gillar jag Livia. Hon är en hemsk människa, men hon bidrar med ytterligare en dimension till Tonys rollkaraktär. Hon är strålande!
Citera
2009-12-15, 18:50
Medlem
Frontschweins avatar
Kan bara hålla med påven ovan, Livia bidrog enormt mycket till Tony som karaktär. Sen att hon gick alla på nerverna är en annan sak
Citera
2009-12-15, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pius IX
Det kände jag inte till. Skrev dom till snyggt i manuset måste jag säga.
Undrar vad som hände hänt med karaktären annars.
Citera
2009-12-15, 21:47
Medlem
ensiferums avatar
Klart hon bidrar mycket till serien, större delen av säsong är ju uppbyggd kring henne, iochmed att han går hos en psykolog på grund av henne, och allt annat skit hon ställer till med.

Men karaktären i sig, gillar jag inte

Ska börja på säsong två ikväll
Citera
2009-12-16, 00:25
Medlem
Pius IXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Det kände jag inte till. Skrev dom till snyggt i manuset måste jag säga.
Undrar vad som hände hänt med karaktären annars.
Jag gissar att om Nancy Marchand (Livia Soprano) hade överlevt hade hon haft en signifikant roll ända till sista avsnittet.

Jag läste en intervju med David Chase där han sa att Livia (mamma Soprano) och Johnny Boy (pappa Soprano) var de karaktärer han var mest fäst vid. Om han någonsin skulle göra en Sopranos-film skulle den handla om dem.

Så om vi någonsin får en fortsättning på Sopranos-dramat kommer det med all sannolikhet att handla om Livia och Johnny Boy på 50-talet. Like it or not!
Citera
2009-12-16, 22:00
Bannlyst
Såg Sista DVD från Aftonbladet ikväll, blev lite irriterad på slutet. Jag läste nånstans att de hade en långfilm på g. Gillade dessutom bonusfilmen med pseudodokumentären om inspelningen av "The cleaver".
Citera
2009-12-18, 20:01
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Är det någon som vet vem det är på "mugshoten" som hänger på väggen i det bakre kontoret på Bada Bing

Edit: Hittade själv
Senast redigerad av CaptainInsane-o 2009-12-18 kl. 20:09.
Citera
2009-12-20, 06:13
Medlem
Chowies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grottmongo101
Såg Sista DVD från Aftonbladet ikväll, blev lite irriterad på slutet. Jag läste nånstans att de hade en långfilm på g. Gillade dessutom bonusfilmen med pseudodokumentären om inspelningen av "The cleaver".
du borde bli ännu mer irriterad att du köpt aftonbladet dvd:erna för mer än vad du kunde köpt riktiga boxen för.
Citera
2009-12-20, 10:17
Medlem
.-.-.s avatar
....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in