Jaha då har man avnjutit sista episoden av säsong 5 och det lämnar efter sig en stor abstinens...
Om jag förstått det hela riktigt har det inte visats att en rad goa karaktärer har blivit mulade och att slutscenen lämnar efter sig många frågetecken.
Adreana La Cerva skjuten i skogen av Silvio, Tony Blundetto skjuten i nian med hagelbössa av själva Tony Soprano. Johnny Sack gripen av FBI. Och slutligen Tony och Carmella tillsammans under samma tak igen.
Vad kommer att hända nu? Säsong 6 är så vitt jag förstår under inspelning och allt är öppet i handlingen. Tänkte att vi som "fuskat" och kollat in alla utgivna avsnitt kunde spekulera i vad som sker under nästkommande säsong. Mina teorier är: Att med Johnny Sack i finkan får Tony ett större ansvar vilket innebär att Phil Leotardo kommer mulas ganska snart. Även Paulie Walnuts kommer att hamna i skiten tack vare sina kontakter med Johnny Sack. Jag tror även att Furio Giunta kommer att dyka upp i USA igen och att Tony kommer ta honom till nåder. Anthony Soprano JR kommer att bli stökigare och dottern Meadow kommer att få problem med sin blivande man vilket gör att Tony kommer att mula honom också. Tony själv kommer att inleda minst 6 förhållande med nya undersköna kvinnor och Carmella kommer att hoppa i bingen med Furio som återvänt.
Skall bli intressant att se vilka skådisar som dyker upp. Synd att Steve Buscemis rollfigur blev dödad. Vad har ni för spekulationer eller har ni läst något om vad som kommer?
"06.01.2004 | Sopranos to return for sixth season
The Sopranos is set for a sixth season. The ten-episode sixth season will begin production in early 2005. No date is available for when the season will premiere. Check back for details."
(
http://www.hbo.com/sopranos/news/index.shtml )