2008-09-14, 17:20
Medlem
jockelos avatar
Corrado 'Junior' Soprano sjunger i Sopranos!

Hej!
I slutet av sista avsnittet på säsong 3 (s03e13) så sitter båda familjerna samlade (på Vesuvio) och så börjar Junior sjunga ackompanjerad av en gitarr. Det är så sanslöst jävla vackert och jag undrar:

1. Är det skådespelaren Dominic Chianese som sjunger på riktigt?

2. Vad heter stycket han sjunger?

Tack!
Citera
2008-09-14, 17:25
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockelo
Hej!
I slutet av sista avsnittet på säsong 3 (s03e13) så sitter båda familjerna samlade (på Vesuvio) och så börjar Junior sjunga ackompanjerad av en gitarr. Det är så sanslöst jävla vackert och jag undrar:

1. Är det skådespelaren Dominic Chianese som sjunger på riktigt?

2. Vad heter stycket han sjunger?

Tack!
1. Ja.

2. "Core 'ngrato"
Written by Salvatore Cardillo and Riccardo Cordiferro
Sung by Dominic Chianese
Citera
2008-09-14, 17:26
Medlem
jockelos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
1. Ja.

2. "Core 'ngrato"
Written by Salvatore Cardillo and Riccardo Cordiferro
Sung by Dominic Chianese

Tackar och bockar!
Citera
2008-09-14, 21:58
Bannlyst
Tjena, han har ju to.m spelat in ett par skivor
Har en riktigt bra, skön röst.

http://www.amazon.com/Ungrateful-Heart-Dominic-Chianese/dp/B00009KTVW/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=music&qid=1221422234&sr=1-1

http://www.amazon.com/Hits-Dominic-Chianese/dp/B00005KATY/ref=sr_1_2?ie=UTF8&s=music&qid=1221422234&sr=1-2
Senast redigerad av spooz 2008-09-14 kl. 22:01.
Citera
2008-09-17, 16:36
Medlem
Bad_ass_Saints avatar
*Bump*

Är det bara jag som tycker James Gandolfini aka Tony Soprano är jävligt lik Richard Kuklinski aka The Iceman?

http://www.crimezzz.net/images/serialkiller_picts/K/KUKLINSKI_richard.jpg
Citera
2008-09-17, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bad_ass_Saint
*Bump*

Är det bara jag som tycker James Gandolfini aka Tony Soprano är jävligt lik Richard Kuklinski aka The Iceman?

http://www.crimezzz.net/images/serialkiller_picts/K/KUKLINSKI_richard.jpg
jodå ganska lik!

btw, vad är ett "no show job" som dom kör med på sopranos?
Citera
2008-09-17, 17:33
Medlem
Bad_ass_Saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Johnsson
jodå ganska lik!

Skönt att inte vara ensam om att tycka det

Citat:

No show = svartkontrakt/jobb
Citera
2008-09-17, 17:45
Medlem
Sopranos Startar Om

Ikväll på ettan kl22:55 sesång ett tro ja börjar dom från början...sååååå gutt!!!!
Citera
2008-09-17, 17:50
Medlem
Ruggieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
Ikväll på ettan kl22:55 sesång ett tro ja börjar dom från början...sååååå gutt!!!!

Jag såg det, ser verkligen fram emot det. Dubbelavsnitt om jag inte minns helt fel..
Citera
2008-09-17, 18:01
Medlem
H0nkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bad_ass_Saint
Skönt att inte vara ensam om att tycka det

No show = svartkontrakt/jobb
Nej, du har helt fel..

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Johnsson
jodå ganska lik!

Ett "no show job" är exakt vad det låter som (dvs ett "inte visa sig jobb"). Man tar betalt för ett jobb i förväg och sedan skiter man helt enkelt i att utföra det. Man dyker inte ens upp.
Det är helt och hållet en scam och har varit, och är även idag, en inkomstkälla för den italienska maffian i New York.
Citera
2008-09-17, 18:20
Medlem
Monkeytronics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H0nken
Nej, du har helt fel..

Ett "no show job" är exakt vad det låter som (dvs ett "inte visa sig jobb"). Man tar betalt för ett jobb i förväg och sedan skiter man helt enkelt i att utföra det. Man dyker inte ens upp.
Det är helt och hållet en scam och har varit, och är även idag, en inkomstkälla för den italienska maffian i New York.

Jo ungefär. Men det, om jag inte missuppfattat det, inte så att man tar betalt i förväg och sedan struntar i att komma. Utan snarare så att man faktikst lyfter lön, månad efter månad, för ett jobb där man aldrig behöver visa sig. Det som möjliggör detta tror jag är att maffian kontrollerar facket, som i sin tur har väldigt mycket att säga till om inom vissa yrken (byggsvängen t.ex.).

Tony har väl själv ett "no show"-jobb. Han är ju anställd av Barone sanitation utan att aldrig vara där. I nåt avsnitt blir han ju plötslligt tvungen att börja gå dit för att undvika vissa misstankar. Han har ju t.o.m. ett eget kontor med skrivbord som i hans frånvaro börjat användas som avstjälpningsplats.

Sen så finns det också "no work"-jobb, alltså jobb där du måste infinna dig till arbetsplatsen men inte behöver lyfta ett finger där. Vito, Litlle Paulie, Eugene och några till verkar ha det. De sitter ju och slöar hela dagarna på nåt bygge. Anledningen att de måste komma dit är förmodligen för att de skall kunna visa sin närvaro om arbetsgivaren börjar luska i vem han egentligen betalar lön till...

För de lite högre bossarna är det nog inte jobbets inkomst som är huvudsaken, de tjänar mer pengar på annat, utan det faktum att de kan visa upp en laglig inkomst för skatteverket.
Citera
2008-09-17, 18:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av H0nken
Nej, du har helt fel..

jaha okej då förstår jag!
såg nått sånt på tv, tror det va extreme home make over!
en fattig familj med ett värdelöst hus hade betalat nån firma i förskott så gjorde dom inget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in