Citat:
Ursprungligen postat av
Lazermannen
Han skrev: And the service was great (was in a wheelchair)
Antar att mr G satt i rullstol.
Är rätt säker på att G är australiensare då de flesta av hans fb vänner med samma efternamn bor just i AUS.
G är ensam skriven på sin adress i Järfälla, har två barn och verkar ha bott länge i Sverige.
Man får inga psykopatvibbar av G när man kollar hans fb. Ser inte riktigt vad han skulle tjäna på att
mörda Tess.
Jag har inte kunnat se hans vänner på fb, men jag kunde se särbons fbvänner, och många där med samma efternamn som MGM är från Australien, så jag håller med. Australiensare. Men med irländskt påbrå.....högst troligt föräldrar som utvandrat från Irland någon gång på 1960-talet. Hans efternamn är klart iriskt. Någon i tråden gick tidigt ut med "irländaren", amerikanen......
Särbon var även fb-vän med bartenderinnan på Nancys.......kan ha varit svårt att ha hållit vänsterprassel hemligt då......
Intressant om MGM plötsligt sitter i rullstol i Australien (om det nu är rätt tolkat). Enligt tidiga uppgifter i tråden så hade Thess förut jobbat med försäkringar och finans, där hon blev utbränd.
Kan Thess ha hotat med att informera myndigheter/försäkringsbolag i Australien om att MGM INTE använder rullstol i Sverige?
Vild spekulation av mig.