2018-10-13, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermannen
Vet man att hon dog det datumet ? Hon hittades ju först i september.

Om Tess var full kan hon ha dött av andra orsaker, tex. kvävts av sina spyor, ramlat och slagit huvudet i en sten. Känner själv till alkoholister som dött på det viset.

Kan Tess ha begett sig till Arlanda på egen hand och sen fallit ihop av någon anledning? Känner man ens till dödsorsaken ?
Jag vet iaf vid ett tillfälle för ca tre år sen då var hon väldigt onykter och somnade på gräsmattan utanför sin bostad och sov där hela natten, men jag är helt säker på som jag skrivit att så var det inte denna gången.
Citera
2018-10-13, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hera2018
Din beskrivelse köper jag inte, av flera olika anledningar. Väldigt långsökt.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrFlygmyra
... sannolikt att en man med flickvän/särbo ägnar sin sista kväll innan en utlandsresa åt ett vänsterprassel, att prasslet sen både ska följa med till Arlanda och vinka av och till sist köra hans Audi RS5 därifrån på fyllan, men att det slutar med att han antingen råkar ha ihjäl henne och dumpar kroppen lite halvhjärtat eller tvingar henne att gå ur nära platsen där hon till slut hittades och att han sen dessutom är iskall nog att flyga iväg direkt efteråt?

För vad det är värt håller jag med om att de varianter av vinka-av teorier jag sett hittills verkar snurriga och osannolika av många skäl.
Citera
2018-10-13, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
För vad det är värt håller jag med om att de varianter av vinka-av teorier jag sett hittills verkar snurriga och osannolika av många skäl.
Ja, hur skulle hon då tagit sig hem efter krogkvällen? Nej, så långsökt faktiskt.
Citera
2018-10-13, 23:27
Medlem
Lazermannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Han behöver inte skriva recensionen utifrån att han själv satti rullstolen, utan att sällskap gjorde det och han förmedlar sin egen känsla av service OM han hade gjort det. Inget märkligt, såvida han inte gav sig själv ett alibi, vilket verkar oerhört långsökt.

Han skrev: And the service was great (was in a wheelchair)

Antar att mr G satt i rullstol.

Är rätt säker på att G är australiensare då de flesta av hans fb vänner med samma efternamn bor just i AUS.

G är ensam skriven på sin adress i Järfälla, har två barn och verkar ha bott länge i Sverige.

Man får inga psykopatvibbar av G när man kollar hans fb. Ser inte riktigt vad han skulle tjäna på att
mörda Tess.
Citera
2018-10-13, 23:28
Medlem
Citat:
G & T hade två gemensamma nämnare.

-Både gillade krogen
-Båda bodde i Järfälla

Antar att de träffades just på krogen.

G är rik T var fattig

G bjussade på några öl, snart blev det lite intimt hemma hos T.

G var nöjd, men T kände sig utnyttjad och började dampa på T.

G har redan en partner och ville avsluta relationen, men inte T.

Så långt verkar det hela vara en högst vanligt förekommande historia.

Sen är det ett stort steg till att T hittas död.

Låter som om du endast spekulerar vad som skulle kunna ha hänt ?! Eller vet du 100% säkert ?
Citera
2018-10-13, 23:34
Medlem
Citat:

Är rätt säker på att G är australiensare då de flesta av hans fb vänner med samma efternamn bor just i AUS.

G är ensam skriven på sin adress i Järfälla, har två barn och verkar ha bott länge i Sverige.

Man får inga psykopatvibbar av G när man kollar hans fb. Ser inte riktigt vad han skulle tjäna på att
mörda Tess.
Det är just det luriga med psykopater, det syns inte.
Citera
2018-10-13, 23:36
Medlem
Citat:
Just att kroppen har hittats i skogen vid Arlanda är märkligt. Dock är företagaren väl bekant med Arlanda då han har flugit väldigt mycket den senaste tiden.

Det är märkligt med Arlanda, det har du en poäng med.

Man kan gissar att det som hänt T är något i stunden uppkommet snarare än något planerat och vidare att händelseförloppet som slutade med att T dog började nära Kalhäll.

I så fall, varför Arlanda? På något vis kanske svaret är att det finns en koppling till flygresor.

T kanske lämnades på platsen där hon hittades ett tag efter att hon dog. Någon kanske löste problemet med hennes kropp i desperation i sista minuten före en resa. Då blev det bara var det blev. Närmaste undanskymda plats innan bilen skulle parkeras inför resan.

Edit; kan T ha varit kvar i sin lägenhet ett tag efter att hon dog? Det tog ett bra tag innan någon gick in där efter att hon försvann om jag minns rätt.
Senast redigerad av flushbuch 2018-10-13 kl. 23:48.
Citera
2018-10-13, 23:41
Medlem
Citat:
mörda Tess.

Det kan ju vara något som bara hänt, även om G inte är någon ond psykopat. Ett tjafs på fyllan som gått för lång, urartat i våld som dessutom tagit förskräckligt illa. T hade ju tyvärr varit i liknande situationer tidigare, även om ingen av de tidigare slutat i närheten av så illa. Det finns i alla fall en historia med T och den typen av situationer.
Senast redigerad av flushbuch 2018-10-13 kl. 23:44.
Citera
2018-10-13, 23:55
Medlem
Citat:
Vet man att hon dog det datumet ? Hon hittades ju först i september.

Om Tess var full kan hon ha dött av andra orsaker, tex. kvävts av sina spyor, ramlat och slagit huvudet i en sten. Känner själv till alkoholister som dött på det viset.

Kan Tess ha begett sig till Arlanda på egen hand och sen fallit ihop av någon anledning? Känner man ens till dödsorsaken ?

Snälla läs igenom HELA tråden så får du en bild vad som hänt
Citera
2018-10-14, 02:08
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:

mörda Tess.

Jag har inte kunnat se hans vänner på fb, men jag kunde se särbons fbvänner, och många där med samma efternamn som MGM är från Australien, så jag håller med. Australiensare. Men med irländskt påbrå.....högst troligt föräldrar som utvandrat från Irland någon gång på 1960-talet. Hans efternamn är klart iriskt. Någon i tråden gick tidigt ut med "irländaren", amerikanen......

Särbon var även fb-vän med bartenderinnan på Nancys.......kan ha varit svårt att ha hållit vänsterprassel hemligt då......

Intressant om MGM plötsligt sitter i rullstol i Australien (om det nu är rätt tolkat). Enligt tidiga uppgifter i tråden så hade Thess förut jobbat med försäkringar och finans, där hon blev utbränd.

Kan Thess ha hotat med att informera myndigheter/försäkringsbolag i Australien om att MGM INTE använder rullstol i Sverige?

Vild spekulation av mig.
Senast redigerad av Marie-Antoinette 2018-10-14 kl. 02:14.
Citera
2018-10-14, 02:10
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
G & T hade två gemensamma nämnare.

-Både gillade krogen
-Båda bodde i Järfälla

Antar att de träffades just på krogen.

G är rik T var fattig

G bjussade på några öl, snart blev det lite intimt hemma hos T.

G var nöjd, men T kände sig utnyttjad och började dampa på T.

G har redan en partner och ville avsluta relationen, men inte T.

Så långt verkar det hela vara en högst vanligt förekommande historia.

Sen är det ett stort steg till att T hittas död.

Det är ett stort steg mellan att spekulera och ha teorier uppbyggda av någonting som styrker det, till att bara fabulera som du gör.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/polisens-svarigheter-efter-misstankta-mordet-pa-tess/

Om nu Tess var så välkänd på krogar i Jakan, är det konstigt att ingen sett henne på Nancys den aktuella kvällen. Vore väldigt intressant att veta på vilka grunder GA häktades.
Senast redigerad av PlanBoksBok 2018-10-14 kl. 02:18.
Citera
2018-10-14, 02:45
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Det är ett stort steg mellan att spekulera och ha teorier uppbyggda av någonting som styrker det, till att bara fabulera som du gör.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/polisens-svarigheter-efter-misstankta-mordet-pa-tess/

Om nu Tess var så välkänd på krogar i Jakan, är det konstigt att ingen sett henne på Nancys den aktuella kvällen. Vore väldigt intressant att veta på vilka grunder GA häktades.

Jaa, det kan man undra. Men utifrån nedanstående spec så känns målet minst sagt ”en aning” tunt.

Citat:
”Enligt åklagare har mordet skett någon gång mellan den 18 augusti och 29 september ”på okänd plats”.”

Om det är vad åklagaren har att komma med så lär det ju inte bli någon omhäktning.

Tillägg: Det ser ut som en utredningshäktning, som dessutom inte gett någonting.
Senast redigerad av LeeVan 2018-10-14 kl. 02:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in