Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-07, 06:03
  #1
Medlem
Phobiazis avatar
Så error koder är väl inget nytt med PS 4.
Har beställt en extern hdd som extended storage. Tidigare hade jag problem med spel som fick error konstant men nu verkar det mest vara de utan skiva det gäller. Ps4 supporten har ju samma tips som vid release - original hdd som är magisk eller skicka iväg konsol.

Så bortsett från backup and restore, har ni tips? Rebuild database gör jag redan 2 gång per månad. Error koderna är de vanliga att det är nå med system software eller application error, dvs de som mer verkar standard än undantag...

Om. Inget fungerar - ser noll om vad kostnad kan bli om man skickar iväg nån som vet?

Undrar även om det går att lägga in webbläsarskydd via typ usb ist för att betala för deras Micro i store vilket känns otroligt girigt..

Tack på förhand 👍
Citera
2018-09-07, 06:25
  #2
Medlem
Mia-Rovys avatar
Mitt tips är att skriva vad problemet är här istället, så kan någon nog hjälpa.

Då menar jag att skriva hela felmeddelandet inklusive detaljer. Ordet "error" betyder "fel", det säger inte någon någonting särskilt av värde.

Men du fick med att det är något med mjukvaran, fördelen med mjukvaruproblem är väl att det i de allra flesta fall beror på mjukvaran, således krävs sällan fysisk undersökning av maskinen.

Webbläsarskydd och nya hårddiskar känns som konstiga handlingar när man inte känner till problemet. Som att köpa nya däck varje gång bilen krånglar.


Jag har inte själv en PS4 och vet inte om jag kan hjälpa, men hjälpen blir så mycket bättre när man kan ta del av loggar och felmeddelanden till fullo.

Ofta så kan man identifiera exakt vad som går fel, och ibland kan problemet vara väldigt lätt att fixa eller komma runt själv. När man vet vad som går fel blir det lättare att komma förbi det. Kanske räcker det att byta användarnamn, sätta något lösenord, uppdatera något, (in-)aktivera en funktion eller liknande?

En snabb Googling visar att felloggar går att finna under (Settings) > [System] > [Error History]:
https://manuals.playstation.net/docu...orhistory.html
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2018-09-07 kl. 06:44.
Citera
2018-09-10, 18:44
  #3
Medlem
Phobiazis avatar
Oj sry det är CE-36329-3 vilket är fel i system software/program samt den gamla applikation error koden CE-348780-0

Inte första gången de kommer hela tiden, men nu är det bara store köpta spel det gäller.. Sist bytte jag väl hdd o ominstallera 3ett antal ggr.. Testade initiera nu med extern men ja, tråkigt när det kommer tillbaka jämt liksom ><
Citera
2018-09-27, 22:13
  #4
Medlem
Phobiazis avatar
CE-36329-3 är det Ps4 update som fixat det igen? Nu har jag testat allt utom original hdd vilket får bli när jag återhämtat mig, många verkar dock ha liknande sedan 5.50 eller så, bör man vänta på ny update till att börja med? Det var fel att tro att det bara påverkar psstore spel btw!

Och om det nu blir att man måste skicka in på reperation med denna felkod, dvs error system software, någon som har erfarenhet av eventuella kostnader? Tycks inte hitta nå priser alls..? 🤔
__________________
Senast redigerad av Phobiazi 2018-09-27 kl. 22:15.
Citera
2018-09-28, 08:47
  #5
Moderator
^Eazs avatar
Ändrade rubrik från "PS store spel går knappt att spela (error)" till "PS store spel går knappt att spela (error) [Ps4 error CE-36329-3 /Mod ]"

/Mod
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback