2018-09-06, 20:18
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Att värva en person som redan varit verksam i två partier kan aldrig vara en stor värvning för ett normalt och stabilt parti.

Och det är då en sanning bara för att du hävdar så?

Snälla vännen, han har varit medlem i KD sedan 1998, knappast någon som hoppar runt på pin kiv.
Citera
2018-09-06, 20:20
Medlem
Äh vem bryr sig, skitfolk, skitparti, skitvärvning!
Citera
2018-09-06, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Tja kanske. Klumpigt var det iaf.
Och det kommer varken gynna SD eller KD. Att byta parti dagar innan valet är rätt korkat. Weimers hade kunnat gå över efter valet och haft ett visst politiskt förtroende kvar. Nu framstår han som en opålitlig opportunist.
Överhuvudtaget har jag svårt att förstå varför man tycker det är bra att man lyckas rekrytera politiker från andra partier,

det är en sak om man i sin ungdom har en annan uppfattning och provar sig fram men hur ska man tolka den här killen Weimers?

Ljög han förut under åratal när han var KD om vad han står för? Kommer han ljuga igen nu när han är SD
Citera
2018-09-06, 20:22
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Vem är denne Charlie Weimers, jag har aldrig hört talas om honom...? Knappast nån STOR värvning eller...?
Citera
2018-09-06, 20:27
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Tack för länken. Då förstår jag att du blev lurad av Hägglund.

Oj! Göran Hägglund har ju varit partiledare för KD, han har alltså blivit gravt senildement stackaren? Eller en stor lögnare, det är nog en ganska duglig person SD värvat, när Göran blivit så hatisk för detta...

Han har varit KD:är i 20 år, mer än halva sitt liv, detta tycker Hägglund är relativt kort tid...
Citera
2018-09-06, 20:29
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RemyLaCroix
Överhuvudtaget har jag svårt att förstå varför man tycker det är bra att man lyckas rekrytera politiker från andra partier,

det är en sak om man i sin ungdom har en annan uppfattning och provar sig fram men hur ska man tolka den här killen Weimers?

Ljög han förut under åratal när han var KD om vad han står för? Kommer han ljuga igen nu när han är SD

Du verkar inte ha läst tråden. Googla Engelbrekt och Weimers.
Citera
2018-09-06, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Du verkar inte ha läst tråden. Googla Engelbrekt och Weimers.
Aha det var intressant. Hade ingen aning om det faktiskt har inte hört talas om killen förrän idag. Men det blev faktiskt inte mindre märkligt nu...
Citera
2018-09-06, 21:09
Medlem
Starbacks avatar
Åkesson är skitglad och är redan ute i media och skryter om denna värvning. Själv undrar jag om partiet kunde ha begått ett värre nerköp.

Kristdemokraterna är väl totalt olämpligt att värva från. Är/Var han troende också? Snart står väl både Ebba och Lars Adaktusson och knackar på dörrn. Snacka om att skada partiet. Snacka om nerköp.
Citera
2018-09-06, 21:30
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
En variant är att han ville suga ut maximal lön och ersättningar från EU-parlamentet genom att stanna så länge som möjligt. Gissningsvis kommer inte SD att betala lika mycket. Därför valde han att stanna kvar utan att säga upp sig ända tills idag.

Man kan applicera vanlig "arbetspolicy" på detta. En befattningshavare kan ju vara i valet och kvalet var man skall lägga sin kraft (tänk, hög tjänsteman på ett stort företag, en marknadschef eller en säljchef som överväger att byta arbetsgivare). När saken är klar och besked ges brukar man på sin höjd få hämta sina privata grejor från skrivbordet - om nu inte personalavdelningen städar själva och skickar alltsammans i en flyttlåda per taxi...

Det som gäller är ju att säga som det är, och i den politiska sfären kan det säkert bli frågor om lojalitet. Men EGENTLIGEN handlar det mer om att man hittat ett bättre hockeylag att spela i - alltså inget som skall behöva väcka känslor. Mogna ledare brukar till och med gratulera konkurrenten till att ha fått en bra "spelare", men det går väl inte i just detta läget.

Att SD värvar kunnigt folk med en bred politisk kompetens kan väl inte ens SD:s antagonister egentligen förundra sig över - givet opinionen och den förskräckliga sörja som annars skulle skapas om SD:s B-lag får något att säga till om. Risken för detta är ju uppenbar.
Citera
2018-09-06, 21:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomodoFall
Vilket är rätt jävla blamerande för hans del. Han har ju valt att delta i ett bögdyrkande satanistparti utan att säga ett skit och hans enda öppna invändning mot folkutbytet är att det är för många muslimer.

Han är alltså typentypen av konservativ som vill ersätta svensken med asiater istället för araber och tycker illa om islam eftersom de försvårar sodomi och hor.

Kanske är jag orättvis, men han svårt att tro att någon kan överleva senaste årtiondenas svenska partipolitik utan att vara antingen en råtta eller sekulär multikultiproggare i själ och hjärta

Gillar inte heller direkt att SD åsidosätter någon lojalist för att belöna ett allianshjon som medverkat till eländet. Det skickar inte direkt signaler om lojalitet och heder från toppen.

Hela poängen med SD är ju att få ut sjuklöverkreatur ur riksdagen och helst inför riksrätt, inte att de ska byta flagg och fortsätta ungefär som vanligt men vara lite småstränga mot de värsta muslimerna.

Får se hur det går, men verkar ju vara ett fortsatt steg i riktning mot att SD aktivt blir en del av etablissemanget snarare än att de störtar det.
För att korta ner ditt svar. Du hade alltså, som vanligt, fullständigt fel.
Citera
2018-09-06, 21:57
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomodoFall
Jag beundrar absolut både israeliska och diasporajudars mycket stora kapacitet att påverka politiskt och kulturellt samt att utan hänsyn till andra och utan ursäkter sätta den egna gruppen först. Det är ju precis det jag vill ha av mitt eget folk och våra ledare.

Men den diskussionen hör ju inte till tråden utan det relevanta är att Charlie Weimers uttryckt långt mer bekymmer och ömkan över små lidanden för judar än han har över svenskar som fått sina liv och kroppar sönderslitna.

Och då är frågan om han gör så av taktiska skäl, dvs använder judar som en proxygrupp för svenskar då man inte får bli arg över att invandrare skadar svenskar men alltid får gå till strid för judar. Eller om han är en Israel-uber-alles-"kristen" som på riktigt harmas mer över att någom sätter eld på en soptunna bredvid en synagoga än att en elvaårig svensk flicka slits itu av en lastbil.

I det fall han är mer lojal mot judar och Israel än mot svenskar så får det ju ses som en rätt dålig rekrytering ur nationslistisk synvinkel.
Ge gärna oss okunniga en länk eller dylikt.
Citera
2018-09-06, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
För att korta ner ditt svar. Du hade alltså, som vanligt, fullständigt fel.
På vilket sätt då? Det enda jag sett om honom än i tråden är att han varit kvar i KD under tiden partiet totaldegenererade, att han engagerar sig mer känslomässigt för judar än för svenskar och att han är för arbetskraftsinvandring och mot särskilt muslimsk invandring.

Observationer som i sig är konsistenta både med högerglobalism och eu-federalism (superdåligt) och kryptonationalism (bra). Givet grundsammansättningen både i landet och KD torde det tidigare vara hyggligt mycket troligare än det senare.

Menar du att det finns något i hans politiska gärning som tydligt pekar på genuin nationalism, dvs sverige åt svenskarna, och utesluter bombhögerglobalism så får du gärna visa på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in