2018-09-06, 22:08
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomodoFall
På vilket sätt då? Det enda jag sett om honom än i tråden är att han varit kvar i KD under tiden partiet totaldegenererade, att han engagerar sig mer känslomässigt för judar än för svenskar och att han är för arbetskraftsinvandring och mot särskilt muslimsk invandring.

Observationer som i sig är konsistenta både med högerglobalism och eu-federalism (superdåligt) och kryptonationalism (bra). Givet grundsammansättningen både i landet och KD torde det tidigare vara hyggligt mycket troligare än det senare.

Menar du att det finns något i hans politiska gärning som tydligt pekar på genuin nationalism, dvs sverige åt svenskarna, och utesluter bombhögerglobalism så får du gärna visa på det.
Ditt påstående var att han "valsat runt bland olika partier", medan jag kunde påvisa att han varit medlem i KD sedan 1998 och att han gick med i KD när han var 16 år. Således har du fulltändigt fel.

Vad är det du inte förstår?
Citera
2018-09-06, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Ge gärna oss okunniga en länk eller dylikt.
Finns en debattartikel i Nya Wermlandstidningen där han lägger ut texten om svenska judars lidande. Vilket alltså innefattar noll gruppvåldtäkter och mord från blatteriet. Utgår från att han inte skrivit ngn liknande text om svenskar eftersom han då rimligen redan uteslutits ur KD.

https://nwt.se/asikter/debatt/2017/12/19/tvingas-judarna-att-lamna-sverige
Citera
2018-09-06, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ditt påstående var att han "valsat runt bland olika partier", medan jag kunde påvisa att han varit medlem i KD sedan 1998 och att han gick med i KD när han var 16 år. Således har du fulltändigt fel.

Vad är det du inte förstår?
Du svarar fel person i den frågan om du tittar tillbaka i historiken. Helt och hållet mitt fel som hoppade in i en diskussionskedja med en post som egentligen inte hörde dit.
Citera
2018-09-06, 22:22
Medlem
bax88s avatar
Är han ättling till Kanaans folk eller skulle det vara ett z i slutet på namnet då?
Citera
2018-09-06, 22:28
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Finns en debattartikel i Nya Wermlandstidningen där han lägger ut texten om svenska judars lidande. Vilket alltså innefattar noll gruppvåldtäkter och mord från blatteriet. Utgår från att han inte skrivit ngn liknande text om svenskar eftersom han då rimligen redan uteslutits ur KD.

https://nwt.se/asikter/debatt/2017/12/19/tvingas-judarna-att-lamna-sverige

Där säger han mest hur det är. Åk till Kista centrum, vilken dag som helst klockan 19:45, och kolla om du inte tror mig.
Citera
2018-09-06, 22:35
Medlem
MurderOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Weimers på facebook:

https://www.facebook.com/weimers/posts/10155504789600807?__tn__=K-R
Ett av de kraftfullaste inlägg i debatten jag någonsin sett.

Med den insikten kan jag inte förstå hur han kunnat stå ut med att vara med i 7-klövern.

Om DU anser att Sverige garanterat inte kommer att vandra samma väg som Belgien så skulle jag vilja höra vilka skäl som anförs för detta.
Senast redigerad av MurderOne 2018-09-06 kl. 22:38.
Citera
2018-09-06, 22:40
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Direkt därefter står det:

Man kan undra varför kristdemokraterna skulle behövt ha "rejäla resonemang" kring Weimers uppfattningar, om man nu inte ens har varit kristdemokrat?

Hur som helst var han alltså med i Moderaterna och MUF senast för 20 år sedan. Du får själv bedöma om ett byte av parti vart 20:e år innebär flera byten på "relativt kort tid".

https://sv.wikipedia.org/wiki/Charlie_Weimers

Nä, det gör jag inte och Hägglund missledde uppenbarligen med flit där. Hade det varit tredje partiet på 20 år för någon som idag är 60 så hade det varit ett argument värt att åtminstone diskuteras, men nu är det verkligen inte det

Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Åkesson är skitglad och är redan ute i media och skryter om denna värvning. Själv undrar jag om partiet kunde ha begått ett värre nerköp.

Kristdemokraterna är väl totalt olämpligt att värva från. Är/Var han troende också? Snart står väl både Ebba och Lars Adaktusson och knackar på dörrn. Snacka om att skada partiet. Snacka om nerköp.

Spelar väl ingen roll om han är troende? Han är som de allra flesta svenskar antagligen väldigt sekulär
Citera
2018-09-06, 22:41
Medlem
Citat:
Där säger han mest hur det är. Åk till Kista centrum, vilken dag som helst klockan 19:45, och kolla om du inte tror mig.
Jag bor i nära anslutning till ett avsevärt värre område. Antisemitism är ett totalt icke-problem eftersom det inte finns några judar här att trakassera. Antisvenskhet, antivithet och vanligt blattestök och brott som drabbar svenskar är däremot enorma problem.

Det är inte judar i Sverige som betalar blatteskatten. Judar har nämligen råd att undvika blattar. Det har inte alla svenskar.

Svenskar har gissningsvis utsatts för tiotusentals gånger mer våld och förnedring av invandrare än vad judar har. Därför blir jag upprörd när det är tiotusentals spaltmeter mer text för att försvara judar än svenskar från blattevåld. Judar har makt och kapacitet att slippa blattevåldet. Det har inte Kevin i Rosengård.

Det är svenskar som behöver skydd i Sverige, inte judar. Därför är det mycket obehagligt med politiker som lägger enormt mycket krut på att skydda och hjälpa judar som har kontakter, välstånd och en flyktväg till Israel och inget alls på att skydda värnlösa svenskar som r fast i mångkulturen.

Vem tror du behöver mest skydd och stöd, den enda blonda tjejen i Rosengård eller Peter Wolodarskis dotter?
Citera
2018-09-06, 22:47
Medlem
Citat:
Åkesson är skitglad och är redan ute i media och skryter om denna värvning. Själv undrar jag om partiet kunde ha begått ett värre nerköp.

Kristdemokraterna är väl totalt olämpligt att värva från. Är/Var han troende också? Snart står väl både Ebba och Lars Adaktusson och knackar på dörrn. Snacka om att skada partiet. Snacka om nerköp.

Har man en partiledare som skyltar med att han ber flera gånger per dag kan väl inte en troende värvning från just KD ses som olämplig eller nåt som skadar partiet av just den anledningen iallafall.
Citera
2018-09-06, 22:59
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Jag bor i nära anslutning till ett avsevärt värre område. Antisemitism är ett totalt icke-problem eftersom det inte finns några judar här att trakassera. Antisvenskhet, antivithet och vanligt blattestök och brott som drabbar svenskar är däremot enorma problem.

Det är inte judar i Sverige som betalar blatteskatten. Judar har nämligen råd att undvika blattar. Det har inte alla svenskar.

Svenskar har gissningsvis utsatts för tiotusentals gånger mer våld och förnedring av invandrare än vad judar har. Därför blir jag upprörd när det är tiotusentals spaltmeter mer text för att försvara judar än svenskar från blattevåld. Judar har makt och kapacitet att slippa blattevåldet. Det har inte Kevin i Rosengård.

Det är svenskar som behöver skydd i Sverige, inte judar. Därför är det mycket obehagligt med politiker som lägger enormt mycket krut på att skydda och hjälpa judar som har kontakter, välstånd och en flyktväg till Israel och inget alls på att skydda värnlösa svenskar som r fast i mångkulturen.

Vem tror du behöver mest skydd och stöd, den enda blonda tjejen i Rosengård eller Peter Wolodarskis dotter?

Kortfattat: Danderyd vill inte ha muslimska böneutrop.
Citera
2018-09-06, 23:08
Medlem
Citat:
Kortfattat: Danderyd vill inte ha muslimska böneutrop.
Så långt, så bra. Men sträcker man sig inte längre än att värna Danderyd är man ju inte annat än ett kräk som överger den del av folket som redan lider i mångkulturen.

Frågan är ju om man också vill slå sönder svenska arbetares villkor genom massimportering av billiga ukrainare, sänka IT-folks status och lön genom att ta in ett indiskt låglönekast, förflytta makten till Bryssel eller fortsätta folkutbytet med kristna blattar istället för muslimska. Det är nämligen sånt som den antijihadiska globalisthögern brukar gilla och det är den jag räds att Weimers tillhör snarare än sund nationalism som sätter folket först.
Citera
2018-09-07, 00:12
Medlem
Citat:
Är/Var han troende också?

Troende katolik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto