Citat:
Ursprungligen postat av
Flashsmash
Om judarna lyckats sänka ett helt land borde vi väl ändå se upp till dem?
Jag beundrar absolut både israeliska och diasporajudars mycket stora kapacitet att påverka politiskt och kulturellt samt att utan hänsyn till andra och utan ursäkter sätta den egna gruppen först. Det är ju precis det jag vill ha av mitt eget folk och våra ledare.
Men den diskussionen hör ju inte till tråden utan det relevanta är att Charlie Weimers uttryckt långt mer bekymmer och ömkan över små lidanden för judar än han har över svenskar som fått sina liv och kroppar sönderslitna.
Och då är frågan om han gör så av taktiska skäl, dvs använder judar som en proxygrupp för svenskar då man inte får bli arg över att invandrare skadar svenskar men alltid får gå till strid för judar. Eller om han är en Israel-uber-alles-"kristen" som på riktigt harmas mer över att någom sätter eld på en soptunna bredvid en synagoga än att en elvaårig svensk flicka slits itu av en lastbil.
I det fall han är mer lojal mot judar och Israel än mot svenskar så får det ju ses som en rätt dålig rekrytering ur nationslistisk synvinkel.