Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-09-05, 14:58
  #13
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
...eller säcken jag talade om i ett par inlägg upp.

Förstår fortfarande inte varför man skulle vilja slå sönder händerna på något hårt och stumt när en säck fyller behovet på ett alldeles utmärkt och betydligt mer skonsamt sätt.

Förslaget var väl ändå att göra armhävningar med knogarna på en yta som gick från mjukt till hårt eller likställer du det med att slå på något hårt och stumt?
2018-09-05, 23:06
  #14
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Förslaget var väl ändå att göra armhävningar med knogarna på en yta som gick från mjukt till hårt eller likställer du det med att slå på något hårt och stumt?
Såg nu, så var det.

Ja det låter i sammanhanget betydligt bättre.
2018-09-06, 01:45
  #15
Medlem
Jag vill understryka att jag inte menar övningar mot t ex boxningssäck, utan övningar som verkligen ger (jag inser att det säkert kräver minst 5 års härdning av skelett i händerna) en persons händers skelett en sådan härdning att man kan slå genom plankor, krossa vissa typer av stenar (givetvis inte någon riktigt hård typ av sten), eller om det är cementblock kanske jag blandar ihop med, osv.
2018-09-06, 06:23
  #16
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Against-modernity
Jag vill understryka att jag inte menar övningar mot t ex boxningssäck, utan övningar som verkligen ger (jag inser att det säkert kräver minst 5 års härdning av skelett i händerna) en persons händers skelett en sådan härdning att man kan slå genom plankor, krossa vissa typer av stenar (givetvis inte någon riktigt hård typ av sten), eller om det är cementblock kanske jag blandar ihop med, osv.

Det finns enannan tråd här på flashback som beskriver just detta som ts är ute efter, man kan bla läsa:

"Det du beskriver skulle inte jag kalla mikrofrakturering, du har ju eg ingen kontroll på vad du tillfogar dig själv för skada? Mikrofrakturering som operationsmetod är väldigt kontrollerad (dvs man borrar ett antal mycket små hål i skelettet) och vad jag förstår är långtidsresultaten inte så uppmuntrande, jag tvivlar på att det finns evidens i detta: "

inlägg 19 i (FB) Risker med att härda skelettdelar i händerna medelst mikrofrakturer?

Vad är mikrofrakturering?
http://episurf.com/sv/microfracturing/

5 knep som stärker skelettet!
2018-09-06, 07:57
  #17
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Det finns enannan tråd här på flashback som beskriver just detta som ts är ute efter, man kan bla läsa:

"Det du beskriver skulle inte jag kalla mikrofrakturering, du har ju eg ingen kontroll på vad du tillfogar dig själv för skada? Mikrofrakturering som operationsmetod är väldigt kontrollerad (dvs man borrar ett antal mycket små hål i skelettet) och vad jag förstår är långtidsresultaten inte så uppmuntrande, jag tvivlar på att det finns evidens i detta: "

inlägg 19 i (FB) Risker med att härda skelettdelar i händerna medelst mikrofrakturer?

Vad är mikrofrakturering?
http://episurf.com/sv/microfracturing/

5 knep som stärker skelettet!
Med detta sagt låses tråden och vidare diskussion förs i (FB) Risker med att härda skelettdelar i händerna medelst mikrofrakturer?.

Tråd låst/Mod
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback