Citat:
Ursprungligen postat av
Panshiri
Jag har varit på darknet flera gånger och det enda som finns i thw (The Hidden Wiki) är barnporr och droger. Visst barnporr klarar jag av, men jag vill inte få det presenterat framför mitt ansikte.
Det finns så betydligt mycket mer på Darknet än barnporr, Man uppskattar att Deepweb (som Darknet är en del av) är 90% av internet och den vanliga "webben" resterande 10%
Så enligt dig så skulle 90% av världens internet enbart bestå av barnporr ?
Det jag menar med detta är att enbart ca: 10% indexeras och syns för Google och andra indexerings maskiner. Resten är vad som kallas Deepweb där ex Darknet ingår. Själv har jag drällt omkring ganska mycket via Gopher, då jag startade min nätbana med detta innan www slog igenom för folk.
Det finns mängder av intressant information som aldrig dyker upp på www och det handlar inte om barnporr och terrorist recept på bomber. Läckta NASA filer, forskningsrapporter och mycket annat kul går att hitta.
Förutom Gopher och Darknet så finns ju ex I2P och en massa P2P nätverk som anses tillhöra deepweb och som inte indexeras av "vanliga nätet"