• 1
  • 2
2018-09-04, 07:12
Medlem
Är det möjligt att officiell media sprider lögner om påstådda hemska saker på darknet (typ barnporr och jihadism) för att hålla människor borta från annat som de inte vill att människor ska läsa (typ läckor av vetenskaplig forskning, medicinformler och regeringshemligheter)? Så som det låter i den officiella propagandan skulle det vara lika oundvikligt att det dök upp barnporr på deep web som att det dök upp reklamannonser på Google, men jag har använt TOR till att ta mig runt betalväggar på vetenskapliga artiklar och inte sett någon barnporr alls. Att polisen påstår att det skulle visas övergrepp mot allt yngre barn samtidigt som de psykiatrer de hänvisar till hävdar att det finns olika sorters pedofiler som tänder på olika åldrar på barn går inte ihop. Det låter snarare som ett fall av "fisken växer på ljugarbänken". Vad gäller islamisk jihadism finns det också motsägelser i den officiella versionen. Islam är en religion vilket medför att islamisterna tror på ett liv efter döden, de som självmordsbombar eller ger sig in i mycket farliga strider är ju uppenbart beredda att dö. Varför skulle då en jihadist bry sig om att dölja sin identitet på internet?

Nej, tro inte på lögnerna. Tacka vet jag vetenskaplig information på darknet som regeringen försöker dölja med lögner, på exempelvis Sci-Hub och Four Thieves Vinegar.
Citera
2018-09-04, 07:16
Bannlyst
Jag har varit på darknet flera gånger och det enda som finns i thw (The Hidden Wiki) är barnporr och droger. Visst barnporr klarar jag av, men jag vill inte få det presenterat framför mitt ansikte.
Citera
2018-09-04, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panshiri
Jag har varit på darknet flera gånger och det enda som finns i thw (The Hidden Wiki) är barnporr och droger. Visst barnporr klarar jag av, men jag vill inte få det presenterat framför mitt ansikte.

Någon skit kanske det finns men knappast i närheten av så mycket som officiell media påstår. Jag har i alla fall inte sett någon barnporr alls när jag har använt TOR (inte för att jag har använt sådan browser jättemycket, och har förresten aldrig sökt efter sådan skit, men dyker det inte upp någon skit efter några få användningar tyder det på att mängden skit inte är särskilt stor), däremot har jag hittat vetenskapliga artiklar genom Sci-Hub och kringgått betalväggar. När jag har letat information om piratkopiering av medicin har det hänt exakt en gång att någon har annonserat för droger, vilket framstår som en låg procentandel jämfört med vad som påstås officiellt.
Citera
2018-09-04, 08:16
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oxytocinmyten
Någon skit kanske det finns men knappast i närheten av så mycket som officiell media påstår. Jag har i alla fall inte sett någon barnporr alls när jag har använt TOR (inte för att jag har använt sådan browser jättemycket, och har förresten aldrig sökt efter sådan skit, men dyker det inte upp någon skit efter några få användningar tyder det på att mängden skit inte är särskilt stor), däremot har jag hittat vetenskapliga artiklar genom Sci-Hub och kringgått betalväggar. När jag har letat information om piratkopiering av medicin har det hänt exakt en gång att någon har annonserat för droger, vilket framstår som en låg procentandel jämfört med vad som påstås officiellt.

Det är förmodligen enkelheten dom syftar på då. Allt som är olagligt tex vapen och droger är mycket enkelt att hitta och handla med än på öppna webben och det blir mycket svårt att spåra någon som handlar droger och skit på darknet.
Citera
2018-09-04, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Det är förmodligen enkelheten dom syftar på då. Allt som är olagligt tex vapen och droger är mycket enkelt att hitta och handla med än på öppna webben och det blir mycket svårt att spåra någon som handlar droger och skit på darknet.

Det görs inte bara påståenden om enkelhet utan även om mängd. Till exempel när det påstås att 20% eller mer av darknet skulle bestå av barnporr vilket jag som har gjort närmare hundra TOR-sökningar efter vetenskap och en del medicinskt och inte sett någon barnporr alls vet inte stämmer. Detta trots att en del av de medicinska sökord jag sökt på och då trodde var helt oskyldiga enligt vad jag senare hörde kunde missuppfattas som annat. Bättre att fler börjar använda dark web till att hitta betalväggad vetenskaplig information och patentbrytande instruktioner som är olagliga fast de inte på något sätt är omoraliska utan tvärt om behövs för att överleva kommande klimatkatastrofer och pandemier. Man kan ju inte sluta andas för att det finns en risk att någon kanske släpper ut giftgas.
Citera
2018-09-04, 09:24
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:

Det finns så betydligt mycket mer på Darknet än barnporr, Man uppskattar att Deepweb (som Darknet är en del av) är 90% av internet och den vanliga "webben" resterande 10%

Så enligt dig så skulle 90% av världens internet enbart bestå av barnporr ?

Det jag menar med detta är att enbart ca: 10% indexeras och syns för Google och andra indexerings maskiner. Resten är vad som kallas Deepweb där ex Darknet ingår. Själv har jag drällt omkring ganska mycket via Gopher, då jag startade min nätbana med detta innan www slog igenom för folk.

Det finns mängder av intressant information som aldrig dyker upp på www och det handlar inte om barnporr och terrorist recept på bomber. Läckta NASA filer, forskningsrapporter och mycket annat kul går att hitta.

Förutom Gopher och Darknet så finns ju ex I2P och en massa P2P nätverk som anses tillhöra deepweb och som inte indexeras av "vanliga nätet"
Citera
2018-09-04, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Det finns mängder av intressant information som aldrig dyker upp på www och det handlar inte om barnporr och terrorist recept på bomber. Läckta NASA filer, forskningsrapporter och mycket annat kul går att hitta.

Precis vad jag menar. Vad gäller den senaste skräckpropagandan om "skapade supervirus" är det ju bara löjligt att någon som har kunskaperna skulle tro att de behövde skapa en pandemi för att minska jordens befolkning. Så som det utvecklas resistenta bakterier, folk flyttar runt och global uppvärmning sprider virusbärande insekter så att nya sorter träffas kommer mördarpandemier att uppstå naturligt oavsett vad människor gör eller låter bli att göra. För att någon ska överleva är det bättre att så många människor som möjligt får tillgång till läckt forskning genom deep web så att de kan prova sätt att göra sig immuna. Det finns även många användningsområden redan idag, med dagens vårdköer i Sverige är det inte bara ulandsmänniskor som behöver piratkopiera mediciner från Four Thieves Vinegar för att få sin behandling i tid. Även läckta NASA-filer kan ju vara bra att veta om en medelstor asteroid som inte kommer att utplåna allt liv utan bara en del är på väg, så att man vet var man ska ta skydd.

Någon borde starta en upplysningskampanj som slår hål på myterna om deep web.
Citera
2018-09-04, 10:16
Bannlyst
Citat:
Det finns så betydligt mycket mer på Darknet än barnporr, Man uppskattar att Deepweb (som Darknet är en del av) är 90% av internet och den vanliga "webben" resterande 10%

Så enligt dig så skulle 90% av världens internet enbart bestå av barnporr ?

Det jag menar med detta är att enbart ca: 10% indexeras och syns för Google och andra indexerings maskiner. Resten är vad som kallas Deepweb där ex Darknet ingår. Själv har jag drällt omkring ganska mycket via Gopher, då jag startade min nätbana med detta innan www slog igenom för folk.

Förutom Gopher och Darknet så finns ju ex I2P och en massa P2P nätverk som anses tillhöra deepweb och som inte indexeras av "vanliga nätet"
Darknet är ca 1% av internet...
Citera
2018-09-04, 10:42
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:

Darknet och deepweb är inte samma saker.
Citera
2018-09-04, 10:56
Medlem
Citat:
Darknet och deepweb är inte samma saker.

Jag kan i så fall ha valt fel rubrik av misstag. I alla fall har Four Thieves Vinegar sina instruktioner för tillverkning av medicin av billiga ingredienser på adresser som slutar på .onion (alltså att det krävs TOR för att läsa dessa instruktioner) och jag trodde att det kallades för darknet av den anledningen. Om jag har misstagit mig om namngivningen får moderatorerna gärna ändra namn på tråden till "Lögner om deep web".
Citera
2018-09-04, 11:03
Medlem
Citat:

Se mitt föregående inlägg om namnklassifikation. Hur som helst finns det mycket läckt forskning och liknande som har adresser som slutar på .onion och detta överskrider definitivt enprocentskvoten. Jag har som sagt använt TOR till att hitta läckt forskning och ingen barnporr alls har dykt upp.
Citera
2018-09-04, 11:08
Medlem
Nu har jag i alla fall skickat ett meddelande till moderatorn gason och det kan hända att rubriken blir ändrad. Vänligen haka inte upp er på titel för mycket, det finns mycket läckt forskning och liknande som censureras som upphovsrättsbrott och är olagligt, kräver browsers som kan hitta olagliga saker men inte har något med jihad, barnporr eller ens narkotika att göra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in