• 1
  • 2
2018-08-29, 14:03
Medlem
Jag har köpt en billig skitdator. Den är verkligen pissdålig, och när jag (efter att ha grejat med inställningar och allt) kollade recensioner på CDON så visade det sig att alla som har köpt den hatar den.

Hur som helst så har nu IE försvunnit. Ikonen är borta och sökningar i Inställningar ger inget. Det går fortfarande att anpassa inställningar för IE, men att få fram själva IE går inte.

Någon som vet vad som är fel? Jag har startat om datorn tre gånger.
Citera
2018-08-29, 14:14
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Jag har köpt en billig skitdator. Den är verkligen pissdålig, och när jag (efter att ha grejat med inställningar och allt) kollade recensioner på CDON så visade det sig att alla som har köpt den hatar den.

Hur som helst så har nu IE försvunnit. Ikonen är borta och sökningar i Inställningar ger inget. Det går fortfarande att anpassa inställningar för IE, men att få fram själva IE går inte.

Någon som vet vad som är fel? Jag har startat om datorn tre gånger.

Har det kommit en rejäl uppdatering för ditt operativsystem? Explorer slutade väl Microsoft att utveckla och supporta för flera år sedan? Har du inte Microsoft Edge istället?
Citera
2018-08-29, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Har det kommit en rejäl uppdatering för ditt operativsystem? Explorer slutade väl Microsoft att utveckla och supporta för flera år sedan? Har du inte Microsoft Edge istället?

Äh, jag hittade IE i dokumentmappen nu. Däremot är hårddisken typ full, trots att jag har avinstallerat alla program som inte behövs. Om jag köper en extern hårddisk, gör det att datorns hårddisk får mer plats då?
Citera
2018-08-29, 14:59
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Äh, jag hittade IE i dokumentmappen nu. Däremot är hårddisken typ full, trots att jag har avinstallerat alla program som inte behövs. Om jag köper en extern hårddisk, gör det att datorns hårddisk får mer plats då?

Om du ska fortsätta med Microsofts webbläsare rekommenderar jag att du uppdaterar från Explorer till Edge.

Det låter som om din dator har en jävligt liten hårddisk, även för att vara en billig skitdator. Du kan kanske ha eventuella lösa filer om du har en stor samling bilder och ljudfiler och liknande på en extern hårddisk. Det löser en hel del problem. Efteråt kan du köra en defragmentering och kolla efter skräpfiler, maleware och uppdatera antivirusprogrammet.
Citera
2018-08-29, 16:18
Medlem
Citat:
Om du ska fortsätta med Microsofts webbläsare rekommenderar jag att du uppdaterar från Explorer till Edge.

Det låter som om din dator har en jävligt liten hårddisk, även för att vara en billig skitdator. Du kan kanske ha eventuella lösa filer om du har en stor samling bilder och ljudfiler och liknande på en extern hårddisk. Det löser en hel del problem. Efteråt kan du köra en defragmentering och kolla efter skräpfiler, maleware och uppdatera antivirusprogrammet.

Men jag har ju INGENTING på hårddisken, inte ens bank-id.
Citera
2018-08-29, 16:39
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Men jag har ju INGENTING på hårddisken, inte ens bank-id.

Då är något riktigt fel/udda/trasigt. Hur stor är hårddisken?
Citera
2018-08-29, 16:42
Medlem
Citat:
Då är något riktigt fel/udda/trasigt. Hur stor är hårddisken?

32GB. När jag köpte den fanns det inga recensioner, de såg jag efteråt när jag redan hade fixat en massa med datorn. Men nu har jag avinstallerat allt som inte är nödvändigt, och hårddisken är ändå nästan full.
Citera
2018-08-29, 16:45
Medlem
Citat:
32GB. När jag köpte den fanns det inga recensioner, de såg jag efteråt när jag redan hade fixat en massa med datorn. Men nu har jag avinstallerat allt som inte är nödvändigt, och hårddisken är ändå nästan full.

32GB? Nu blir jag nyfiken. Är det någon sorts netbook du har köpt? Har du en länk till produkten?
Citera
2018-08-29, 16:46
Medlem
Ratads avatar
Citat:

Det är ju en väldigt liten hårddisk med moderna mått mätt. Jag kommer inte ihåg hur mycket utrymme senaste Windows tar.
Citera
2018-08-29, 16:46
Medlem
Ratads avatar
Ja, länka till datorn.
Citera
2018-08-29, 16:56
Medlem
https://cdon.se/hemelektronik/acer-a...c5rc-p44053488

Jag är fortfarande härsken för att recensionerna dök upp för sent. Skulle inte förvåna mig om Acer återkallar modellen.
Citera
2018-08-29, 17:02
Medlem
Ratads avatar
Citat:
https://cdon.se/hemelektronik/acer-a...c5rc-p44053488

Jag är fortfarande härsken för att recensionerna dök upp för sent. Skulle inte förvåna mig om Acer återkallar modellen.

Kan du lämna tillbaka den? Jag förstår inte varför den säljs med en så oanvändbar hårddisk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in